Hej
imorgen får jeg endeligt mit tastatur til min gamle bærbar Fujitsu-Siemens Amilo Pi1505 WUUUHUUU, men har fået 4 gb ram af en kammerat til min bærbar er det ikke bedre at hente 64 bit version af ubuntu en 32 bit, her tænker jeg på om 64bit ikke understøtter 4 gb.?
Det er kun noget jeg tror på sådan teoretisk, Jeg aner ikke en meter af ubuntu ....endnu
32 vs 64 bit
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: 32 vs 64 bit
32bit ubuntu kan faktisk håndtere 4gb ram, de enkelte programmer vil dog kun vare i stand til at tilgå 2gb og 64bit køre lidt hurtigere, men bruger mere ram.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Jeg hæfter mig lidt ved at du siger "Min gamle bærbare!" Men du har, naturligvis, kontrolleret at din CPU også er en 64 bit CPU, ellers er det et "No-Play" du er ude i, hvilket vil være lidt ærgeligt.
Når det er sagt, så skiftede jeg selv fra 32 til 64 bit for hen ved 5 år siden, og jeg har ikke kigget mig tilbage siden. 64 bit OS er i dag så langt fremme, at jeg på min nye HP Pavillion Elite med Intel Core i7 CPU, med 8 CPU-kerner virkelig får den fulde glæde af de 64 bit min Debian Testing præsterer. Men også min Dual-bootede Ubuntu 11.04 hamrer der-ud-af i 64 bit udgaven.
Trods de indlysende fordele ved 64 bit OS tror jeg det vare længe inden den sidste 32 bit computer er kommet på museum.
Når det er sagt, så skiftede jeg selv fra 32 til 64 bit for hen ved 5 år siden, og jeg har ikke kigget mig tilbage siden. 64 bit OS er i dag så langt fremme, at jeg på min nye HP Pavillion Elite med Intel Core i7 CPU, med 8 CPU-kerner virkelig får den fulde glæde af de 64 bit min Debian Testing præsterer. Men også min Dual-bootede Ubuntu 11.04 hamrer der-ud-af i 64 bit udgaven.
Trods de indlysende fordele ved 64 bit OS tror jeg det vare længe inden den sidste 32 bit computer er kommet på museum.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
den kan kører med 64 bit for den understøtter windows vista 64 bit og xp 64 bit har endda testet med Win7 også 64 bit.
Men som sagt jeg har ingen anelse hvor gammel denne bærbar er. Har i mellem tiden installeret ubuntu 64 bit og kører kanon bedre end jeg ville håbe .....så det er jo bare pingeling
Men som sagt jeg har ingen anelse hvor gammel denne bærbar er. Har i mellem tiden installeret ubuntu 64 bit og kører kanon bedre end jeg ville håbe .....så det er jo bare pingeling
-
Lidt off topic, men jeg har i dag posted et spørgsmål, og har endnu ikke fået en brugbar løsning.
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=14609
Pga. problemer med USB-stick'en kan jeg ikke installere 11.04 64bit, hvor stort et tab vil det være at køre med 32 bit versionen, og i tilfælde af jeg overhovedet kan få installeret 11.04 i en 32bit version kan man sidenhen opgradere til 64bit eller kræver det en frisk installation?
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=14609
Pga. problemer med USB-stick'en kan jeg ikke installere 11.04 64bit, hvor stort et tab vil det være at køre med 32 bit versionen, og i tilfælde af jeg overhovedet kan få installeret 11.04 i en 32bit version kan man sidenhen opgradere til 64bit eller kræver det en frisk installation?
Ubuntu Maverick Meerkat 10.10
ASUS eee1000H
ASUS eee1000H
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis der er gået over et døgn uden svar så kan du spørge i din tråd om den er blevet overset. Ellers er det muligt der ikke er nogen der har det svar du søger. Prøv eventuelt at tilføje mere info.
Du kan ikke du skal geninstallere for at skifte mellem bit udgaver.
Du kan ikke du skal geninstallere for at skifte mellem bit udgaver.