Hej
Jeg går og leger med tanken om at skifte til linux men...
Hvordan er mulighederne for at benytte fjernskrivebord - i dette tilfælde når jeg skal arbejde hjemmefra og skal logge ind hos arbejdsgiver? ...og hvis det er muligt giver det så problemer at han kører windows?
Mvh Brian
Fjernskrivebord
-
- Geografisk sted: Odense
-
- Geografisk sted: Århus, Denmark
Fjernskrivebord
Du kan sagtens logge ind på Windows fra Linux - Modsat skal du dog ha' installeret VNC (Der vist både en gratis og en købe-version, bare søg på VNC på google)...
I Ubuntu skal du åbne programmet "Terminal Server Client" som ligger i "Menu > Internet"
I Ubuntu skal du åbne programmet "Terminal Server Client" som ligger i "Menu > Internet"
-
Fjernskrivebord
Det burde også være muligt med rdesktop, har dog ikke selv prøvet den. jeg har prøvet den anden vej hvor ubuntu er terminalserver(xrdp) og jeg koblede op til den med fjernskrivbord fra xp virkede fint.
Mvh Jeppe
Mvh Jeppe
-
- Geografisk sted: København
Re: Fjernskrivebord
Fjernskrivebordet er faktisk efterhånden det eneste jeg ikke kan få til at virke, og det er jo ærgerligt at jeg skal boote op i WInXP bare for det.
Jeg kan kører Kubuntu, men kan ikke få Krdc til at virke selvom jeg har hul igennem firewall'en.
Der er lige (i går) kommet en opdatering til "rdesktop", som skulle gøre det nemt (stod der i noten til opdateringen) - men jeg kan ikke finde rdesktop nogen steder (har søgt via Adept).
Jeg kan kører Kubuntu, men kan ikke få Krdc til at virke selvom jeg har hul igennem firewall'en.
Der er lige (i går) kommet en opdatering til "rdesktop", som skulle gøre det nemt (stod der i noten til opdateringen) - men jeg kan ikke finde rdesktop nogen steder (har søgt via Adept).