netværksproblemer

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
ksan

netværksproblemer

Indlæg af ksan »

Hej.

Jeg har et problem med min dell inspiron 1520 med det nyeste Ubuntu installeret, den er til sluttet trådløst internet og der er fuld signal, 4/4 gb. Men firefox siger at den ikke kan finde forbindelse til serveren, så har jeg prøvet at sætte ethernet kabel i computeren, samme resultat. det eneste jeg kan finde af fejl, er de her fejlkoder i firefox men forstår dem ikke helt, det kan være i kan hjælpe ?
Could not read chrome manifest file '/usr/lib/firefox-5.0/extensions/{972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd}/chrome.manifest'.

Could not find jar manifest entry 'chrome/da.manifest'.

Could not find jar manifest entry 'chrome/en-GB.manifest'.

Could not find jar manifest entry 'chrome/en-ZA.manifest'.

Håber på hjælp..

Hilsen Kasper
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: netværksproblemer

Indlæg af AJenbo »

Da dit problem ser ud til at være med netværket har jeg lige flyttet dit emne.
Jeg har dog også et par spørgsmål lige for at vi er sikre på hvad der er glat.
Sker det på alle sider du prøver at tilgå? Har du også problemer med andre programmer der afhænger af nettet?

De fejl du kommer med ser ud til at relatere til en udvidelse til FireFox, muligvis en sprog pakke.
ksan

Indlæg af ksan »

ja det sker ved alle programmer med tilknytning til internettet..

jeg kan ikke få lov til at pinge. så ved ikke lige helt hvad jeg skal gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg ved godt at det her er en lidt hård metode at prøve med, men prøv at geninstallere Firefox som beskrevet her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#6f

Bemærk at der er 2 muligheder, og at den første kommando ikke laver en backup af din opsætning, hvilket betyder at bla. dine bogmærker er væk bagefter (kommando 2 laver backup af opsætningen).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
ksan

Indlæg af ksan »

ja men vil det virke, når internettet ikke virker i nogle programmer, opdateringer osv. ?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

christian kan du ikke give ham din kommando til at hente net info, så bare i en offline udgave så han kan overføre det med usb. Jeg er i tog på mobil pt. Så kan ikke selv så godt.
ksan

Indlæg af ksan »

nu har jeg prøvet det andet råd og det virkede ikke, den ville ikke installere det derfra :(
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

AJenbo skrev:christian kan du ikke give ham din kommando til at hente net info, så bare i en offline udgave så han kan overføre det med usb. Jeg er i tog på mobil pt. Så kan ikke selv så godt.

Jo da, men den udgave vi har lavet virke også offline, som du måske husker gemmer den en kopi i hjemmemappen, da vi netop allerede dengang regnede med at det skulle bruges offline.

Du skal gå ind her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#20 og gå til trin 4

Efter kørsel vil der være en fil i din hjemmemappe som hedder "netinfo". kopier den ud på usb, åben den på en pc med netforbindelse, og smid indholdet herind (så skal jeg nok samle det på pastebin herinde).

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det kan også være en ide at kopiere kommandoen til en tekst fil og over føre den til computeren da den er meget lang og nok lidt svær at indtaste :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

AJenbo skrev:Det kan også være en ide at kopiere kommandoen til en tekst fil og over føre den til computeren da den er meget lang og nok lidt svær at indtaste :)

Hov, der var et guldkorn, jeg laver lige en txt fil med kommandoen og hoster her på forum, så kan vi lave et link i guiden, hvor man kan hente en udgave klar til offlinebrug 8-)

ksan

Indlæg af ksan »

hej igen.
nu har jeg prøvet det ovenfor
Du skal gå ind her http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#20 og gå til trin 4.
Kom filen netinfo ikke frem i hjemme mappen, så ved ikke helt hvad jeg så skal gøre..
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Åhhh, jeg fandt fejlen, den første del af kommandoen installere pastebinit, som bruges til at uploade resultatet, men når du ikke har noget som helst netværk, går kommandoen i stå fordi && indikere at pakken skal være installeret før den fortsætter.

Jeg har fjernet lidt, så denne her burde virke på en totalt offline pc:

Kode: Vælg alt

lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo 

ksan

Indlæg af ksan »

så fik jeg det til at virke. her er filen.

http://paste.ubuntu.com/648478/ (christian.arvai har smidt det på pastebin)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Soft blocked: yes
Hard blocked: yes

Prøv lige at se om du ikke fysisk har fået afbrudt nettet, det indikere "Hard blocked: yes" nemlig. Er der ikke en lille on/off knap et sted på maskinen ?

ksan

Indlæg af ksan »

jo den var slået til, det har jeg gjordt efter det ikke virkede, havde bare lige glemt at slå den fra igen inden jeg tog testen. men internetet virker heller ikke selvom den er slået fra.