Unity eller klasisk

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

Hvad vælger du ? Unity brugerflade eller den klasiske ?

Unity:
19
53%
Klasisk:
13
36%
Ved ikke:
4
11%
 
Afgivne stemmer: 36

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Unity eller klasisk

Indlæg af Nordsig »

Jeg har lagt mærke til at flere efter opgradering bliver overrasket ogve den nye brugerflade. Derfor har jeg lavet en lille afstemning for at se hvad folk er til.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
Svante

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Svante »

Jeg prøver at vænne mig til Unity, selvom jeg har det lidt svært med den.
Årsagen til dette er, at det er her, Canonical lægger sine kræfter.
Så jeg føler, at hvis man vil bruge Ubuntu, må man hellere vænne sig til den. Ellers bør man overveje en anden distribution.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Christian.Arvai »

3 stk med Gnome her.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Kurt Christensen »

jeg vil egentlig hellere gnome i 10.10 udgave, bare moderniseret
men vælger unity fordi jeg netop har valg Ubuntu fordi den skal lave en grundramme jeg kan bruge ud af boksen og som bliver vedligeholdt uden jeg skal tænke på om det konflikter med den konfiguration jeg foretrækker,
det kan godt være at unity er hurtigere at komme frem i hvis man lærer det at kende, men jeg fand det nemmere at finde rundt i gnome hvis man ikke kunne huske hvor man skulle hen, jeg foretrak også muligheden for at kunne designe overfladen og letheden man kunne lege med før.
Når lejligheden byder sig.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg har endnu ikke fået opgraderet til 11.10 pga. manglende tid til det, men tror ikke der går en uge før det bliver gjort.

Men i 11.04 har jeg kørt med Unity det meste af tiden, da jeg godt kan lide idéen med det, men det har desværre en del "børnesygdomme", som jeg håber er blevet fixet i 11.10, og er det ikke det, så vil jeg nok overveje om jeg skal forsætte med Unity (kan bedre lide dette end Classic), imens jeg venter på at Gnome Shell bliver understøttet bedre på ATI grafikkort, for på nuværende tidspunkt virker Gnome Shell ikke på min bærbar, eller til Unity bliver fixet for "børnesygdommene", og jeg vil måske endda gå så vidt at jeg vil overveje en anden distro, selv om jeg elsker Ubuntu.
Hilsen Kenny
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg er så glad for det klassiske Ubuntu "look og feel" hvorfor skal det nu fjernes ? Unity bliver jeg irriteret over. Generelt holder jeg af tastegenvejen fremfor museklik. Er det helt umuligt at tillempe 11.10 det gamle ??
Kardemommeloven er en god ting.
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af bimsebasse »

Hvis jeg skal vælge mellem de to out of the box, så hellere Unity end klassisk gnome, men jeg bruger klassisk fordi det kan sættes op efter behag hvor Unity til sammenligning er enormt ufleksibelt.

Føles lidt forkert at være på et discontinued skrivebordsmiljø, men skuden kan nok holdes oven vande nogle år endnu. Regner med at skifte til Gnome Shell når den tid kommer.
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af AJenbo »

Finn Bjerke skrev:Jeg er så glad for det klassiske Ubuntu "look og feel" hvorfor skal det nu fjernes ? Unity bliver jeg irriteret over. Generelt holder jeg af tastegenvejen fremfor museklik. Er det helt umuligt at tillempe 11.10 det gamle ??

Gnome udviklerne stoppede udviklingen af det gamle miljø. Jeg bruger næsten udelukkende Unity via tastatur og syndes der er langt flere og bedre genvejes tast end der var i Gnome 2 så hvilket er det specifikt du savner, det kan sikkert sættes op eller du kan blive sat ind i at bruge alternativerne.
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af bimsebasse »

Der findes Gnome-Do og Synapse til Gnome 2 (vist nok begge i software centret), de gør det samme som Dash i Unity.

Synapse i aktion i 11.04 med klassisk gnome (jeg har tastet windowsknappen+space og u+b+u+n):

Billede
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Stra »

Finn Bjerke skrev:Jeg er så glad for det klassiske Ubuntu "look og feel" hvorfor skal det nu fjernes ? Unity bliver jeg irriteret over. Generelt holder jeg af tastegenvejen fremfor museklik. Er det helt umuligt at tillempe 11.10 det gamle ??
Og jeg bruger da endnu mindre mus med unity end med gnome2.

Alle mine pcer er på unity snarest. Den nyeste version er bare super. :D

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Finn Bjerke »

Jamen så fik i mig overbevist, Unity skal have en chance. Det er da fedt med tastegenveje.
Kardemommeloven er en god ting.
Kappa
Indlæg: 344
Tilmeldt: 18. sep 2011, 13:51
Geografisk sted: silkeborg

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Kappa »

4 stk. med Gnome 3 her,det er bare godt og flot.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Toddvarg »

2 stk med gnome 3 her, gnome-shell. Jeg syns at gnome 3 fungerer bedre end unity, næsten ikke sujektivt :)
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af Jimmyfj »

For mit vedkommende er der ikke nogen tvivl: GNOME. Hvad enten det er GNOME 2.32.x eller GNOME 3.x er mindre betydende.

Hvad jeg til gengæld ikke bryder mig om, overhovedet, er, at vi efterhånden lige så godt kunne sætte Bill Gates i front for Ubuntu i stedet for diktatoren Shuttleworth, som trumler egne ideer igennem, uanset hvad det handler om. Måske er det bare mig, men jeg var af den opfattelse, at Ubuntu er FOSS, og ikke et eller andet ligegyldigt stykke "pay-ware".

Jeg må indrømme, at jeg har tabt så meget for Ubuntu at jeg helt har forladt systemet. I Stedet sidder jeg i dag på et system, som er bedre, og en hel del lettere at arbejde med: PC-BSD 9.0 (FreeBSD).
Systemet gør, hvad det bliver bedt om, og jeg har fuldt ud den samme funktionalitet i PC-BSD som jeg havde med Ubuntu+GNOME.

Om jeg savner Ubuntu? Ikke specielt. Jeg bryder mig ikke om at få ting tvunget ned over hovedet, som det var tilfældet med Unity. Friheden til at vælge selv var jo netop det jeg holdt så meget af ved GNU/Linux.
Nu er jeg så blevet kærester med PC-BSD, og forholdet fungerer rigtig godt.

Men. Jo. Jeg savner det gamle Ubuntu, hvor man gad gøre en indsats, også for at hjælpe andre. Og hvad.. PC-BSD ér jo UNIX så forskellen er ikke så stor.

Ps. Jeg HAR prøvet Ubuntu 12.04 Alpha 2, og néj, jeg brød mig ikke om det.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Unity eller klasisk

Indlæg af eyvind »

Jeg karter lidt rundt med forskellige udgaver bl.a. Zorin og Lubuntu osv. ....................men vender hele tiden tilbage til ubuntu 10.4 hvor jeg ikke skal danse rundt på alle de flotte ikoner som i 11.10.
Og så mit lille yndlingsprogram Ksokoban til lidt småhjernegymnastik, der vist ikke kan køre i 11.10 udgaven.
:D
Rigtige mænd tager ikke backup.