Youtube to mp3-converter
-
Youtube to mp3-converter
Jeg leder efter en gratis youtube converter, som kan installeres på computeren, altså ikke en webside. Jeg har prøvet at installerede youtubeconverteren på dvdvideosoft.com (den plejede jeg at bruge i windows) i wine, og det går fint med installationen, den kan bare ikke downloade noget.
Har I nogle andre tips til en youtubeconverter, man kan bruge i ubuntu?
Har I nogle andre tips til en youtubeconverter, man kan bruge i ubuntu?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Youtube to mp3-converter
Det er ikke tilladt at hente indhold fra YouTube
-
- Geografisk sted: Læsø
Det er ikke helt rigtigt.
Ophavsretsloven § 12.
Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.
Hele loven.
Ophavsretsloven § 12.
Af et offentliggjort værk må enhver fremstille eller lade fremstille enkelte eksemplarer til sin private brug, såfremt det ikke sker i erhvervsøjemed. Sådanne eksemplarer må ikke udnyttes på anden måde.
Hele loven.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Subby skrev:Det er ikke helt rigtigt.
Ophavsretsloven § 12.
Hele loven.
youtube har dog en brugsaftale der forbyder det, så det er detsværre ikke lovligt lige meget hvilke underlige lovtekster du så kan finde.
http://www.youtube.com/t/terms
4. General Use of the Service—Permissions and Restrictions
YouTube hereby grants you permission to access and use the Service as set forth in these Terms of Service, provided that:
You agree not to distribute in any medium any part of the Service or the Content without YouTube's prior written authorization, unless YouTube makes available the means for such distribution through functionality offered by the Service (such as the Embeddable Player).
You agree not to alter or modify any part of the Service.
You agree not to access Content through any technology or means other than the video playback pages of the Service itself, the Embeddable Player, or other explicitly authorized means YouTube may designate.
You agree not to use the Service for any of the following commercial uses unless you obtain YouTube's prior written approval:
the sale of access to the Service;
the sale of advertising, sponsorships, or promotions placed on or within the Service or Content; or
the sale of advertising, sponsorships, or promotions on any page of an ad-enabled blog or website containing Content delivered via the Service, unless other material not obtained from YouTube appears on the same page and is of sufficient value to be the basis for such sales.
det er især denne der er interessant
You agree not to access Content through any technology or means other than the video playback pages of the Service itself, the Embeddable Player, or other explicitly authorized means YouTube may designate.
-
- Admin
Samt youtube befinder sig på Amerikansk jord og dansk lov der for ikke gælder der. Men velkommen til forummet
-
Rigtigt, havde ikke lige tænkt på hvad YouTube havde af regler, tænkte bare på lovgivningen.
Ifølge hvad jeg kan finde på google, så har U.S. samme regler som vi har med privat brug, kan ikke lige finde det i loven, deres lov er uoverskulig.
Så man kan vel sige:
Du må ikke downloade for YouTube, men du kan ikke blive dømt for det hvis du gør, "kun" bannet fra deres side.
Eller hvad ?
Kan man blive dømt for at bryde deres regler ?
Tak tak, endelig fik jeg taget mig sammen til at skille mig af med Microsoft.
Det er en ren fornøjelse, skulle have gjort det for mange år siden.
AJenbo skrev:Samt youtube befinder sig på Amerikansk jord og dansk lov der for ikke gælder der.
Ifølge hvad jeg kan finde på google, så har U.S. samme regler som vi har med privat brug, kan ikke lige finde det i loven, deres lov er uoverskulig.
Så man kan vel sige:
Du må ikke downloade for YouTube, men du kan ikke blive dømt for det hvis du gør, "kun" bannet fra deres side.
Eller hvad ?
Kan man blive dømt for at bryde deres regler ?
AJenbo skrev:Men velkommen til forummet
Tak tak, endelig fik jeg taget mig sammen til at skille mig af med Microsoft.
Det er en ren fornøjelse, skulle have gjort det for mange år siden.
-
-
- Admin
Jeg tror du har ret i at det ikke er noget man kan blive dømt for som sådan, ved ikke lige om de kunne komme efter en med kontraktbrud, men det er nok mere teoretisk. Sjovt billed, google adwords virker tilsyneladende ganske godt
-
- Geografisk sted: Fredericia
Det er ulovligt at kopiere digitalt
Det er ikke ulovligt at lave en kopi til eget brug (dvs hvis originalen går i stykker - ellers er det ikke en kopi). dvs det kræver at man har en lovlig kopi først!
Det er ikke lovligt at kopiere et værk uden samtykke og tilladelse fra værkets skaber.
Det er så simpelt at det næsten er til at dåne over.
Amerikanere har et begreb der hedder "fair use". Det betyder noget i retning af: " ligegyldigt hvad du gør kan du blive trukket i retten pga det. ydermere kan du komme til at betale kasse for selvsamme "ret". Den "lovgivning" er ikke gældende i dk.
En ting er at man ikke bliver retsforflugt pga det - noget helt andet er at det stadig er ulovligt.
Men derfor ved jeg stadig, at der findes programmer til det, for den der googler lidt. Programmet er ikke ulovligt, men det kan nogle anvendelser af det være!
Det er ikke ulovligt at lave en kopi til eget brug (dvs hvis originalen går i stykker - ellers er det ikke en kopi). dvs det kræver at man har en lovlig kopi først!
Det er ikke lovligt at kopiere et værk uden samtykke og tilladelse fra værkets skaber.
Det er så simpelt at det næsten er til at dåne over.
Amerikanere har et begreb der hedder "fair use". Det betyder noget i retning af: " ligegyldigt hvad du gør kan du blive trukket i retten pga det. ydermere kan du komme til at betale kasse for selvsamme "ret". Den "lovgivning" er ikke gældende i dk.
En ting er at man ikke bliver retsforflugt pga det - noget helt andet er at det stadig er ulovligt.
Men derfor ved jeg stadig, at der findes programmer til det, for den der googler lidt. Programmet er ikke ulovligt, men det kan nogle anvendelser af det være!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
- Geografisk sted: silkeborg
Alle de regler er lidt sjove, men bestemt også Ubuntu`s, når man i Softwarecentret kan finde programmer som man kan kopiere DVD - film med, det er ikke er tilladt, at kopiere film, men vi kan da godt lige give folk muligheden.
Linux - The way it was meant to be.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
@subby
Når man nu gengiver lovgivningen, så ville det rimeligt at forvente at den bliver gengivet, så den ikke kan misforstås. Hvis du nu gjorde dig den ulejlighed at læse få linier længere ned i din egen henvisning, vil du læse at:
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at
...
5) fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker end edb-programmer og databaser, medmindre det udelukkende sker til personlig brug for fremstilleren eller dennes husstand.
Derudover kan du senere i samme paragraf læse at:
Stk. 4. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) litterære værker, såfremt den fremmede medhjælp medvirker i erhvervsøjemed,
4) værker af brugskunst eller
5) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.
Dvs. man må ikke hjælpe andre med eksemplarfremstilling - og heri indgår også vejledning hvilke programmer man skal bruge.
Derudover http://www.kum.dk/Infokiosk/Musik/#2
Må jeg downloade musik, som er lagt ud uden rettighedshavernes samtykke, når det kun er til eget brug?
Svar: Det er et krav i ophavsretsloven, at den musik man kopierer, skal være lovlig.
Det betyder, at du kun må downloade musik til personlig brug, hvis det, du kopierer fra, er lovligt – altså hvis den pågældende musik er lagt ud med rettighedshavernes samtykke.
Man kan følge henvisninger på kulturministeriets hjemmeside, hvis man vil vide mere.
@kappa
Det drejer sig ikke om man kan bruge programmer ulovligt eller ej.
Denne tråd handler om et program til at rippe youtube videor for lyddelen. - og det er ulovligt. Ubuntudanmark skal ikke rodes ind i at vejlede folk i at begå ulovligheder. (punktum)
Noget andet er, hvis man ønsker at hente lyd ud fra en selvoptaget dvd, eller noget andet materiale man selv har rettighederne til. Dette er en fuldt ud lovlig og praktisk opgave, der findes software til.
Formålet og motivet er afgørende - og det er det, som ajenbo, som admin forholder sig til.
Som Stallman siger det ( http://www.gnu.org)
“Free software” is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of “free” as in “free speech”, not as in “free beer”.
Og det gælder også når man skal forsvare andres frihed og rettigheder.
Hvis man ønsker at få den musik, der er på youtube er det frit for enhver at gå ud og købe det, eller hvis man mangler penge, låne musikken på biblioteket.
Hvis vedkommende ønsker, at krænke andres rettigheder, så skal det ihvertfald ikke være med vejledning og support fra dette forum!
Når man nu gengiver lovgivningen, så ville det rimeligt at forvente at den bliver gengivet, så den ikke kan misforstås. Hvis du nu gjorde dig den ulejlighed at læse få linier længere ned i din egen henvisning, vil du læse at:
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at
...
5) fremstille enkelte eksemplarer i digital form af andre værker end edb-programmer og databaser, medmindre det udelukkende sker til personlig brug for fremstilleren eller dennes husstand.
Derudover kan du senere i samme paragraf læse at:
Stk. 4. Bestemmelsen i stk. 1 giver ikke ret til at benytte fremmed medhjælp ved eksemplarfremstillingen, når der er tale om
1) musikværker,
2) filmværker,
3) litterære værker, såfremt den fremmede medhjælp medvirker i erhvervsøjemed,
4) værker af brugskunst eller
5) kunstværker, såfremt eksemplarfremstillingen har form af en kunstnerisk gengivelse.
Dvs. man må ikke hjælpe andre med eksemplarfremstilling - og heri indgår også vejledning hvilke programmer man skal bruge.
Derudover http://www.kum.dk/Infokiosk/Musik/#2
Må jeg downloade musik, som er lagt ud uden rettighedshavernes samtykke, når det kun er til eget brug?
Svar: Det er et krav i ophavsretsloven, at den musik man kopierer, skal være lovlig.
Det betyder, at du kun må downloade musik til personlig brug, hvis det, du kopierer fra, er lovligt – altså hvis den pågældende musik er lagt ud med rettighedshavernes samtykke.
Man kan følge henvisninger på kulturministeriets hjemmeside, hvis man vil vide mere.
@kappa
Det drejer sig ikke om man kan bruge programmer ulovligt eller ej.
Denne tråd handler om et program til at rippe youtube videor for lyddelen. - og det er ulovligt. Ubuntudanmark skal ikke rodes ind i at vejlede folk i at begå ulovligheder. (punktum)
Noget andet er, hvis man ønsker at hente lyd ud fra en selvoptaget dvd, eller noget andet materiale man selv har rettighederne til. Dette er en fuldt ud lovlig og praktisk opgave, der findes software til.
Formålet og motivet er afgørende - og det er det, som ajenbo, som admin forholder sig til.
Som Stallman siger det ( http://www.gnu.org)
“Free software” is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of “free” as in “free speech”, not as in “free beer”.
Og det gælder også når man skal forsvare andres frihed og rettigheder.
Hvis man ønsker at få den musik, der er på youtube er det frit for enhver at gå ud og købe det, eller hvis man mangler penge, låne musikken på biblioteket.
Hvis vedkommende ønsker, at krænke andres rettigheder, så skal det ihvertfald ikke være med vejledning og support fra dette forum!
Senest rettet af thj01 17. okt 2011, 10:35, rettet i alt 2 gange.
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Kappa skrev:Alle de regler er lidt sjove, men bestemt også Ubuntu`s, når man i Softwarecentret kan finde programmer som man kan kopiere DVD - film med, det er ikke er tilladt, at kopiere film, men vi kan da godt lige give folk muligheden.
det er fuldt lovligt at kopiere alle de film du vil så længe du selv ejer rettighederne til dem.
Jeg arbejder f.eks meget med både film og lyd, og bruger en del forskellige værktøjer til at lave kopier til kunder, til gennemsyn osv alt dette er fuldt lovligt, men fordi noget er lagt ud på nettet så får jeg ikke rettighederne til materialet, og må derfor ikke kopiere dette uden først at spørge om lov (og få rettighederne til det af den vej)
-
Nej, jeg forstår godt, at det ikke skal foregå fra dette forum, jeg har heller aldrig svaret andre når temaet har været oppe, men derfor forekommer det mig, at være en underlig ting, at man lægger programmerne ud til offentlig brug, og i Softwarecentret absolut intet gør for, at skjule at det program jeg primært tænker på, er kopiering af dvdfilm der er hensigten med det, det er faktisk det eneste det kan bruges til, man skal i hvert fald ikke være noget synderligt geni for at finde det.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
@kappa
pointen er, at programmet ikke er ulovligt - men anvendelsen kan være det.
Bare fordi der sidder pædofile og redigere billeder med GIMP'en, så fjerner man jo heller ikke alle billedbehandlingsprogrammer vel ....
Din logik holder ikke. Det drejer sig om bruger ansvar - ikke et systems muligheder.
pointen er, at programmet ikke er ulovligt - men anvendelsen kan være det.
Bare fordi der sidder pædofile og redigere billeder med GIMP'en, så fjerner man jo heller ikke alle billedbehandlingsprogrammer vel ....
Din logik holder ikke. Det drejer sig om bruger ansvar - ikke et systems muligheder.
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
Jeg håber bestemt ikke, at du synes din logik holder.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen