efter jeg er gået over til kun at køre ubuntu, vil mit trådløse kun virke når jeg ikk har slået kryptering til.
Jeg kan sidde på min kablede forbindelse og lave en kode inde i router opsætningen og kopierer koden over i ubuntus netværk manager og den nægter at gå på vha den.
Nogle der har en ide??
Trådløs igen igen
-
- Geografisk sted: Valby
Trådløs igen igen
Hvordan har du kørt Ubuntu og windows før? Det burde ikke gøre nogen forskel, om du har windows på maskinen eller ej. Med mindre du har kørt linux virtuelt inde fra windows....
Hvis du bruger WEP-kryptering, skal man ofte vælge, at koden skal være hex (hedder et eller andet med hex ) i network manager. Hvis det er WPA-krypteret, så prøv at vælge WPA2-kryptering i netwok manager. Det er et forslag. Ellers må du prøve at udpensle lidt mere, f.eks. krypteringsmetode (WPA ell. WEP), trådløst chipset, hvad du har gjort/ændret osv.
Hvis du bruger WEP-kryptering, skal man ofte vælge, at koden skal være hex (hedder et eller andet med hex ) i network manager. Hvis det er WPA-krypteret, så prøv at vælge WPA2-kryptering i netwok manager. Det er et forslag. Ellers må du prøve at udpensle lidt mere, f.eks. krypteringsmetode (WPA ell. WEP), trådløst chipset, hvad du har gjort/ændret osv.
-
Trådløs igen igen
sådanUBUNTU skrev:Hvordan har du kørt Ubuntu og windows før? Det burde ikke gøre nogen forskel, om du har windows på maskinen eller ej. Med mindre du har kørt linux virtuelt inde fra windows....
da jeg kørte windows fungerede det der, men gjorde det ikk i ubuntu..
vælger shared key og hex i min roueter og i network manager gør jeg det samme og er så der problemet opstår..
er en acer bærbar og den kører fint på trådløs, bare ikk med sikkerhed
-
Trådløs igen igen
prøv at skrive i terminalen:
og kopiere outputtet til forum. Der står hvilket chipset du har...
Kode: Vælg alt
lspci
og kopiere outputtet til forum. Der står hvilket chipset du har...
-
Trådløs igen igen
00:00.0 Host bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] 760/M760 Host (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SG86C202
00:02.0 ISA bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS963 [MuTIOL Media IO] (rev 25)
00:02.1 SMBus: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS961/2 SMBus Controller
00:02.5 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE]
00:02.6 Modem: Silicon Integrated Systems [SiS] AC'97 Modem Controller (rev a0)
00:02.7 Multimedia audio controller: Silicon Integrated Systems [SiS] AC'97 Sound Controller (rev a0)
00:03.0 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.0 Controller (rev 0f)
00:03.1 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.0 Controller (rev 0f)
00:03.2 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 2.0 Controller
00:04.0 Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS900 PCI Fast Ethernet (rev 91)
00:06.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1410 PC card Cardbus Controller (rev 02)
00:0b.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] HyperTransport Technology Configuration
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control
01:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 661/741/760 PCI/AGP or 662/761Gx PCIE VGA Display Adapter
00:01.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SG86C202
00:02.0 ISA bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS963 [MuTIOL Media IO] (rev 25)
00:02.1 SMBus: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS961/2 SMBus Controller
00:02.5 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE]
00:02.6 Modem: Silicon Integrated Systems [SiS] AC'97 Modem Controller (rev a0)
00:02.7 Multimedia audio controller: Silicon Integrated Systems [SiS] AC'97 Sound Controller (rev a0)
00:03.0 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.0 Controller (rev 0f)
00:03.1 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.0 Controller (rev 0f)
00:03.2 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 2.0 Controller
00:04.0 Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS900 PCI Fast Ethernet (rev 91)
00:06.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1410 PC card Cardbus Controller (rev 02)
00:0b.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] HyperTransport Technology Configuration
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control
01:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 661/741/760 PCI/AGP or 662/761Gx PCIE VGA Display Adapter
-
Trådløs igen igen
SHiiit. Drop det. du har broadcom BCM4318. Det kæmpede jeg med i næsten et år - også på en acer - på tre forskellige distros. Virker sindsygt dårligt med linux. Ustabilt, dårlig modtagelse, hopper af og alt muligt andet. Jeg prøvede alt. Firmware-cutter, ndiswrapper - U name it. Man tror hele tiden, at NU virker det stabilt... men nej. Skynd dig at købe en billig dongle eller et kort, der er kompatibelt. Det kan fås billigt på edbpriser... Du bliver bare sindssyg af at prøve, og det er et frygteligt spild af tid. Får det helt dårlig på dine vegne
Og spar dig selv for en masse bøvl. Jeg giver en bajer til den, der med troværdighed kan påstå, at han ikke har problemer med det chipset.
Og spar dig selv for en masse bøvl. Jeg giver en bajer til den, der med troværdighed kan påstå, at han ikke har problemer med det chipset.
-
Trådløs igen igen
har fået det til at virke, eneste problem er som jeg skriver i anden tråd det med den keyring..
-
Trådløs igen igen
Det virker nok fint, indtil du tager computeren med på en café. Eller på biblioteket. På det kongelige bibliotek kunne jeg tilslutte i den ene ende af lokalet, mens det var helt umuligt i den anden ende. Superproblematisk og ekstremt ustabilt chipset
bcm4318 virkede selvfølgelig fint i windows. Nu skal du i hvert fald ikke sige, at du ikke er blevet advaret . Kan selvfølgelig være, at din computer opfører sig anderledes. Men for mig selv... brændt barn skyr ilden.
bcm4318 virkede selvfølgelig fint i windows. Nu skal du i hvert fald ikke sige, at du ikke er blevet advaret . Kan selvfølgelig være, at din computer opfører sig anderledes. Men for mig selv... brændt barn skyr ilden.
-
Trådløs igen igen
sådanUBUNTU skrev:Det virker nok fint, indtil du tager computeren med på en café. Eller på biblioteket. På det kongelige bibliotek kunne jeg tilslutte i den ene ende af lokalet, mens det var helt umuligt i den anden ende. Superproblematisk og ekstremt ustabilt chipset
nu er det heldigvis sådan at det ikk bliver et problem, da jeg kun bruger den herhjemme;-)
-
- Geografisk sted: Århus N
Trådløs igen igen
Jeg har et BCM4311. I 7.04 brugte jeg følgende guide, og i 7.10 virker det uden. Desværre er det meget ustabilt; det ene sekund har jeg trådløst net, det andet har jeg intet. Virkelig irriterende.
https://help.ubuntu.com/community/WifiD ... y_No-Fluff
https://help.ubuntu.com/community/WifiD ... y_No-Fluff
-
Trådløs igen igen
bcm4318 og bcm4319 er nogle af de drivere, der understøttes dårligst af opensource broadcom-driveren. http://bcm43xx.berlios.de/?go=devices
Men ok... det siger jo ikke noget om firmware-cutteren....
Men ok... det siger jo ikke noget om firmware-cutteren....
-
- Geografisk sted: Århus N
Trådløs igen igen
sådanUBUNTU -> Du skriver, at det vil være smartest at købe en USB-dongle i stedet for at kæmpe mod maskinen.
Jeg har en Acer bærbar med Broadcard BCM4318 (skrev forkert før) og vil gerne have noget mere stabilt trådløst net. Kan du anbefale mig nogen USB dongle under Ubuntu 7.10? - gerne så kompakt og billig som mulig, da jeg gerne vil bruge den i skolen
Jeg har en Acer bærbar med Broadcard BCM4318 (skrev forkert før) og vil gerne have noget mere stabilt trådløst net. Kan du anbefale mig nogen USB dongle under Ubuntu 7.10? - gerne så kompakt og billig som mulig, da jeg gerne vil bruge den i skolen
-
Trådløs igen igen
Jeg har ikke selv været ude og shoppe efter usb trådløs. Så jeg har ingen konkrete erfaringer. Jeg købte en ny computer i stedet .
Se her:
http://linuxwireless.org/en/users/Devices/USB
En hurtig research gav mig følgende bud:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... p?ID=99165
(burde efter sigende virke fra og med ubuntu 7.10).
Er der nogen der har andre bud? Det er et lidt vanskeligt område at overskue...
Se her:
http://linuxwireless.org/en/users/Devices/USB
En hurtig research gav mig følgende bud:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... p?ID=99165
(burde efter sigende virke fra og med ubuntu 7.10).
Er der nogen der har andre bud? Det er et lidt vanskeligt område at overskue...