Hej
Jeg har en lille netbook (Lenovo S10-2) som jeg bruger til skolebrug, lige nu bruger jeg Ubuntu 11.04 i Ubuntu Classic fordi jeg syntes med Unity lagger det lidt men syntes det bliver irreterne i længden, derfor har jeg kikket rundt omkring med Ubuntu eller Xubuntu, hvad ville i vælge ?
Ubuntu eller Xubuntu
-
Re: Ubuntu eller Xubuntu
Er selv sprunget over på Xubuntu. Synes det kører rigtigt fint og smidigt på mine maskiner. Bærbar HP DV6 og EE900. Begge af ældre dato.
Det minder i opbygnigen lidt om Ubuntu tilbage i 2008-2009 og er derfor også nostalstisk at bruge
Har dog slette panelet i bunden af skærmen.
Har ikke stødt på nogle problemer jeg har kunnet bruge Ubuntu til, som jeg ikke kan bruge Xubuntu til.
Prøvede en overgang Lubuntu, men savnede Softwarecentret for meget.........
Vh
Sandersson
Det minder i opbygnigen lidt om Ubuntu tilbage i 2008-2009 og er derfor også nostalstisk at bruge
Har dog slette panelet i bunden af skærmen.
Har ikke stødt på nogle problemer jeg har kunnet bruge Ubuntu til, som jeg ikke kan bruge Xubuntu til.
Vh
Sandersson
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvilket grafikkort og driver har du?
-
Jamen jeg har 2GB Ram i den, selve grafikkortet er en grafikchip, det er Intel Graphics Media Accelerator 950, så det er jo ikke det vildeste Måske man burde overveje Xubuntu
Det kan nemt installeres, hvis du savner det.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
andersbrohus skrev:selve grafikkortet er en grafikchip, det er Intel Graphics Media Accelerator 950, så det er jo ikke det vildeste
Ok så er det ikke det problem jeg tænkte på.