Trådløst netværk på Acer Aspire 3000
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
Trådløst netværk på Acer Aspire 3000
Hejsa
Min bedre halvdel har en Acer Aspire 3000, hvor vi godt vil etablere trådløst netværk (internet) på. Imidlertid kan jeg ikke finde det trådløse netværk på den. Har kigget i en anden tråd om netop det emne (Acer Aspire 3000 + Broadcom Wireless) og har prøvet følgende kommando uden held, som blev anbefalet der:
sudo apt-get --assume-yes purge broadcom-sta-common broadcom-sta-source bcmwl-kernel-source firmware-b43-legacy-installer bcm5700-source firmware-b43-lpphy-installer;sudo apt-get --assume-yes update; sudo apt-get --assume-yes upgrade; sudo apt-get --assume-yes --reinstall install b43-fwcutter firmware-b43-installer
Der kan stadig ikke findes noget netværkskort når der søges under "yderligere drivere", ej heller finde noget på "trådløs netværk" i "hånter forbindelser"
Vil meget nødigt skulle til at installere 10.10 og opdatere, som jeg kan se en anden har anbefalet, nogen andre ideér?
Mvh.
René
Min bedre halvdel har en Acer Aspire 3000, hvor vi godt vil etablere trådløst netværk (internet) på. Imidlertid kan jeg ikke finde det trådløse netværk på den. Har kigget i en anden tråd om netop det emne (Acer Aspire 3000 + Broadcom Wireless) og har prøvet følgende kommando uden held, som blev anbefalet der:
sudo apt-get --assume-yes purge broadcom-sta-common broadcom-sta-source bcmwl-kernel-source firmware-b43-legacy-installer bcm5700-source firmware-b43-lpphy-installer;sudo apt-get --assume-yes update; sudo apt-get --assume-yes upgrade; sudo apt-get --assume-yes --reinstall install b43-fwcutter firmware-b43-installer
Der kan stadig ikke findes noget netværkskort når der søges under "yderligere drivere", ej heller finde noget på "trådløs netværk" i "hånter forbindelser"
Vil meget nødigt skulle til at installere 10.10 og opdatere, som jeg kan se en anden har anbefalet, nogen andre ideér?
Mvh.
René
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Trådløst netværk på Acer Aspire 3000
Prøv at give os resultatet at punkt4 i denne guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#20
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Her er linket til den anden tråd så dem der gerne vil hjælpe også kan kigge lidt der.
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=13938
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=31&t=13938
-
Den skriver følgende:
superwoman@superwoman-laptop:~$ sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo
[sudo] password for superwoman:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Følgende yderligere pakker vil blive installeret:
python-configobj
Følgende NYE pakker vil blive installeret:
pastebinit python-configobj
0 opgraderes, 2 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
266 kB skal hentes fra arkiverne.
Efter denne handling, vil 2.245 kB yderligere diskplads være brugt.
Henter:1 http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/ natty/main python-configobj all 4.7.2+ds-2 [234 kB]
Henter:2 http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/ natty/universe pastebinit all 1.2-2 [31,7 kB]
Hentede 266 kB på 0s (583 kB/s)
Vælger tidligere fravalgt pakke python-configobj.
(Læser database ... 165316 filer og kataloger installeret i øjeblikket.)
Udpakker python-configobj (fra .../python-configobj_4.7.2+ds-2_all.deb)...
Vælger tidligere fravalgt pakke pastebinit.
Udpakker pastebinit (fra .../pastebinit_1.2-2_all.deb)...
Behandler udløsere for doc-base ...
Processing 1 added doc-base file(s)...
Registering documents with scrollkeeper...
Behandler udløsere for man-db ...
Sætter python-configobj (4.7.2+ds-2) op...
Sætter pastebinit (1.2-2) op...
No LSB modules are available.
lo no wireless extensions.
eth0 no wireless extensions.
lo Interface doesn't support scanning.
eth0 Interface doesn't support scanning.
http://paste.ubuntu.com/647476/
superwoman@superwoman-laptop:~$
Håber i er blevet klogere på problemet
Mvh.
René
superwoman@superwoman-laptop:~$ sudo apt-get install -y pastebinit && lsb_release -a > ~/netinfo && uname -a >> ~/netinfo && lspci >> ~/netinfo && lsusb >> ~/netinfo && sudo lshw -C Network >> ~/netinfo && >> ~/netinfo && ifconfig >> ~/netinfo && sudo iwconfig >> ~/netinfo && nm-tool >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch-data >> ~/netinfo && apt-cache policy usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache show usb-modeswitch >> ~/netinfo && apt-cache policy network-manager >> ~/netinfo && apt-cache show network-manager >> ~/netinfo && rfkill list >> ~/netinfo && sudo lsmod >> ~/netinfo && sudo iwlist scan >> ~/netinfo && pastebinit -b http://paste.ubuntu.com ~/netinfo
[sudo] password for superwoman:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Følgende yderligere pakker vil blive installeret:
python-configobj
Følgende NYE pakker vil blive installeret:
pastebinit python-configobj
0 opgraderes, 2 nyinstalleres, 0 afinstalleres og 0 opgraderes ikke.
266 kB skal hentes fra arkiverne.
Efter denne handling, vil 2.245 kB yderligere diskplads være brugt.
Henter:1 http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/ natty/main python-configobj all 4.7.2+ds-2 [234 kB]
Henter:2 http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/ natty/universe pastebinit all 1.2-2 [31,7 kB]
Hentede 266 kB på 0s (583 kB/s)
Vælger tidligere fravalgt pakke python-configobj.
(Læser database ... 165316 filer og kataloger installeret i øjeblikket.)
Udpakker python-configobj (fra .../python-configobj_4.7.2+ds-2_all.deb)...
Vælger tidligere fravalgt pakke pastebinit.
Udpakker pastebinit (fra .../pastebinit_1.2-2_all.deb)...
Behandler udløsere for doc-base ...
Processing 1 added doc-base file(s)...
Registering documents with scrollkeeper...
Behandler udløsere for man-db ...
Sætter python-configobj (4.7.2+ds-2) op...
Sætter pastebinit (1.2-2) op...
No LSB modules are available.
lo no wireless extensions.
eth0 no wireless extensions.
lo Interface doesn't support scanning.
eth0 Interface doesn't support scanning.
http://paste.ubuntu.com/647476/
Håber i er blevet klogere på problemet
Mvh.
René
-
- Admin
Tjooo, dit netkort er dette :
Og jeg kan se at det driller på 11.04, men virker hvis man installere 10.10 og opgradere bagefter (som du også selv nævnte), men jeg kan ikke finde en løsning på det kort lige pt.
00:0b.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller (rev 02)
Og jeg kan se at det driller på 11.04, men virker hvis man installere 10.10 og opgradere bagefter (som du også selv nævnte), men jeg kan ikke finde en løsning på det kort lige pt.
-
Okay, alternativt må vi så bruge kabel som nu, men havde nu håbet det andet kunne løse sig
Ville helst undgå det bøvl med at installere 10.10 hvis vi kunne
Ville helst undgå det bøvl med at installere 10.10 hvis vi kunne
-
- Admin
Jeg har ikke givet op endnu
Jeg har lige skrevet til min mentor (JimmyF) og spurgt om lidt assistance.
Jeg har lige skrevet til min mentor (JimmyF) og spurgt om lidt assistance.
-
Okay, venter spændt
-
- Admin
Hej igen
Jimmy foreslår at vi prøver med Vodafone driveren, og der er en fin guide her http://www.howtoforge.com/vodafone_mobile_connect_card_driver_linux
Jimmy foreslår at vi prøver med Vodafone driveren, og der er en fin guide her http://www.howtoforge.com/vodafone_mobile_connect_card_driver_linux
-
Okay, har oprettet den der "dip"gruppe, og prøvede så at hente vodafondriveren, men den skrev følgende:
superwoman@superwoman-laptop:~$ vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux
vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux: kommando ikke fundet
Ved ikke om jeg gør noget galt i instruktionen?
Mvh. René
superwoman@superwoman-laptop:~$ vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux
vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux: kommando ikke fundet
Ved ikke om jeg gør noget galt i instruktionen?
Mvh. René
-
- Admin
On other systems, such as Fedora, you will need to have gksu o kdesu installed in order to be able to connect to the Internet. Those programs will ask for the superuser's password before stablishing the connection.
Så prøv med:
Kode: Vælg alt
gksu vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux
og ellers kan du prøve og se om der ikke er kommet en genvej til programmet:
Launch Vodafone Mobile Connect Card driver for Linux. It can be done using the desktop environment menus, or running this command on a terminal:
-
Kan heller ikke få de løsninger til at virke, tror jeg vælger at fortsætte med den kablede forbindelse, den ved man hvor man har
Men mange tak for svarene og tiden til dem
Betragter emnet som løst
Mvh.
René
Men mange tak for svarene og tiden til dem
Betragter emnet som løst
Mvh.
René
-
- Admin
Helt ok. Jeg prøver nok alligevel lidt videre, og hvis jeg får en forklaring om hvordan det skal laves, skal jeg nok smide den her i tråden.
-
Jeg har "arvet" min datters aflagte Acer Aspire 3000 og har lagt Ubuntu 11.04 ind på den. Jeg er total nybegynder på feltet, men har dog fået "skidtet" til at virke - med én undtagelse: der er ingen trådløs forbindelse. Faktisk troede jeg, at PC'en slet ikke havde et trådløst netkort. Men nu kan jeg se, at andre har samme problem. Jeg håber, at der "snart" vil komme en løsning på problemet.
Venlig hilsen
Finn
Venlig hilsen
Finn
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hej Finn og velkommen til forummet, vi krydser fingre