Jeg har installeret Ubuntu 11.04 på en PC som måske har et varmeproblem. WIFI holder op med at virke selvom WIFI virker på andre maskiner i samme zone. Jeg tror den har et afkølingsproblem og har installeret lm- sensor .. Hvad kan jeg gøre for at eftervise min hypotese om at maskinen er mangelfuldt afkølet og at det er grunden til at WIFI holder op med at virke. ??
Foreløbig virker hypotesen ret over bevisende ved at jeg simpelthen måler på bunden af PCen med hånden. Blæseren kører det kan høres. Måske den skal støvsuges ??
PC HP Probook 4520s
varmeproblem
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
varmeproblem
Kardemommeloven er en god ting.
-
Re: varmeproblem
Du kan starte med at tvinge power management til at køre som beskrevet i denne tråd: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=36&t=14725&p=96041&hilit=kernel#p96041
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Vi har vist samme maskine, jeg kan også opleve at den bliver lidt varm men har ikke problemer med nettet, kan du ikke lige skrive hvilket netkort du har i din.
-
tak for input jeg ved ikke helt hvor jeg ser navnet på netkortet. Kan Ubuntu "se" det ?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
lspci -nn i terminalen og så se efter de der heder noget med net
-
Jeg måtte forlade den PC jeg har installeret Ubuntu på hos ejermanden, så må vi håbe det går. tak for input.