Flytning af harddisk
-
- IRC nickname: How to be me
Flytning af harddisk
Jeg troede lige jeg skulle være smart og installere W7 og Ubuntu på en harddisk på min maskine og derefter flytte den over i min brors maskine, men den skriver at den ikke kan finde noget operativsystem? er det noget der kan løses eller skal jeg starte forfra?
Når lejligheden byder sig.
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Re: Flytning af harddisk
Når man installerer, konfigureres hardwaren ind i installationen, så hvis det skal lykkes,
så skal computerne være ens.
Mon ikke en live cd vil kunne fixe det for Ubuntu's vedkommende.
Windows 7 er normalt solgt på en licens til en bestemt PC til en installation,
så den er ikke så let at flytte, men den kan måske også klares med en Windows 7 installations CD
og aktivering hos microsoft igen.
Ellers er det en "ommer"
Installation på din brors maskine helt forfra.
så skal computerne være ens.
Mon ikke en live cd vil kunne fixe det for Ubuntu's vedkommende.
Windows 7 er normalt solgt på en licens til en bestemt PC til en installation,
så den er ikke så let at flytte, men den kan måske også klares med en Windows 7 installations CD
og aktivering hos microsoft igen.
Ellers er det en "ommer"
Installation på din brors maskine helt forfra.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ubuntu kan godt flyttes på den måde, men grundet den måde windows drivere fungere skal strømstyring og CPU type alle være ens mellem de 2 computere. Og så kan det være licensen brokker sig som buddig nævner, men det kan normalt løses med et telefon opkald til Microsoft.
At maskinen ikke kan finde noget styre system kan skyldes at du ikke har installeret opstartsindlæseren på den harddisk som du flyttede eller BIOS ikke er sat til at kigge på disken.
Hvordan har du installeret ubuntu?
At maskinen ikke kan finde noget styre system kan skyldes at du ikke har installeret opstartsindlæseren på den harddisk som du flyttede eller BIOS ikke er sat til at kigge på disken.
Hvordan har du installeret ubuntu?
-
fra en cd, det virkede da på min maskine med ubuntu-opstart, måske det ikke var en ren ubuntu-iso, men en jeg selv har eksperimenteret med, kan jeg ikke lige huske helt præcis nu
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, hvis det ikke er en Wubi installation af Ubuntu og du bruger Grub som opstartsindlæser burde du kunne installere den via følgende guide:
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2011/03/17/geninstaller-grub2/
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2011/03/17/geninstaller-grub2/
-
RØDME
under min hastige montage af harddisken overså jeg der var en vinkeladapter der skulle overflyttes, efter denne operation virkede Ubuntu fint
under min hastige montage af harddisken overså jeg der var en vinkeladapter der skulle overflyttes, efter denne operation virkede Ubuntu fint