Hey Ubuntu Danmark guys.
Siden jeg konverterede til VLC for snart 4 år siden, har jeg altid brugt VLC som videoafspiller, uden problemer. Jeg oplevede dog for noget tid siden, at mine videoklip begyndte at være ude af sync. Jeg troede først, det var de pågældende videoklip, men det sker med samtlige videofiler, jeg har på min computer.
Jeg løser det ved at bruge "Audio delay"-funktionen i VLC, men det er jo ikke en holdbar løsning i det lange løb.
Jeg har forsøgt mig med kommandoer som "pasuspender", men problemet er, at jeg ikke kan få et output gennem min lydudgang uden PulseAudio - m.a.o. kan jeg altså ikke bruge mini-jack-udgangen, hvis jeg bruger pasuspender.
Er der nogle der kan hjælpe mig med ovenstående?
VLC ude af sync
-
- Geografisk sted: Ebeltoft, Danmark
VLC ude af sync
"Computers are like airconditioning systems:
-They become useless when you open Windows."
-
Re: VLC ude af sync
Jeg har (havde) præcis samme problem og har ikke fundet nogen løsning efter megen søgning på nettet - alle videoer afspiller med audio delay. Istedet for at prøve at udskifte pulseaudio med alsa eller oprette delay scripts skiftede jeg simpelthen til smplayer, den er på omgangshøjde med vlc i forhold til hvor mange formater den kan klare og i forhold til feature-rigdom - og afspiller videoer uden delay. I starten var der lidt tilvænning i det, nu ville jeg ikke vende tilbage til vlc selv hvis delay-problemet blev løst.
Sorry - lidt en non-løsning på at få vlc til at fungere, selvfølgelig.
Sorry - lidt en non-løsning på at få vlc til at fungere, selvfølgelig.
-
Mange tak for svaret. Jeg har prøvet SMPlayer, og det ser ud til at være ret cool. Men, jeg har et problem, som jeg har haft før med andre programmer. At nogle farver bliver blå, og at det generelle videobillede er komplet fucked...
[img=http://s4.postimage.org/tszwzu5g/Screenshot_2.jpg]
Som billedet viser, er der noget helt galt.
Er der nogen, der har en idé om, hvorfor det er, og hvad der evt. kan gøres?
~ intEx
[img=http://s4.postimage.org/tszwzu5g/Screenshot_2.jpg]
Som billedet viser, er der noget helt galt.
Er der nogen, der har en idé om, hvorfor det er, og hvad der evt. kan gøres?
~ intEx
-
-
Hehe... jeg skulle lige nøjagtig til at skrive til dig, at jeg lige havde været hurtigt nok på tastaturet, da jeg fandt selv samme løsning, som du har linket til ca. 2 min. efter, jeg svarede dig.
Alt i alt, virker det hele nu, ser det ud til. Mange tak for hjælpen!
Alt i alt, virker det hele nu, ser det ud til. Mange tak for hjælpen!