/usr/bin/unhide.rb?
/usr/bin/unhide.rb?
Hej.Hvis jeg kører en scanning med rkhunter får jeg denne advarsel "/usr/bin/unhide.rb" men hvis jeg søger efter filen med gnome-commander finder den intet.Hvad er det for en fil?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: /usr/bin/unhide.rb?
zerben skrev:Hej.Hvis jeg kører en scanning med rkhunter får jeg denne advarsel "/usr/bin/unhide.rb" men hvis jeg søger efter filen med gnome-commander finder den intet.Hvad er det for en fil?
sandsynligvis noget Ruby script kode:
Find ud af det med file kommandoen:
Kode: Vælg alt
file /usr/bin/unhide.rb
og svarer dem med fil ikke fundet eller sådan noget, så kør kommandoen med sudo foran.
Jeg ved ikke hvilken pakke filen tilhører, men der er en variant af apt kommando der kan finde ud af det:
http://www.ubuntugeek.com/ubuntu-package-management-from-command-line-using-apt-advanced-packaging-tool.html
- en af de kommandoer gør det vist-nok, men jeg kan huske forkert (du skal self tilpasse kommandoen).
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Hej.Den siger "ERROR: cannot open `/usr/bin/unhide.rb' (No such file or directory)" så der er nok ingen fil.Hvornår bliver Ubuntu frigivet i dag?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
zerben skrev:Hej.Den siger "ERROR: cannot open `/usr/bin/unhide.rb' (No such file or directory)" så der er nok ingen fil.Hvornår bliver Ubuntu frigivet i dag?
og det gør den både med og uden sudo foran file kommandoen?
Jeg ved ikke noget om Oneiric Ocelot, men torsdage er release dage for alphaer og betaer såvidt jeg lige husker det.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Jeg har geninstalleret,så jeg ved ikke men med sudo kom den melding jeg skrev.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Mener det er d. 11 oktober 11.10 bliver udgivet.