laoshi skrev:Det er nok den mest viste sekvens af "Der Untergang". Den her kan jeg nu godt lide selv om den ikke handler om Gnome vs. unity, men Microsoft vs. Ubuntu...
Hmmm .... Det ligner temmelig meget mig, da Vista drev mig til vanvid
laoshi skrev:Det er nok den mest viste sekvens af "Der Untergang". Den her kan jeg nu godt lide selv om den ikke handler om Gnome vs. unity, men Microsoft vs. Ubuntu...
Klik med midterste museknap (eller højre og venstre samtidig på en notebook uden midtertast) på ikonet i launcheren, så åbner det i nyt vindue.zob skrev:Nå ja. Jeg har også en. Hvis man f.eks. har et terminal-shortcut i launcheren og allerede har en terminal åben, så kan man ikke bruge launcher-shortcut til at åbne endnu en terminal (ikke en gang via noget højreklik). ..
lath skrev:Jeg behøver vist ikke fortælle at E er lynhurtig?
tuxx skrev:lath skrev:Jeg behøver vist ikke fortælle at E er lynhurtig?
Sidespørgsmål:
Hvor meget ram bruger hele systemet på en frisk boot?
lath skrev:Ja jeg kan så ikke lide Unity og Gnome 3 (Gnome Shell).
Unity er meget pæn osv., men desværre arbejder den desktop imod mig. Det skal forstås sådan at jeg ikke søger efter ting, jeg ved hvor de er på min computer.
AJenbo skrev:Tror det er at lath er mere tryk ved at bruge sin rumlige hukommelse frem for navne baseret hukommelse, det er på mange måder det samme som folk der godt kan lide terminalen (hvor man skriver alting) og folk der ikke kan, fordi man skal huske ord og ikke visuelle symboler.
laoshi skrev:Og her er så et autoritativt indlæg om unity: http://www.markshuttleworth.com/archives/717
We’ve moved from the idea of “Places” to a richer set of “Scopes and Lenses”. Scopes are data sources, and can tap into any online or offline data set as long as they can generate categorised results for a search, describe a set of filters and support some standard interfaces. Lenses are various ways to present the data that come from Scopes.