Flash i Ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Nattynarwhale

Flash i Ubuntu

Indlæg af Nattynarwhale »

Jeg har problemer med at se de forskellige tilbudsaviser på nettet. De vises ganske vidst, men hver gang man "bladrer" så er browseren lige ved at kløjs i det med flimren og det hele. Dette er både gældende i Firefox og Chromium. Jeg kører Ubuntu 11.04, har installeret flash fra Adobe via Ubuntu Softwarecenter.

Hvad har jeg overset?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Flash i Ubuntu

Indlæg af Christian.Arvai »

Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hvilket grafikkort?
Nattynarwhale

Jeg fulgte rådene i guiden og jeg kan nu, som før, se både java og flash. Problemet er der dog stadigvæk, ved flash er den stadig ved at hoste og hakke når jeg f.eks. skifter side på online tilbudsaviser.

Jeg har et Nvidia Geforce GTX 460 768mb. Driver version er 270.41.06
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

Har du et eksempel på en side hvor flash hakker?
Nattynarwhale

bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

OK, jeg får et splitsekunds flimren per sideload i Bilka-avisen og spredt flimren i XL-Byg-avisen. Kan være du ligesom mig har et grafikkort der ikke er fuldt ud understøttet i Linux, og så er der vist ikke så meget at gøre - har selv Nvidia GT200M grafikkort med en nyere Nvidia- driver (285.03, opdateret via Xorg edgers' ppa.). Du kan evt. prøve at opdatere din driver på samme måde selvom det ikke gjorde nogen forskel for mig, måske er du mere heldig.
Nattynarwhale

Tak for hjælpen, men det der virker lidt for langhåret til mig. Venter på at den automatisk opdaterer de drivere, den mener skal opdateres.

Alt det der PPA osv får mig til at ligne Homer når han er total blank :shock:
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

Ah, OK, fair nok. Ubuntu er bagefter de nyeste versioner i mange af deres pakker (af helt fornuftige grunde) og du skal i mange tilfælde selv finde en relevant ppa hvis du vil blive opdateret med de nyeste versioner af et program eller en driver. I det her tilfælde et det et spørgsmål om at skrive følgende i terminalen:

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa 
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Computeren skal genstartes før ændringerne træder i kraft. Det hjalp som sagt ikke for mig, dog (skadede heller ikke).
Nattynarwhale

Mange tak for alt hjælpen og jeg fik installeret de nyeste drivere. De hjalp dog ikke det store, hvis noget, men altid rart med driver opdatering. :D

Dog lidt underligt at disse ting ikke er blevet rettet, så det bare kører uden problemer. Det er, blandt andet, disse småting der gør at almindelige folk vælger det "sikre/kendte" windows miljø, frem for Linux vil jeg tro.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jeg har lige tested på en Windows maskine, her får jeg også lidt flimmer ved side skift på dl byg.
Nattynarwhale

Mystisk. Det gør jeg ikke med Windows Viste Home Premium.
bimsebasse

Indlæg af bimsebasse »

Kører også perfekt her i Windows - mange Nvidia-grafikkort snakker bare ikke så godt med Ubuntu. Når det er sagt, så er splitsekundsflimren i online flashkataloger ikke et af de mest alvorlige grafikbugs man kan rende ind i :)
Nattynarwhale

True that, but still 8-)