Jeg har rodet mig ud i en IT debat på epn.dk...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Jeg har rodet mig ud i en IT debat på epn.dk...

Indlæg af buddig »

Det har i nogen tid undret mig, hvor lidt proffessionelle IT folk ved om Linux.
Derfor skrev jeg et indlæg i debatten - link her
Mit sidste indlæg er ikke kommet med, af hvilken grund ved jeg ikke, måske er det for langt eller... ?
Jeg indsætter det her under.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Maria Due, Aarhus - mange tak, det falder vist uden for emnet her, men google er din ven-

----------------------------
@Per Palmkvist Knudsen,
Jeg læste blogindlæget og kommentarerne, og synes den kommer rigtig godt rundt om IT sikkerhedsproblemerne generelt.
Mit indlæg er hverken skrevet for at kritisere eller debattere men kun for at supplere, der hvor jeg kan.
Nu da du selv nævnte virus, så syntes jeg lige at jeg ville supplere med solide forslag til løsning på dette problem.

Det koster mange resourcer i virksomheder og organisationer, og er endda blevet omtalt som et stort problem for informationssamfundets fortsatte udvikling.

Samtidig fornemmer jeg at mange - endda top professionelle - IT folk ikke kender meget til Linux fra daglig brug, og derfor heller ikke til hvordan virus truslen totalt kan elimineres.
Det synes jeg er ærgerligt, da der virkelig er potentiale i det.
Da flertallet af webservere er Linux eller en anden UNIX variant, så tror jeg at det ville være et interessant område for IT kriminelle,
så det er ikke fordi at det er sjældent, at der ikke er virus i det, det er opbygningen af det, der gør at virus ikke trænger ind.
Selvfølgelig kan det få både virus og anden ondsindet kode ind, hvis man selv installerer det.
Her kommer dine gode konklusioner ind med hvor vigtigt det er at brugerne tænker sig meget godt om og ikke udleverer passwords osv.

Linux er absolut ikke en sjælden platform og Apple er meget udbredt, og stormer frem.
Det er vist også kun i Danmark at de kan opleves som sjældne lidt tid endnu.

Apple er ikke kun markedsføring, de var de første med grafisk brugerflade og mus, som vi alle bruger det i dag.
Samtidig er det bygget på en UNIX platform nu, men jeg ved ikke om det var det i starten.
Linket herunder viser lidt om, hvor solidt og seriøs UNIX og Linux platformen er.
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_computer#Operating_systems

-------------
Henning
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Jeg har rodet mig ud i en IT debat på epn.dk...

Indlæg af AJenbo »

Mac skiftede først til Unix med Mac OS X, omkring år 2000.
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Jeg har rodet mig ud i en IT debat på epn.dk...

Indlæg af buddig »

AJenbo skrev:Mac skiftede først til Unix med Mac OS X, omkring år 2000.
Så var det da godt at jeg tog forbehold for det i mit indlæg, hvis det evt. skulle slippe igennem moderationen på epn.dk :)
Apples er så vidt jeg ved deres videre udvikling på en BSD.
Hvad kørte de fra start af?
Noget, de selv har udviklet fra bunden af?
Henning
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Jeg har rodet mig ud i en IT debat på epn.dk...

Indlæg af buddig »

Hvis I er hurtige, kan I se mit sidste bidrag i debatten her, hvor det lykkedes at henvise til indlæget her.
Det bliver nok snart modereret væk. :)
http://blogs.jp.dk/it-bossen/2011/10/18/er-den-sidste-idiot-f%c3%b8dt/comment-page-1/#comment-2587

Henning
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Jeg har rodet mig ud i en IT debat på epn.dk...

Indlæg af AJenbo »

buddig skrev:Hvad kørte de fra start af?
Noget, de selv har udviklet fra bunden af?

Ja, og helt uden nogen form for terminal.