How to be me skrev:og ved sluk-knappen skulle gardinet rulle automatisk ned så man kunne vælge sluk med et klik, og så skulle den også slukke,ikke komme med et panel mere(mikrosoft )
Jeg plejer at installere ubuntu-tweak. Hvorefter du åbner ubuntu-tweak og beder den at slukke på første forsøg. Du kan installere ubuntu-tweak gennem ppa
For at fjerne den dialogboks der dukker op når man klikker på "luk ned" er det nok at fyre en enkelt kommando af (der ændrer konfigurationen - det er det samme ubuntu tweak gør):
How to be me skrev:og ved sluk-knappen skulle gardinet rulle automatisk ned så man kunne vælge sluk med et klik, og så skulle den også slukke,ikke komme med et panel mere(mikrosoft )
Jeg plejer at installere ubuntu-tweak. Hvorefter du åbner ubuntu-tweak og beder den at slukke på første forsøg. Du kan installere ubuntu-tweak gennem ppa
jo jo det ved jeg godt, men tweaket skulle jo være den anden vej, især for at give nybegyndere en så lækker oplevelse som muligt, dem med talenterne tilpasser jo alligevel til deres behov, jeg har også snart leget så meget med Ubuntu så jeg ikke gider tweake mere, når det går galt skal jeg jo starte forfra fordi jeg ikke er så god til at rede den, derfor er det vigtig at grundubuntuen er så perfekt som mulig så man ikke skal tweake de samme 22 ting hvergang, og også derfor jeg har prøvet at lave min egen Ubuntu-opstarts- iso med mine tweaks, ikke noget jeg har været så heldig med, men pyt, jeg har så til gengældt lært Ubuntus brugerflade bedre at kende
How to be me skrev:jo jo det ved jeg godt, men tweaket skulle jo være den anden vej, især for at give nybegyndere en så lækker oplevelse som muligt, dem med talenterne tilpasser jo alligevel til deres behov, jeg har også snart leget så meget med Ubuntu så jeg ikke gider tweake mere, når det går galt skal jeg jo starte forfra fordi jeg ikke er så god til at rede den, derfor er det vigtig at grundubuntuen er så perfekt som mulig så man ikke skal tweake de samme 22 ting hvergang, og også derfor jeg har prøvet at lave min egen Ubuntu-opstarts- iso med mine tweaks, ikke noget jeg har været så heldig med, men pyt, jeg har så til gengældt lært Ubuntus brugerflade bedre at kende
Du kan jo prøve at lave et bash-script til det, så svært er det heller ikke.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jeg kender et par stykker der for nylig har prøvet Ubuntu for første gang. De har aldrig set Ubuntu i "Classic Gnome" udgaven. De er vilde med Ubuntu, sjovt nok er det især Unity de er begejstrede for. De kan godt lide at det minder en del om det layout man finder på en smartphone. De oplever heller ikke at det er svært at finde rundt i.
nymark1 skrev:Jeg kender et par stykker der for nylig har prøvet Ubuntu for første gang. De har aldrig set Ubuntu i "Classic Gnome" udgaven. De er vilde med Ubuntu, sjovt nok er det især Unity de er begejstrede for. De kan godt lide at det minder en del om det layout man finder på en smartphone. De oplever heller ikke at det er svært at finde rundt i.
tror det har noget at gøre at vi er "vokset" op med gnome, at der er lidt vanskeligheder. Men en ven jeg har sat heller aldrig prøvet gnome, men MAC og windows. Han synes det er kanon
Packard bell EasyNote Ubuntu 13.04 kde Ram 8 GB ddr3 Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz 640 GB HDD. Nvidia GeForce GT 520M 1 GB acer W700 tablet win8 64 bit
Tror egentlig i har ret i det, jeg kan faktisk også godt lide Unity panelet, men der er en enkelt detalje, når man vil slukke med X til venstre, skal man være forsigtig for, at panelet ikke kommer ud og dækker det, rent faktisk har jeg brugt AWN panelet, og placeret det til venstre som Unity, men det kan jeg jo selv indrette, så det ikke går helt op i venstre hjørne.
Og det var lige hvad GNOME gjorde, virkede. Hvorfor så lave om på det, og skabe en ikke-ønsket indlæringskurve for millioner af brugere? Det virker lidt hult fra Hr. Shuttleworth's side. For ikke at sige arrogant.
Havde jeg ønsket mig et andet Desktop Environment end GNOME, så havde jeg installeret det selv. Men jeg havde ikke et sådant ønske, og så, med ét gik der lidt Microsoft i Canonical, og jeg blev så ellers mindet om, hvorfor det lige var, jeg forlod Windows tilbage i 2006.
Som zob også skriver så er den klassiske Gnome desktop blevet forladt af folkene bag - Gnome 3 er næsten lige så fjernt fra Gnome 2 som Unity er. Og så giver det god mening at Ubuntu selv vil styre udviklingen med deres eget skrivebordsmiljø (sådan da, indtil videre er det bare et compiz plugin). De rullede det måske lige en anelse for tidligt ud, 11.04 kunne sagtens have været med Gnome 2 også mens de så kunne arbejde på at finpolere Unity i kulissen - den har skræmt en del trofaste Ubuntu-brugere over til Linux Mint og andre Ubuntu-alternativer.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Det er nok den mest viste sekvens af "Der Untergang". Den her kan jeg nu godt lide selv om den ikke handler om Gnome vs. unity, men Microsoft vs. Ubuntu...
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)