Startlyd

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Kappa
Geografisk sted: silkeborg

Startlyd

Indlæg af Kappa »

Pludselig forsvinder min opstartslyd, jeg aner ikke hvorfor.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: Startlyd

Indlæg af Finn Bjerke »

prøv

administration / lyd indstillinger / lydtema
Kardemommeloven er en god ting.
Kappa

Lydproblemer

Indlæg af Kappa »

Jeg har mere end en gang haft problemer med opstartslyd, både i 10.04 lts og 11.04, vi har 4 computerer i huset, og det har været er problem på 3 af dem, nu har jeg søgt på diverse udenlandske sider, og jeg er ikke den eneste der har været ude for problemet, og det eneste løsnigsforslag der er, at det må være noget med lydkortet, hvad jeg betvivler en del, da det har virket, og 3 af 4, er en rimelig stor procentandel, jeg håber på et eller andet tidspunkt at kunne få et forslag der løser problemet. ikke fordi opstartslyd er noget synderligt stort problem, men det kunne da være rart, at vide hvad problemet er.

Med venlig hilsen
Steen
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jeg sammen læggger lige dine 2 emner da det jo er det samme det hanlder om, det er heller ikke et installations problem så de bliver også lagt under opsætning.'
Du må også gerne beskrive det problem lidt nærmer en bare at sige at der er et problem, hakker det, spiller kund noget af lyden, er det den forkerte lyd, virker det ikke når du skifter den, er den stadig slået til under lyd indstillinger, har du skruget ned for volume, har du sat den til mute, er det et usb lydkort, er dere mere end et lyd kort (f.eks. en hdmi udgang), hvilke lydkort er der i maskinerne, er det bærbar eller stationær?
Kappa

Indlæg af Kappa »

Jeg har fundet ud af det, det er i lydindstillinger, hvor man skal vælge brugerdefineret, og en anden valgmulighed end Ubuntu f.eks gø, så det eneste spørgsmål der står tilbage er, hvad skyldes det, at det tilsyneladende er noget systemet selv slår fra,for det er helt sikkert ikke noget jeg har foretaget mig.

Med venlig hilsen
Steen
Kappa

Indlæg af Kappa »

Jeg glemte at skrive, at jeg selv har lavet loginlyden med Audacity.

Med venlig hilsen
Steen
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hvilket format er den, og hvordan har du indsat den, kan du slå den til igen?
Kappa

Indlæg af Kappa »

Ogg, og jeg har fulgt Christians Arvais guide, dvs. fundet lyden jeg skal bruge, skåret den ned til 10 sek, gemt den som ogg fil, og kopieret den til usr, share,sounds, ubuntu, men efter at have fungeret et stykke tid, hvorfor den så ikke virker længere forstår jeg ikke.

Med venlig hilsen
Steen
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

kan du slå den til igen?
Kappa

Indlæg af Kappa »

ja, og det er lidt sjovt,lige nu sidder jeg ved min datters bærbare, og efter at opstartslyden ikke har virket i lang tid, virker den pludselig igen, uden at jeg har foretaget mig noget som helst.

Med venlig hilsen
Steen
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

stinemet skrev:ja, og det er lidt sjovt,lige nu sidder jeg ved min datters bærbare, og efter at opstartslyden ikke har virket i lang tid, virker den pludselig igen, uden at jeg har foretaget mig noget som helst.

du har ikke bare vendet dig til lyden så du ikke bemærker den mere :twisted:
Når lejligheden byder sig.
Kappa

Indlæg af Kappa »

Nej, når man veksler mellem 4 computere og den ene har der aldrig været det problem på, så har det ikke noget at gøre med om jeg vænner mig til det eller ej, men selvfølgelig kunne jeg jo også være ligeglad, nu hvor det fungerer, og jeg har fundet ud af hvordan, men det kunne da være interessant og vide hvorfor, de opfører sig som de gør.

Med venlig hilsen
Steen