Mister oplysninger om netværksdrev efter genstart

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Ole Mose

Mister oplysninger om netværksdrev efter genstart

Indlæg af Ole Mose »

Hej

Jeg er ikke sikker på, om det er det rette forum. Problemet berører netværk, men måske også grænsefladen i 11.04?

Sagen er, jeg har en computer (HP Pavillion), som kører fint og netværket fungerer, som det skal.
Jeg har en del servere jeg hæfter mig på. På mine andre maskiner, går jeg typisk ind i Nautilus og vælger Fil -> Tilslut til server. Herefter angiver jeg servertype og loginoplysninger og så er jeg på. Er det en server jeg anvender jævnligt tilknytter jeg et navngivet bogmærke, som så i fremtiden vises i Nautilus,
problemet er, at på netop denne maskine/installation, glemmes disse oplysninger, efter reboot. således skal jeg hver gang jeg vil på en server, igennem de samme ting igen.
Oplysninger om min netværksprinter mistes også, så de skal også tastes ind, hver gang jeg skal printe efter genstart.
Jeg ved ikke hvad der styrer hvordan Nautilus husker/glemmer drev, eller hvordan Ubuntu husker netværksprintere

Jeg har lavet det link, som er angivet der netværksfejlfinding, men jeg ved ikke om det er en hjælp i den her sammenhæng?

http://paste.ubuntu.com/646808/

Mon nogen kender problemet, eller har en ide om, hvad det handler om?
Mvh
Ole Mose
Vild med Open Source
osmagasinet.dk
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mister oplysninger om netværksdrev efter genstart

Indlæg af AJenbo »

Det virker ikke som et problem med netværket. Prøv i nautilus at vælge Bogmærker->Rediger bogmærker efter du har prøvet at bogmærke en netværks deling, kan redigere den der og ser den rigtig nok ud?
Ole Mose

Indlæg af Ole Mose »

Bogmærkerne ligger faktisk i det menupunkt, kan jeg se? Dem har jeg ikke bemærket tidligere.

Normalt vises de i venstre del af Nautilusvinduet?
Mvh
Ole Mose
Vild med Open Source
osmagasinet.dk
Ole Mose

Indlæg af Ole Mose »

Det handler simpelhen om, at jeg på et eller andet tidspunkt, er kommet til at ændre venstresiden fra Steder til Træ. :)

Jeg har undret mig over det her, jeg ved ikke hvor længe, men nu er det løst. Det er lidt som "computeren virker ikke" - "Er stikket sat i?". :)
Mvh
Ole Mose
Vild med Open Source
osmagasinet.dk
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Skid pyt, det var da godt det blev løst :)