Opsætning af Epson printerdriver

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gamleholm
IRC nickname: Den gamle

Opsætning af Epson printerdriver

Indlæg af gamleholm »

Hej!
Jeg har anskaffet mig en Epson Stylus SX525WD, fordi den blandt andet kan skrive ud via mit trådløse netværk. På min ene maskine har jeg Windows 7, og her var opsætningen til det trådløse netværk ikke noget problem, men når jeg kommer til Ubuntu, ver. 11.04, står jeg af. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg får fat i programmet og og sætter det op.

Af ovenstående fremgår med al ønskelig tydelighed, at jeg ikke er nogen ørn til at gå "ind i Ubuntu", så derfor, er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg får tilpasset opsætningen, så det bliver muilgt at printe ud trådløst?

På forhånd tak.
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Opsætning af Epson printerdriver

Indlæg af laoshi »

Har du prøvet at være inde i Systemindstillinger > Hardware > Udskrift,hvor du så kan lave forskellige indstillinger for printeren? Printeren skal være tænd og tilsluttet, når du laver dine ændringer.
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Når først printeren er blevet tilsluttet det trådløsenet er der ingen forskel på om den er kablet eller ej, det er en engangs opsætning af selve printeren.
gamleholm

Indlæg af gamleholm »

Printeren er tilsluttet det trådløse netværk, men jeg kan "ikke se" den. Når jeg fjerner kablet og forsøger at skrive ud, får jeg meddelelsen "Unplugged".
Jeg har også været inde i Systemindstillinger - hardware - udskrift, men heller ikke her var der hjælp at hente.
Jeg bør måske oplyse, at installationen, efter download af driveren, kørte "via" Ubuntu Software Center. Udskrivning med kablet forbindelse kører fint, men fortsat ikke via mit trådløse net
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvis du vil have sat printeren op med netværk hjælper det ikke at sætte den op med usb. Tryk tilføj i udskrivning fold netværks printer ud og vendt mens den søger. Kommer den ikke frem kan du lige prøve at lave et test print og se om den skriver sin ip, så kan vi prøve om den kan findes vi den.
gamleholm

Indlæg af gamleholm »

Tusind tak AJenbo, nu virker det.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok så kan du bare trykke på v ud for svaret for at acceptere det og markere emnet som løst