henninglar skrev:Tak for linket. Det har delvist hjulpet med lyset. Nu virker Fn+pil høre/venstre til at justere lyset. Jeg skulle redigere /etc/default/grub med følgende linie : GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT=“quiet splash acpi_osi=Linux” og derpå
sudo update-grub og sudo reboot.
Eneste problem er at Ubuntu 11.04 nu starter med sort skærm, men nu kan jeg altså skrue op for lyset.
Kommandoen sudo setpci -s 00:02.0 F4.B=00 skruer helt op for lyset. Er der nogen steder, jeg kan indsætte den kommando, så jeg starter med fuld oplyst skærm??
christian.arvai skrev:Kommandoen sudo setpci -s 00:02.0 F4.B=00 skruer helt op for lyset. Er der nogen steder, jeg kan indsætte den kommando, så jeg starter med fuld oplyst skærm??
Prøv at bruge Gedit til at lave en fil, hvor du har skrevet kommandoen :Kode: Vælg alt
sudo setpci -s 00:02.0 F4.B=00
og gem filen.
Gå ind under Opstartsprogrammer, vælg "Tilføj", find filen frem ved at bruge "Gennemse", og kald den hvad du nu har lyst til.
Vælg "tilføj" til sidst for at tilføje den som opstartsprogram.
Genstart pc'en og se om det virker.
Efter opgradering er jeg røget ind i samme problem. Min skærm virkede fint i 11.04 udgaven. Som jeg kan se det har jeg samme grafikkort.
Mit problem er så at jeg ikke kan finde ud af tipsene i citaterne.
1. citat: Hvordan ændre jeg og gemmer denne tekst: GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT=“quiet splash acpi_osi=Linux”. Efter ændring får jeg ikke mulighed for at gemme. Mangler nok en administatorrettighed selvom der står administrator på min brugerkonto.
2. citat: Når jeg gemmer i Gedit og lægger det ind i opstartsprogrammer får jeg sort skærm lige efter jeg har valgt mellem om jeg vil starte op i Windows eller Linux. Er der en som kan komme med en guide for dummies Kan ikke finde ud af om man skal gemme i GEdit på en bestemt måde (faktisk har jeg aldrig fundet ud af hvordan man redigere opstartprogrammer.
På forhånd tak.