Hej!
Jeg har lige opgraderet til ubuntu 11.10.
Mit problem er at min processor arbejder på højtryk lige fra computeren starter op og det deraf afledte problem at computeren bruger meget strøm og faktisk heller ikke er lige så hurtig som i 11.04 - i 11.04 var det overhovedet ikke noget problem...
Håber, at nogen kan hjælpe!!
meget aktiv processor/ højt strømforbrug i 11.10
-
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: meget aktiv processor/ højt strømforbrug i 11.10
Hej Christopher.
Velkommen til forum.
Kan jeg få dig til at trykke på windows-tasten, skrive sy og vælge system monitor.
Her kan du se en graf over processor forbrug under "resources". Men under "Processes" kan du sortere efter CPU ved at klikke på kolonne-navnet. Hvilke programmer er det der suger af saften?
Velkommen til forum.
Kan jeg få dig til at trykke på windows-tasten, skrive sy og vælge system monitor.
Her kan du se en graf over processor forbrug under "resources". Men under "Processes" kan du sortere efter CPU ved at klikke på kolonne-navnet. Hvilke programmer er det der suger af saften?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hej og velkommen til forummet
Se i systemovervågning hvilken process det er der kræver ressourcerne, og du må også meget gerne skrive lidt om hvor hurtig din computer er.
Se i systemovervågning hvilken process det er der kræver ressourcerne, og du må også meget gerne skrive lidt om hvor hurtig din computer er.
-
Hej!
Og tak for jeres hurtige svar og velkomst! Det er dejligt med et forum på dansk!
Min processor er følgende:
Intel® Core™ i5 CPU M 480 @ 2.67GHz × 4
Det program, der bruger 90 % eller mere af det samlede forbrug hedder gdl_box.
Og tak for jeres hurtige svar og velkomst! Det er dejligt med et forum på dansk!
Min processor er følgende:
Intel® Core™ i5 CPU M 480 @ 2.67GHz × 4
Det program, der bruger 90 % eller mere af det samlede forbrug hedder gdl_box.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det ser ud til at gdl_box høre til Google Desktop, er det noget du har installeret? Måske er den i gang med at lave et nyt indeks eller der er noget der ikke fungere med den du har installeret. Prøv eventuelt at afinstallere det og se om det hjælper.
-
Nå ja, den er nok ved at lave et nyt indeks. Der står i hvert fald, at der hele tiden kommer nye items i indekset =)
tak for hjælpen!
tak for hjælpen!