Forleden var jeg så ufatteligt "smart" at jeg ville prøve at installere Gnome 3, for at se hvordan det var at bruge i forhold til Unity, og som en rigtig mand, så tog jeg ikke backup først (jeg ved det... ubeskriveligt dumt)
Under installationen af Gnome 3 blev alle mine emails i Evolution konverteret til maildir formatet.
Gnome 3 virkede så slet ikke på min maskine og jeg fandt så ud af at det skyldes at ATI grafikkort ikke er særligt godt understøttet der i, og hele temaet var enormt grimt og lignede noget fra Windows 95 og det påvirkede så også Unity og Classic sessionerne og jeg kunne ikke justere noget som helst,og jeg ville så fjerne Gnome 3 igen, men detvar åbenbart ikke bare sådan at vende tilbage, og jeg valgte at lave reinstall.
Nu er problemet så at jeg i Evolution ikke kan læse alle de gamle modtagne eller sendte mails der er sendt til eller skrevet fra andre mailkonti en den der er default, fra før installationen af Gnome 3, og hele mappeopsætningen er også gået tabt (mapperne kan heldigvis hurtigt laves igen).
Når jeg åbner Evolutioner der indbakken og nedenunder er der en mappe der hedder "cur", og derunder er der en hulens masse tomme mapper der hedder noget med en masse tal (f.eks.1315121735.3981_100.Laptop:2,S) og alle mapper er tomme.
Men går jeg ind i /home/"user"/.local/share/evolution/mail/local/cur/ så ligger der en masse filer der hedder det samme som de tomme mapper i Evolution, og disse filer er så åbenbart de enkelte mails.
Mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg disse mails konverteret tilbage til mbox?
Konvertering af maildir til mbox (Evolution)?
-
- Geografisk sted: Albertslund
Konvertering af maildir til mbox (Evolution)?
Hilsen Kenny
-
- Geografisk sted: Køge
Re: Konvertering af maildir til mbox (Evolution)?
Kender ikke svaret på konvertering til mbox, men.....
Jeg har selv lige lavet samme tricks, med en 11.04 +gnome3 der ikke virkede.
Løsningen: installer 11.10 + gnome3 + evt. gnome-shell
Hvis den er ustabil så bliver den nok bedre med tiden , når final rykkere tættere på.
Jeg har selv lige lavet samme tricks, med en 11.04 +gnome3 der ikke virkede.
Løsningen: installer 11.10 + gnome3 + evt. gnome-shell
Hvis den er ustabil så bliver den nok bedre med tiden , når final rykkere tættere på.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
mb2md skulle kunne konvatere mbox til maildir som evolution2 vist kan læse, men husk at tage backup før du prøver at konvatere.
-
AJenbo skrev:mb2md skulle kunne konvatere mbox til maildir som evolution2 vist kan læse, men husk at tage backup før du prøver at konvatere.
Det er netop det der er problemet... jeg har Evolution 2.32.2, og den kan ikke læse de mails der er konverteret til maildir formatet
Jeg har googlet dagligt siden søndag, for at finde en måde at convertere maildir til mbox, uden at have fundet en løsning, men det behøver faktisk slet ikke at være til mbox, bare det bliver til et format, hvor jeg kan importere det hele til thunderbird.
Hvilket format er det nu lige Thunderbird bruger?
Hilsen Kenny
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
mbox, jeg var nu eller rimelig sikker på at evolution brugte maildir og at det var mbox i den nye udgave
-
Så lykkedes det endelig at få konverteret hele baduljen tilbage til mbox formatet.
Alt jeg gjorde var at lave en ny Ubuntu installation i VirtualBox, og efterfølgende installerede jeg Gnome 3 derpå, hvilket automatisk medførte en opgradering af evolution til version 3.
Derefter kopierede jeg hele indholdet af /home/***/.local/share/evolution/ fra den "rigtige" installation og over i VirtualBox installationen, og så kunne alle mails læses, samt mapperne var tilbage som de skulle se ud, og i hver mappe tog jeg så og markerede alle mails og valgte "save as mbox" og kopierede alle de nye mbox-filer over på den "rigtige" installation og importerede dem til Evolution der
Næste projekt bliver så at få eksporteret det hele til Thunderbird, men det haster ikke så meget
Alt jeg gjorde var at lave en ny Ubuntu installation i VirtualBox, og efterfølgende installerede jeg Gnome 3 derpå, hvilket automatisk medførte en opgradering af evolution til version 3.
Derefter kopierede jeg hele indholdet af /home/***/.local/share/evolution/ fra den "rigtige" installation og over i VirtualBox installationen, og så kunne alle mails læses, samt mapperne var tilbage som de skulle se ud, og i hver mappe tog jeg så og markerede alle mails og valgte "save as mbox" og kopierede alle de nye mbox-filer over på den "rigtige" installation og importerede dem til Evolution der
Næste projekt bliver så at få eksporteret det hele til Thunderbird, men det haster ikke så meget
Hilsen Kenny