Gendannelse

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Kappa
Geografisk sted: silkeborg

Gendannelse

Indlæg af Kappa »

Jeg har gjort et eller andet så mine paneler er forsvundet, noget med at have installeret compiz og fjernet den igen på 11.04, findes der en måde at gendanne på?
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
buddig
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Gendannelse

Indlæg af buddig »

Prøv evt. om "panel er blevet slettet" næsten nederst i Arvai's guide kan give svaret. :)
Dbh
Henning
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Den guide er vist til de gamle gnome paneler, hvis det er Unity du er kommet til at fjerne kan du prøve med en af disse 2 kommandoer:

Kode: Vælg alt

unity --reset
unity --replace
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

AJenbo skrev:Den guide er vist til de gamle gnome paneler, hvis det er Unity du er kommet til at fjerne kan du prøve med en af disse 2 kommandoer:

unity --reset
unity --replace

Korrekt, men nu kan jeg jo lige følge denne tråd, og skrive løsningen med i FAQ, når i kommer så langt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Kappa

Indlæg af Kappa »

Når jeg prøver disse to kommandoer, vender panelet tilbage med sit oprindelige udseende, men forsvinder når jeg klikker terminalen væk igen, men jeg har så selv fået panelet tilbage, men i et noget der ligner noget fra nyinstallationen.

Med venlig hilsen
Steen
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

stinemet skrev:Når jeg prøver disse to kommandoer, vender panelet tilbage med sit oprindelige udseende, men forsvinder når jeg klikker terminalen væk igen, men jeg har så selv fået panelet tilbage, men i et noget der ligner noget fra nyinstallationen.

Det sker fordi at programmerne der startes er en child-process, altså et barn-program af terminalen. Når forældre-processen dør, dør børne-processerne også.
Programmer er i et proces træ, det kan ses således:

pstree | less

q-tast afslutter less-pageren, der kan bruges til at bladre i indholdet med piletasterne. Der er adskillige flere måder at bruge less på.Kig i manual siden for less:

man less

q-tast afslutter man-læseren

Løsning A
Tryk på tastekombinationen CTRL+D, i stedet for at lukke terminal.
CTRL+D foretager en detach(afkobling) af child-processer fra terminalen til terminalens parent-process (forældre-program).

Løsning B
De følgende kommandoer her burde også virke - ulempen er at nohup opretter en log fil, der såvidt jeg husker det, hedder nohup.out i brugerens hjemmemappe, men det er nu en lille pris for at få sin paneler igen, og harddiskplads er ikke dyrt.

Med min modificering så gør man det som christian.arvai skriver.
Prøv at køre denne kommando:

nohup unity --reset

Virker den ikke, så prøv at køre:

nohup unity --replace

CTRL+D er ikke nødvendigt her.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Kappa

Indlæg af Kappa »

Det ser spændende ud, men jeg har i mellemtiden valgt, at vende tilbage til 10.04 LTS, jeg har udover dette haft noget besvær med, at hitte ud af 11.04 og måden det er sat op på, så nu venter jeg helt sikkert på, at 12.04 kommer, men tak for besværet jeg har afstedkommet, men 10.04 kender jeg bedre og håber at 12.04 bliver nemmere.

Med venlig hilsen
Steen