Hej ubuntu folk
Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har installeret ubuntu 11.04 på min nye notebook: HP NOTEBOOK DM1-3110, se produkt beskrivelse: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406122590
Det trådløse net virker ikke, men når jeg sætter kabel til virker internettet fint.
Er der nogen der kan hjælpe?
intet trådløst net
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: intet trådløst net
Hej Morten
Vi får lige brug for lidt mere specefik information, den kan du finde frem ved at åbne terminalen og køre denne kode
I slutningen vil du få et link, det skal du bare indsætte her så kan vi se de nødvendige informationer.
Vi får lige brug for lidt mere specefik information, den kan du finde frem ved at åbne terminalen og køre denne kode
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo
I slutningen vil du få et link, det skal du bare indsætte her så kan vi se de nødvendige informationer.
-
-
- Admin
Der er 3 ukendte enheder i dit system:
Indbygget Ralink wifi
Realtek hukommelseskortlæser (intern USB)
Syntek webkamera (intern USB)
Der er allerede en driver i Ubuntu der burde virke til kortet men desværre har kortet en id der ikke er listed i driveren. Den skal tilføjes og compiles for at det virker. Jeg er lidt død for i dag, forhåbentlig er der en anden der har lyst til at tage over og guide dig igennem det, ellers må vi tage det på et senere tidspunkt, her er lige et link til en fejlrapport om problemet på Laucnhpad:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/802444
02:00.0 Network controller: Ralink corp. Device 539f
Indbygget Ralink wifi
Bus 002 Device 003: ID 0bda:0138 Realtek Semiconductor Corp.
Realtek hukommelseskortlæser (intern USB)
Bus 002 Device 002: ID 174f:1134 Syntek
Syntek webkamera (intern USB)
Der er allerede en driver i Ubuntu der burde virke til kortet men desværre har kortet en id der ikke er listed i driveren. Den skal tilføjes og compiles for at det virker. Jeg er lidt død for i dag, forhåbentlig er der en anden der har lyst til at tage over og guide dig igennem det, ellers må vi tage det på et senere tidspunkt, her er lige et link til en fejlrapport om problemet på Laucnhpad:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/802444
-
tak for hjælpen så langt. Dejligt at det kan fikses. Vi kan tage den senere, når du har tid. Jeg lukker også ned for i dag
-
Jeg har nu fået det trådløsenet op at køre ved hjælp af et usb-netkort. Det virkede med det samme, så ind til videre er jeg godt tilfreds med at have installeret Ubuntu.
Jeg ville dog være både glad og taknemmelig, hvis nogen af jer ville hjælpe mig med at få det interne netkort til at virke. Jeg er helt ny bruger af Ubuntu og aner faktisk ikke hvordan jeg skal komme videre med den fejlrapport fra launchepad som Ajenbo har hentet til mig.
Jeg ville dog være både glad og taknemmelig, hvis nogen af jer ville hjælpe mig med at få det interne netkort til at virke. Jeg er helt ny bruger af Ubuntu og aner faktisk ikke hvordan jeg skal komme videre med den fejlrapport fra launchepad som Ajenbo har hentet til mig.
-
- IRC nickname: Ringsted
Hej Ubuntu folk
Jeg ville være virkelig taknemlig, hvis nogen af jer kunne hjælpe mig med at få mit netkort i min nye pc til at virke. Det er ikke en løsning på lang sigt at bruge et usb-netkort, og jeg har haft den først der har spurgt om der ikke var et trådløst netkort i PC´en?
Ajenbo har allerede være så flink at pege på problemet, men jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre?
Jeg ville være virkelig taknemlig, hvis nogen af jer kunne hjælpe mig med at få mit netkort i min nye pc til at virke. Det er ikke en løsning på lang sigt at bruge et usb-netkort, og jeg har haft den først der har spurgt om der ikke var et trådløst netkort i PC´en?
Ajenbo har allerede være så flink at pege på problemet, men jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre?
-
- Admin
Jeg er lidt forvirret her, er du morten eller en nu bruger med samme problem?
-
Jeg er den samme bruger, men havde noget knas med at logge på forum og her tror jeg at mit bruger navn skiftede i kampens hede. Men morten/MHJ er den samme
-
- Admin
Ok, der er problemer med gensending af adgangskode så man skal bruge det alternative link:
https://ubuntudanmark.dk/wp-login.php?action=lostpassword
Hvis du gider sende mig en besked fra den konto du ikke længer vil bruge så samler jeg dem til en.
https://ubuntudanmark.dk/wp-login.php?action=lostpassword
Hvis du gider sende mig en besked fra den konto du ikke længer vil bruge så samler jeg dem til en.
-
Jeg har ikke andet login end til denne MHJ-bruger!?
Er der noget jeg selv kan gøre eller læse for at mit netkort på min nye pc kan få mig på nettet? Er der andre der har samme problem?
Er der noget jeg selv kan gøre eller læse for at mit netkort på min nye pc kan få mig på nettet? Er der andre der har samme problem?
-
- Admin
morten og MHJ er 2 forskellige kontoer, for at samle dem skal jeg have en beskæftigelse fra den konto der vil blive fjernet.
Jeg er ikke hjemme før mandag så har desværre ikke så god mulighed for at hjælpe dig med driveren før da.
Jeg er ikke hjemme før mandag så har desværre ikke så god mulighed for at hjælpe dig med driveren før da.