Så let er det altså heller ikke at installere ubuntu

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Så let er det altså heller ikke at installere ubuntu

Indlæg af AJenbo »

Jeg kan yderligere se på fejl rapporten at andre ser ud til at have haft problemer med at starte computeren når wifi knappen har været slået fra.

Der bliver skrevet at Ubuntu virkede i 10.10.

Der mangler også en log på fejlen for at den kan blive rettet, så hvis du får maskinen op at køre ville det være rigtig godt hvis du kan oprette en konto på launchpad og der efter køre følgende kommando i 11.04.

Kode: Vælg alt

apport-collect 766292
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Lionkone skrev:jeg forsøgte ikke at bruge alternate cd'en men installationen. Jeg får jo grub frem og det var derfra jeg prøvede :-)

Ok, men det er lidt forvirende for der er ikke noget der heder Ubuntu alternate udgaven. Der er en alternate installations cd, men den installere altså den helt almindelige og ganske normale Ubuntu lige som live-cd'en gør det. Det er kun mens du installere og køre fra cd'en der er en forskel.

Det skulle ikke være muligt at ødelægge din computer fra BIOS, at opdatere BIOS'en er langt mere risikabelt og det virker det dat til du allerede har forsøgt. Skulle du alligevel gå hen tille noget så den ikke starte fra den rigtig disk kan du også få telefon hjælp fra HP til at stille den tilbage igen, måske kan du end da få dem til at guide dig til hvordan du slår det ekstra grafikkort fra.
Lionkone

Indlæg af Lionkone »

Nu har jeg prøvet at gøre som du foreslog. I den linie jeg skulle lave en tilføjelse stod der "vt.handoff=7" efter quiet splash. Først prøvede jeg at lave tilføjelsen efter denne, så prøvede jeg at slette det og skrive tilføjelsen.

Begge gange fik jeg en fejlmeddelelse noget med "cannot reserve mmgo......."og en masse jeg ikke kunne nå at læse.

Ang opdatering af bios, så hentede jeg HP's hjælpeprogram til dette. Jeg har lige formateret pc'en så jeg brugte hp's hjælpeprogram til at se om den var opdateret - og det var den.

Jeg prøvede lige at køre 10.04.2 og den kan jeg godt køre, så jeg tror jeg fortsætter med den version. 11.04 er vist for svær for mig - ville ellers gerne være testpilot så du kunne få din fejlrapport, men jeg kan ikke hitte ud af det- beklager :(

Men tak for assistancen
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Lionkone skrev:Nu har jeg prøvet at gøre som du foreslog. I den linie jeg skulle lave en tilføjelse stod der "vt.handoff=7" efter quiet splash. Først prøvede jeg at lave tilføjelsen efter denne, så prøvede jeg at slette det og skrive tilføjelsen.

Og du er sikker på det var på den installerede Ubuntu og du var i GRUB og ikke en cd?

Lionkone skrev:Begge gange fik jeg en fejlmeddelelse noget med "cannot reserve mmgo......."og en masse jeg ikke kunne nå at læse.

Det liger en harmløs status besked, men godt at du forsøgte at fange den.

Lionkone skrev:Jeg prøvede lige at køre 10.04.2 og den kan jeg godt køre, så jeg tror jeg fortsætter med den version. 11.04 er vist for svær for mig - ville ellers gerne være testpilot så du kunne få din fejlrapport, men jeg kan ikke hitte ud af det- beklager :(

Det er helt ok, godt at du har fundet noget der virker for dig :) Lad os håbe problemet er løst til 12.04 når det er tid for dig at opgradere.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Godt at det virker for dig nu. Det anede mig at 10.04 ville være en mulighed, hvilket også var grunden til at jeg spurgte, om du havde prøvet med andre en 11.04.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Lionkone

Indlæg af Lionkone »

christian.arvai skrev:Godt at det virker for dig nu. Det anede mig at 10.04 ville være en mulighed, hvilket også var grunden til at jeg spurgte, om du havde prøvet med andre en 11.04.

Nu prøver jeg i hvert fald at give det en chance. Det andet er alt for kompliceret for mig - ærgerligt, især at det i nogle tilfælde er langt sværere end der står skrevet hid og did. Rigtig mange står måske af langt tidligere end jeg.

Jeg er godt klar over, at det er min pc det er "galt" med, men det ved man jo ikke i det øjeblik man vælger at tage springet.

Jeg er nu spændt på, om jeg kan få mobilt bredbånd fra 3 til at fungere - det håber jeg.....jeg har nemlig ikke nogen fast netforbindelse. :-)