Laptop støtte fra IKEA?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Pga. min dårlige ryg ligger jeg ofte ned i sofaen med min bærbare støttende op af lårene (benene bukket op), men ulempen er bare at køleren suger ALT støv og hunde/kattehår fra mit tøj eller tæppet til sig hvis jeg ligger under dette til sig og stopper til, så maskinen bliver meget varm, og jeg har forsøgt med en træplade (standard spånplade med melaminbelægning) imellem lårene og laptoppen, men den bliver stadig ufatteligt varm i forhold til når den bare står på et bord.

Jeg faldt så over denne ude i IKEA igår, og tænkte på om der var nogen der havde erfaring med den og kan fortælle om den giver bedre luftcirkulation under laptoppen i forhold til en melaminbelagt træplade?

Billede

Billede
Hilsen Kenny
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Toddvarg »

Vi har en der hjemme og den eneste forskel på den og en plade, er at den står mere stabilt på dine lår. Det er lige så meget cirkulation mellom din laptop og pladen, uanset hvordan der ser ud på undersiden af pladen, derfor bliver din laptop hverken mere eller mindre kølig af en sådan plade.

Hvis din laptop ikke får nok cirkulation, så skal du måske se på noget som det her http://www.hardware-store.dk/laptop-cooler/prod_1081.html eller lignede. Jeg har ikke testet den selv, men jeg fandt en test på denne side her http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=1.

Hvis man har laptoppen for meget på sine lår, så kan det vist også give nogle konsekvenser, i i hvert fald ud fra denne hjemmeside http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-38351456:din-b%C3%A6rbare-giver-dig-laptopl%C3%A5r.html?forside :?

Edit:
Det store spørgsmål er vel mere hvor meget sådanne kølere støjer, men det kan vel lidt test læsning afsløre
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
msm
Indlæg: 92
Tilmeldt: 31. okt 2009, 15:00
IRC nickname: msm
Geografisk sted: Dublin

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af msm »

Jeg bruger den. Cirkulation blir ikke bedre, men den er perfekt som støtte. Har haft den i et par år nu.
Mvh
Mikkel
bimsebasse
Indlæg: 296
Tilmeldt: 11. okt 2010, 16:25

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af bimsebasse »

Du kunne også støvsuge engang imellem :D
Alfi-51
Indlæg: 204
Tilmeldt: 3. sep 2010, 21:28
Geografisk sted: Hobro

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Alfi-51 »

Hey

Det kunne være en ide lige at blæse køleren igennem med trykluft, men pas lidt på blæseren
hvis du kan så hold den med et eller andet når du blæser på den så den ikke fare for vildt rundt.
Så kan det jo være at maskinen bedre kan komme af med varmen.
PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
Ryzen 5 3600 3.6GHz & Zalman CNPS7500-Cu LED
Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury
Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Toddvarg »

Alfi-51 skrev:Hey

Det kunne være en ide lige at blæse køleren igennem med trykluft, men pas lidt på blæseren
hvis du kan så hold den med et eller andet når du blæser på den så den ikke fare for vildt rundt.
Så kan det jo være at maskinen bedre kan komme af med varmen.


Det skal man være lidt forsigtig med, da det kan forekomme kondensvand i sådanne trykluftaggregater
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg åbner og skiller blæseren ad og renser den i bund ca. en gang om måneden, og når den bare står på sofabordet (marmor), så bliver den ikke i nærheden ligeså varm som når jeg har den på en melaminbelagt plade.

Og underlaget man har den på burde ikke have nogen betydning, men det har det åbenbart alligevel.

Toddvarg: hvordan er den at bruge hvis man vil ligge ned med sine ben bukket op, så laptoppen og "IKEA-støtten" står op af lårene?
Hilsen Kenny
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Toddvarg »

Rattus Norvegicus skrev:Jeg åbner og skiller blæseren ad og renser den i bund ca. en gang om måneden, og når den bare står på sofabordet (marmor), så bliver den ikke i nærheden ligeså varm som når jeg har den på en melaminbelagt plade.

Og underlaget man har den på burde ikke have nogen betydning, men det har det åbenbart alligevel.


Det er ikke så mærkeligt at den ikke bliver lige varm på marmorbord, som på en liten plade. Det skal trods alt mere til at varme op marmorpladen.

Rattus Norvegicus skrev:Toddvarg: hvordan er den at bruge hvis man vil ligge ned med sine ben bukket op, så laptoppen og "IKEA-støtten" står op af lårene?
Den er lige så stabil, men selvsagt vil vinklen på pladen afgøre hvor behagelig der bliver.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Alfi-51
Indlæg: 204
Tilmeldt: 3. sep 2010, 21:28
Geografisk sted: Hobro

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Alfi-51 »

Toddvarg skrev:
Alfi-51 skrev:Hey

Det kunne være en ide lige at blæse køleren igennem med trykluft, men pas lidt på blæseren
hvis du kan så hold den med et eller andet når du blæser på den så den ikke fare for vildt rundt.
Så kan det jo være at maskinen bedre kan komme af med varmen.


Det skal man være lidt forsigtig med, da det kan forekomme kondensvand i sådanne trykluftaggregater


Jo vist, men det er ikke noget problem hvis han evt køber trykluft på dåse eller har vandudskiller på
komprasoren, hvilket jeg ikke selv og aldrig har haft problemer med kondensvand, men ok
jeg kigger også efter om der er noget i luft tanken en gang i mellem.
PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
Ryzen 5 3600 3.6GHz & Zalman CNPS7500-Cu LED
Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury
Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64
Rattus Norvegicus
Indlæg: 511
Tilmeldt: 9. maj 2009, 07:14
Geografisk sted: Albertslund

Re: Laptop støtte fra IKEA?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg købte endelig laptopstøtten i IKEA for 1½ uge siden, og jeg ligger lige nu i sofaen med den op af lårene, og i bedste Ole Henriksen stil kan jeg kun sige "I LOVE IT" *lol*
Hilsen Kenny