Så har jeg opgraderet til 11.04 på den stationære. Og jeg er ved at vænne mig til Unity, men har et enkelt problem - foreløbig.
Jeg bruger et billedbehandlingsprogram, der hedder LightZone. http://www.lightcrafts.com/help/downloads/
Programmet kommer som en tar.gz fil.
Jeg kan ikke trække den kørbare fil over i panelet.
Når programmet kører er der et ikon i panelet, som jeg godt kan beholde i panelet, men det kan ikke starte Light Zone.
Hvordan klarer jeg den?
Unity
-
- IRC nickname: steffen
Re: Unity
Hej Karl.
Sidder desværre ikke selv ved en unity maskine lige nu, så kan ikke selv teste om det virker.
Men tænker om man kan lave en genvej til programmet, og derefter trække den genvej op i panelet.
Du laver en genvej ved at højreklikke på skrivebordet og vælge "Opret genvej" Du skal derefter skrive hvilken kommando der skal til for at køre dit program samt navn, ikon osv...
Du finder kommandoen som ved at højreklikke på den allerede kørebare fil (Den du bruger lige nu til at starte programmet med) og vælger egenskaber, og derefter kopirer den kommando der står og sætter ind i din genvej.
Det var blot en tanke.
Mvh Steffen
Sidder desværre ikke selv ved en unity maskine lige nu, så kan ikke selv teste om det virker.
Men tænker om man kan lave en genvej til programmet, og derefter trække den genvej op i panelet.
Du laver en genvej ved at højreklikke på skrivebordet og vælge "Opret genvej" Du skal derefter skrive hvilken kommando der skal til for at køre dit program samt navn, ikon osv...
Du finder kommandoen som ved at højreklikke på den allerede kørebare fil (Den du bruger lige nu til at starte programmet med) og vælger egenskaber, og derefter kopirer den kommando der står og sætter ind i din genvej.
Det var blot en tanke.
Mvh Steffen
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
ActionpackedPIVII skrev:Hej Karl.
Det var blot en tanke.
Mvh Steffen
Hej Steffen
Jeg prøvede at lave en genvej og det virker, men med den lille sjove detalje, at ikonet ikke følger med. Det bliver vist rigtigt på skrivebordet, men kun som den sædvanlige fjederfyr, når jeg trækker den over. Men mange tak for hjælpen.
Vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Programmer skal have en .desktop fil for at blive vist korrekt i unit, du kan lave en med programmet hoved men. Du kan forresten andre ikonet ved at trykke på det når du er i egen skaber for genveje.
Så vidt jeg husker er det ikke en .desktop fil man opretter når man laver en normal genvej. Det lyder dog også som on programmet er skruet lidt sjov sammen og så får man brug for at lave nogle manuelle tilføjelser til .desktop filen.
Så vidt jeg husker er det ikke en .desktop fil man opretter når man laver en normal genvej. Det lyder dog også som on programmet er skruet lidt sjov sammen og så får man brug for at lave nogle manuelle tilføjelser til .desktop filen.
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Jeg fandt en løsning:
Jeg lavede en genvej på skrivebordet, flyttede den til min hjemmemappe og trak den derfra ind i Unity-panelet og så havde jeg en genvej i panelet med det rigtige billede. Helt enkelt!
Her er i øvrigt et link, hvor man kan få lidt hjælp til Unity http://www.louis.dk/?p=820
Vh
Karl
Jeg lavede en genvej på skrivebordet, flyttede den til min hjemmemappe og trak den derfra ind i Unity-panelet og så havde jeg en genvej i panelet med det rigtige billede. Helt enkelt!
Her er i øvrigt et link, hvor man kan få lidt hjælp til Unity http://www.louis.dk/?p=820
Vh
Karl
Dell Ubuntu 24.04