stedet hentede filer
-
- IRC nickname: How to be me
stedet hentede filer
skal de programmer man har hentet og installerer herfra flyttes, jeg syntes nogle gange når jeg har ryddet op her så mangler programmet på maskinen, måske det var i 10.10, jeg tør ikke lige slette derfra mere i hvert fald
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: stedet hentede filer
Mappen er der hvor ting du henter fra nettet som standard gemmes. Hvis det er en installation, altså en .deb på kan du fint slette filen efter du har installeret. Er det et program som du køre direkte fra den hentede fil vil du selvfølgelig miste programmet hvis du sletter det, så med dem skal du nok flytte det til et sted hvor du ikke lige kommer til at slette det.
-
så tweak og nautilus kan jeg god slette men en iso-fil skal flyttes til et hensigtsmæssigt sted?
-
- Admin
En iso fil er en kopi af en cd. Så dit spørgsmål er om du godt kan smide cd'er ud. Mit svar vil så også være et spørgsmål: Bruger du dem og hvad ligger der på dem?
-
"Ubuntu-11.04-desktop-i386.iso", den hedder dette og ligger i hentede filer, så derfor kalder jeg den en iso-fil?
men den skal selvfølgelig brændes først inden den slettes, men tweak og nautilus i hentede filer kan slettes hvis man har installeret dem?
men den skal selvfølgelig brændes først inden den slettes, men tweak og nautilus i hentede filer kan slettes hvis man har installeret dem?
-
- Admin
Jeg ved ikke hvilket type installation tweak kommer i og for mig er nautilus den filhåndtering der er installeret som standard fra pakke arkivet, så hvis du vil have præcise svar må du komme med præcises oplysninger.
Din brænde cd'er vil ikke på magisk vis blive blanke af at du sletter den iso fil der er brugt til at oprette dem fra.
Ubuntu-11.04-desktop-i386.iso er rigtig nok en iso-fil, men jeg kunne jo ikke vide noget om hvad den iso fil indeholde før du gav mig hele navnet. Hvis ikke du har brug for den længere som en iso fil kan du jo bare slette den, men hvis du forventer senere at have brug for den til at brænde en ny kopi, eller til at installere en VM så er den jo meget god at have liggende så du ikke skal hente den igen.
Din brænde cd'er vil ikke på magisk vis blive blanke af at du sletter den iso fil der er brugt til at oprette dem fra.
Ubuntu-11.04-desktop-i386.iso er rigtig nok en iso-fil, men jeg kunne jo ikke vide noget om hvad den iso fil indeholde før du gav mig hele navnet. Hvis ikke du har brug for den længere som en iso fil kan du jo bare slette den, men hvis du forventer senere at have brug for den til at brænde en ny kopi, eller til at installere en VM så er den jo meget god at have liggende så du ikke skal hente den igen.
-
/home/mig/Hentede filer/ubuntu-tweak_0.5.14-1~natty1_all.deb
/home/mig/Hentede filer/nautilus-dropbox_0.6.8_i386.deb
det er disse hvis det siger mere?
jeg syntes jeg kan huske jeg havde google Earth liggende der, og da jeg slettede den kunne jeg ikke mere åbne den fra programmer? men det var hvis nok fra 10.10, ved ikke om det betyder noget?
jeg syntes jeg kan huske jeg havde google Earth liggende der, og da jeg slettede den kunne jeg ikke mere åbne den fra programmer? men det var hvis nok fra 10.10, ved ikke om det betyder noget?
-
- Admin
How to be me skrev:/home/mig/Hentede filer/ubuntu-tweak_0.5.14-1~natty1_all.deb
Det siger meget mere.
Den første er Ubuntu Tweek og installationen er en .deb så efter installationen har du ikke brug for .deb filen.
Den næste er en Dropbox udvidelse til Nautilus, den er også .deb så hvis ikke du vil gemme installations filen kan du også bare slette den.
How to be me skrev:jeg syntes jeg kan huske jeg havde google Earth liggende der, og da jeg slettede den kunne jeg ikke mere åbne den fra programmer? men det var hvis nok fra 10.10, ved ikke om det betyder noget?
Må ske hade du fået en du bare hade udpakket som en mappe og kørte den direkte der fra?
-
Må ske hade du fået en du bare hade udpakket som en mappe og kørte den direkte der fra?
det må være svaret og svarene her, tak