Deling af linje

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
pollute
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Deling af linje

Indlæg af pollute »

Jeg vil gerne have delt min internet linje i to. Jeg bruger både min computer og telefon over internettet, computer på en fast forbindelse til min router, telefonen over Wifi forbindelse til min router. Problemet opstår når mit torrent program Deluga kører. Det er som om det fylder hele linjen og min telefon forbindelse bliver langsom. Det jeg gerne ville vide er om det er muligt at dele internet forbindelsen op, så jeg kan køre med begge dele på en gang.

Med venlig hilsen

Søren Jakobsen
Min computer er en Acer Predator G3610
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Deling af linje

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har også observeret samme problem med Deluge, specielt hvis man har flere torrents i gang samtidigt. Transmission virker efter min mening bedre på dette punkt, så inden du bruger tid på at dele linjen, kunne du jo prøve at kører med transmission et par dage, og så se om det ikke virker bedre.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Indlæg af NickyThomassen »

Jeg kender ikke lige deluge, men en hel del til deling af netforbindelse i forbindelse med torrents.

Allerførst bør du prøve at begrænse især uploaden i deluge til maks 80% af din samlede upload, og hvis du har Telia fx, så kan det være nødvendigt at gå helt ned på 50%.

Dvs. at hvis du har en 10/1 m/bits forbindelse, så sæt deluge til omkring 50-80 kb/s i maks upload.

Der kan godt gå lidt tid (fra nogle få minutter til en times tid alt efter hvilken router du har) før du kan mærke en forskel. Hvis du vil være helt sikker, så sluk og tænd routeren efter at du har begrænset deluge.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Opdeling af linjen kræver en avanceret router (eventuelt en linux maskine) og er ofte noget man skal være halvt expert for at sætte op. Hvis ikke dit torrent program kan finde ud af at begrænse net forbruget må vil jeg forslå du prøvet med et andet.
Andyboy

Indlæg af Andyboy »

utorrent kan bl.a begrænse upload mængden. Nogle routere kan tildele en maks grænse per ip adresse - men det er langt fra alle.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

µTorrent har stadig ikke en rigtig Linux bruger klient men kun en server med et webinterface, findes ikke i Softwarecenteret og har ikke en installationspakke så det gør den lidt sværer at prøve.
pollute
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Indlæg af pollute »

Jeg siger tak for hjælpen. Jeg valgte den løsning at køre med Transmission og begrænse den. Det har virket nogenlunde for mig.
Min computer er en Acer Predator G3610
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

Man kan sagtens begrænse upload i Deluge, det er vel en standardfeature i alle torrent-programmer.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

bimsebasse skrev:Man kan sagtens begrænse upload i Deluge, det er vel en standardfeature i alle torrent-programmer.

Ja, men det giver stadigt samme problem ift en tilsvarende begrænsning i Transmision.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing