Kan ikke installer programer via Wine
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Kan ikke installer programer via Wine
Du kan i øvrigt åbne PDF filer direkte i LibraOffice Draw, hvis du bruge Ubuntu 11.04.
-
Nu kan en pdf jo være mange ting, men der findes et plugin til OpenOffice der gør den i stand til at åbne PDF filer selv.
http://extensions.services.openoffice.org/project/pdfimport
(har ikke prøvet det og der findes sikkert også andre løsninger)
koffice skulle også være i stand til at gøre det.
Hvis PDF filerne er i tekst format burde du vel bare kunne kopiere teksten ud, hvis formatet ikke er vigtig. Er det et ind scannet billed skal du bruge et OCR program, dem er der også en del af til Ubuntu.
Uha øh mh jeg ved ikke om jeg forstå lige nu. er jeg måske for træt til at forstå helt alt det her. Må nok vende tilbage når jeg mere frisk. jeg skal bruge en måde jeg kan konvertere teksterne. Da min kompetjer er som biler der ikke kan makeres eller nået overhoved og det findreater kan konvater programet så det er en doc format og jeg der med kan makere og kopere og alt som jeg vil. Måske kan nogen af de programer du hentyder til også det men som sagt på se på det en anden dag. mange tak
Den fik jeg også under installationen, men programmet kørte fint da jeg efterfølgende prøvede at åbne det.
ok ja hos mig virker intet igen programer åbner når jeg prøver at åbne dem inntet sker overhoved,
Øh, jeg er ikke lige helt med på hvad det er du hentyder til her, vi hjælper ikke med ulovligt anskaffet programmer her, hvilket det godt kunne lyde som om du er lidt inde på.
Nej det er ikke et ulovligt anskaffet programmer det min lære på uni som har nogen ordblinde programer hun giver mig hindes programmer så jeg kan installer dem på min pc. Helt lovlig hun har købt dem og kan installer dem på så mange computer hun vil.
nogen gang er jeg nødsaget til at se om en "ulov kupi af et program kan virke men kan det ikke er der intet at gøre. og det er forde jeg ikke har penge til windows progammer og vil ikke købe nået til window jeg bruger ubuntu og ikke for at købe windows ting. haha griner. Men ja det når det ikke virker med dem er det fer nok.
bare jeg kan få lovlige programmer jeg har brug for til at virker så jeg glad og helt via wine.
Kender godt lidt til det, min lillebror er ordblind og jeg har selv meget svært ved det, jeg har dog kæmpet mig op på et acceptabelt plan, blandt andet ved at skrive løs her inde
Jeg hår også hjulpet 2 piger på min egen alder der også var ordblinde med at sætte adgangsfor alle op på deres Windows maskiner, men har dog aldrig selv rigtig brugt nogle af programmerne.
supper det jo godt nok så. Bare jeg kunne men ja så nemt er detsværre ikke her. Jeg skriver meget og er stadig ikke skriflig istand til at klare mig uden ordblinde programmer når jeg skal studere og derved skrive opgaver og videnskabelige tekster, også i forbindes med svære tekster jeg har brug for at det bliver læst højt. osv
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.
Lenovo Thinkpad R400
-
Når du ser charlotte@charlotte:~$ er kommenoden færdig. Der var ingen fejl så alt skulle være på plads.
Du kan lige kontrollere at det er Wine 1.3.28 du har installeret ved at kigge i Softwarecenteret.
Det kan være du lige skal rense ud i dine Wine indstillinger. Åben din hjemme mappe, tryk ctrl+h for at vise skjulte filer, find .wine og slet eller omdøb den. Når du gør det vil din Wine være helt blank og du skal så installere dine programmer igen.
Ok så alt skulle være i orden ja det så bare det at ikke er det og ja så må jeg prøve om jeg kan find ud af det du skriver. Men lige nu er jeg så træt at jeg intet forstå af det. så må vende tilbage til det når jeg er frisk igen, Ved ikke om jeg når det i morgen da jeg skal fejde kæresten fødselsdag. smiler men venter tilbage så start jeg har forsøgt at finde ud af det her så mange tak for hjælpen så langt.
Det eneste jeg kan sige lige nu er at der i softwarecenteret liger fler wine ting en af dem er wine 1.3 og så er der også 1.3
om det en 1.3.28 stå der intet om.
skal jeg fjerne den der heder 1.2 ?
tak
Ps den gang jeg altid bruge den nyeste ubuntu havde jeg tit fejl og problemer der irriteret. men siden jeg køre Ltf versionerne er disse problemer væk og stort set alt virker som det skal. Det er første gang nu jeg har et vigtig problem i 10.04 derfor er jeg ikke glad for at køre med den nysete som ikke er lft versionen er lidt bange for det. eller tak for det råd.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Jeg har lige redigeret dit indlæg så det blever tydeligt hvilke dele der er min tekst du citere, for at sætte en tekst i citations boks kan du markere den og trykke på Quote knappen.
Så er det nettop et OCR program du skal have fat i, det kan læse tekst i billeder og konvertere det til tekst (det står for Optical Character Recognition/Optisk Tegn Genkendelse). Jeg tror det mest oplagte program vil være ocrfeeder, Det kan dog godt være det kræver lidt opsætning for at virke optimalt.
Det er ikke så interessante hvor mange der ligger men mere hvilket der er installeret. Hvis [apt=wine1.2]Wine 1.2[/apt] stadig er installeret bør du fjerne den. Hvis du åbner siden for [apt=wine1.3]Wine 1.3[/apt] i Softwarecerntert burde du kunne se den eksakte version.
Det kunne være du skulle opdatere din signatur, og husk det heder LTS (Long Term Support/Lang Tids Support) og ikke Ltf
suryama skrev:Hvis PDF filerne er i tekst format burde du vel bare kunne kopiere teksten ud, hvis formatet ikke er vigtig. Er det et ind scannet billed skal du bruge et OCR program, dem er der også en del af til Ubuntu.
Da min kompetjer er som biler der ikke kan makeres eller nået overhoved og det findreater kan konvater programet så det er en doc format og jeg der med kan makere og kopere og alt som jeg vil.
Så er det nettop et OCR program du skal have fat i, det kan læse tekst i billeder og konvertere det til tekst (det står for Optical Character Recognition/Optisk Tegn Genkendelse). Jeg tror det mest oplagte program vil være ocrfeeder, Det kan dog godt være det kræver lidt opsætning for at virke optimalt.
suryama skrev:Det eneste jeg kan sige lige nu er at der i softwarecenteret liger fler wine ting en af dem er wine 1.3 og så er der også 1.3
om det en 1.3.28 stå der intet om.
skal jeg fjerne den der heder 1.2?
Det er ikke så interessante hvor mange der ligger men mere hvilket der er installeret. Hvis [apt=wine1.2]Wine 1.2[/apt] stadig er installeret bør du fjerne den. Hvis du åbner siden for [apt=wine1.3]Wine 1.3[/apt] i Softwarecerntert burde du kunne se den eksakte version.
suryama skrev:Ps den gang jeg altid bruge den nyeste ubuntu havde jeg tit fejl og problemer der irriteret. men siden jeg køre Ltf versionerne er disse problemer væk og stort set alt virker som det skal. Det er første gang nu jeg har et vigtig problem i 10.04 derfor er jeg ikke glad for at køre med den nysete som ikke er lft versionen er lidt bange for det. eller tak for det råd.
Det kunne være du skulle opdatere din signatur, og husk det heder LTS (Long Term Support/Lang Tids Support) og ikke Ltf
-
Hej så har jeg prøvet at klare nogen af de ting du forslog igår. Ind Jeg skal igang med at forberede til fødelsdagen.
1 har jeg fjernet 1.2 version. her ser jeg så at der to 1.3 de heder vist ikke helt det samme men den vigtig er at den ende da heder 1.3.28
2 jeg vil da helt klar forsøge at bruge det program du henviser til konvatering det lyder jo supper godt tak. men gør det når jeg har tid til at finde det selv da dit "link" det svære ikke virker lige pt. men det brute jo være til at finde magne tak.
3 Ja jeg ved godt min signatur skal opdateres det bare ikke lige lykke mig at finde ud af hvordan jeg gjorde det endnu har gået mere op i bare at få klare disse wine problmer. ...Så fik jeg også lige klaret det.
4 har nu hentet det pokind du forslå så kan openofis først og fremmes læse pdf. Håber det virker, men med at se nermer på det må vente.
5 har nu været inde og slette mappen .wine, men det endre igen ting. jeg kiger ind i wine bagefter og så er alt der som det plejer og programne virker ikke tønker at jeg må fjern hele wine og start igen. kan jeg fjerne wine og pruge dit ling uden at der en wine installeret eller skal jeg først installer en eldre version og så opdatere den med det samme uden at fortage andet.?
Ja jeg tor det var det jeg kunne klare nu mange tak.
1 har jeg fjernet 1.2 version. her ser jeg så at der to 1.3 de heder vist ikke helt det samme men den vigtig er at den ende da heder 1.3.28
2 jeg vil da helt klar forsøge at bruge det program du henviser til konvatering det lyder jo supper godt tak. men gør det når jeg har tid til at finde det selv da dit "link" det svære ikke virker lige pt. men det brute jo være til at finde magne tak.
3 Ja jeg ved godt min signatur skal opdateres det bare ikke lige lykke mig at finde ud af hvordan jeg gjorde det endnu har gået mere op i bare at få klare disse wine problmer. ...Så fik jeg også lige klaret det.
4 har nu hentet det pokind du forslå så kan openofis først og fremmes læse pdf. Håber det virker, men med at se nermer på det må vente.
5 har nu været inde og slette mappen .wine, men det endre igen ting. jeg kiger ind i wine bagefter og så er alt der som det plejer og programne virker ikke tønker at jeg må fjern hele wine og start igen. kan jeg fjerne wine og pruge dit ling uden at der en wine installeret eller skal jeg først installer en eldre version og så opdatere den med det samme uden at fortage andet.?
Ja jeg tor det var det jeg kunne klare nu mange tak.
-
- Admin
Du kan fint fjerne Wine, killen til betaen vil forblive aktiveret så du stadig kan installere Wine1.3 bagefter.
-
Mh ja jeg ved simpelt helt ikke længere hvad der bliver ved at gå galt for mig.
Jeg begynder virkelig at under mig over at de ting der bør virke ikke virker her forstå ikke hvad jeg gør at, eller hvad der galt med mit sytem.
Jeg sik i softwarecenter og bad den fjerne wine og det skulle den efter sine også gøre men kun stadig se vise den af wine i min pc og her i bland de programmer jeg før installeret de forsvandt ikke og virker ikke.
Jeg gik så ind i synoptisk- pakkehåndtering fandt wine 1.3,28 og bad den installer den og det er gjort men det gjorde jo ikke at programmerne fra gør forsvandt. Og ja jeg ved ikke hvad jeg nu skal installer og forsøge et program jeg overvejet som er gratis kan jeg ikke fordi den forlang et andet Windows program. og synes det bliver for meget an installer bare for at teste når jeg ikke engang kan finde ud af at fjerne dem jeg før har forsøgt at installere. tænker jeg vil prøve tirsdag på Uni og bede om de ordblinde programmer og se om jeg kan med dem selv jeg er ved at være meget i tvivl om jeg kan det.
Ved ikke om du muligvis ved hvordan jeg for fjerne de programmer som er i wine og ikke virker? og om det rigtig at det skal se ud som jeg har wine selv jeg har fjernet den? om du har nogen forslag til hvad jeg skal gøre.
Alt hjælp bliver taget i mod med stor taknemmelighed.
Jeg begynder virkelig at under mig over at de ting der bør virke ikke virker her forstå ikke hvad jeg gør at, eller hvad der galt med mit sytem.
Jeg sik i softwarecenter og bad den fjerne wine og det skulle den efter sine også gøre men kun stadig se vise den af wine i min pc og her i bland de programmer jeg før installeret de forsvandt ikke og virker ikke.
Jeg gik så ind i synoptisk- pakkehåndtering fandt wine 1.3,28 og bad den installer den og det er gjort men det gjorde jo ikke at programmerne fra gør forsvandt. Og ja jeg ved ikke hvad jeg nu skal installer og forsøge et program jeg overvejet som er gratis kan jeg ikke fordi den forlang et andet Windows program. og synes det bliver for meget an installer bare for at teste når jeg ikke engang kan finde ud af at fjerne dem jeg før har forsøgt at installere. tænker jeg vil prøve tirsdag på Uni og bede om de ordblinde programmer og se om jeg kan med dem selv jeg er ved at være meget i tvivl om jeg kan det.
Ved ikke om du muligvis ved hvordan jeg for fjerne de programmer som er i wine og ikke virker? og om det rigtig at det skal se ud som jeg har wine selv jeg har fjernet den? om du har nogen forslag til hvad jeg skal gøre.
Alt hjælp bliver taget i mod med stor taknemmelighed.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Windows programmer efterlader deres genveje selv efter du har installeret Wine og slettet ~/.wine mappen, men selve programmerne og Wine er væk. Beklager den sig hvis du forsøger at installere dem igen?
-
ok så det normal mh
for ja jeg kan ikke installere dem igen der sker igen ting når jeg prøver.
Jeg har nu også prøvet at hente adgang for alle til Windows installeret den via wine men den kan jeg ikke køre fordi den er slet ikke til at se i Wine eller nået. Så jeg kan kun forlov at bruge adgangsoralle linux udgave.
Er virkelig bage for det samme de Windows programmer min lære har vil gøre. sige ja installation men ikke lade sig bruge.
for ja jeg kan ikke installere dem igen der sker igen ting når jeg prøver.
Jeg har nu også prøvet at hente adgang for alle til Windows installeret den via wine men den kan jeg ikke køre fordi den er slet ikke til at se i Wine eller nået. Så jeg kan kun forlov at bruge adgangsoralle linux udgave.
Er virkelig bage for det samme de Windows programmer min lære har vil gøre. sige ja installation men ikke lade sig bruge.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Jeg er ikke med, vil den godt installere programmerne men ikke køre dem eller vil den slet ikke installere.
Hvad sker der hvis du prøver at køre programmerne fra terminalen som beskrevet tidligere?
Hvad sker der hvis du prøver at køre programmerne fra terminalen som beskrevet tidligere?
-
AJenbo skrev:Jeg er ikke med, vil den godt installere programmerne men ikke køre dem eller vil den slet ikke installere.
Den vil gerne installer men når jeg går ind i wine for køre programmet sker der intet. adagang for alle er slet ikke til at se nogen steder selv at den er installeret.
Har ikke prøvet det med terminalen. Du beskrev at jeg kunne gøre det med det ubuntuprogram vi tale om til bline. så viste ikke jeg kunne prøve det med windows programmer.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
Mh nu har jeg prøve at gå i terminal og skrive navne på windows programmet og den siger den ikke kan finde kommandoen. jeg ved ikke om de skal skrives på en særlig måde for den gang gøre dem.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
AJenbo skrev:Jeg ved ikke lige hvordan du har fået den sti ind, men den er i det forkerte format. Du skal skrive dem sådan her:Kode: Vælg alt
wine '/home/charlotte/NextUp TextAloud v3.0.26 Portable by speedzodiac/TextAloudMP3.exe'
Du kan faktisk gøre det temmelig let, ved at skrive "wine ", og så trække exe-filen in i terminal vinduet.
Brug træk og slip til at få hele stien indsat, og brug Udforsk C: drev til at finde program filerne (.exe).
-
Ok jeg må være den mest elendige terminal bruger ever ( bruger normal aldrig terminal)
eller virker der bare ikke overhoved.
For når jeg sætter dit ind i terminal sker der intet
skriver jeg der i mod kun wine spørger den efter fler kommandoer og vis jeg "kunne finde" ud af at udføre dem tror jeg ikke at problemet ville liger i at køre wine.
Ja jeg har nu prøvet at sige køre adgangforalle der siger den at formatte er ukorrekt. Det betyder at det er grunden til den ikke kan køre den.
så prøvet køre adgangforalle uden wine så åbnet den strak programmet.
Min konklusion er at det er programmerne den er gal med.
Og tror ikke jeg for dem til at virke, og da jeg ikke kan finde et gratis windows program som ikke krever andre progamer installer, tenker jeg at jeg må prøve med de ordblinde programer min lære har og dem kan jeg få tirsdag. Håber virkelig de kan køre.
Du har in til nu være et stor hjælp og jeg har lært en del selv ikke alt har virket. så jeg siger så lang mange mange tak for hjælpen jeg vær sætter meget at du har brug så meget tid på det her.
Værsætter naturligvis forsat hjælp som muligvis kunne blive nødvendig.
eller virker der bare ikke overhoved.
For når jeg sætter dit ind i terminal sker der intet
skriver jeg der i mod kun wine spørger den efter fler kommandoer og vis jeg "kunne finde" ud af at udføre dem tror jeg ikke at problemet ville liger i at køre wine.
Ja jeg har nu prøvet at sige køre adgangforalle der siger den at formatte er ukorrekt. Det betyder at det er grunden til den ikke kan køre den.
så prøvet køre adgangforalle uden wine så åbnet den strak programmet.
Min konklusion er at det er programmerne den er gal med.
Og tror ikke jeg for dem til at virke, og da jeg ikke kan finde et gratis windows program som ikke krever andre progamer installer, tenker jeg at jeg må prøve med de ordblinde programer min lære har og dem kan jeg få tirsdag. Håber virkelig de kan køre.
Du har in til nu være et stor hjælp og jeg har lært en del selv ikke alt har virket. så jeg siger så lang mange mange tak for hjælpen jeg vær sætter meget at du har brug så meget tid på det her.
Værsætter naturligvis forsat hjælp som muligvis kunne blive nødvendig.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
suryama skrev:For når jeg sætter dit ind i terminal sker der intet
Nu var det også bare et eksempel fra tidligere hvor du kørte et program fra den mappe. Jeg ved jo ikke engang hvad programmerne du har installeret heder, slet ikke hvor deres filer er.
Hvis du køre følgende kommando burde den give en liste over hvilke Windows programfiler du har installeret i Wine.
Kode: Vælg alt
find ~/.wine -name *.exe | grep -vi windows
(indsæt gerne listen her så jeg kan følge med)
Så kan jeg skrive kommandoen som du skal køre og du skal bare kopiere en eventuel fejlbesked tilbage til mig
suryama skrev:så prøvet køre adgangforalle uden wine så åbnet den strak programmet.
Det er nok den linux udgave du har installeret, hvis du vil kan jeg guide dig til at lave en normal genvej til den.