Skrivebordsproblem
-
- IRC nickname: samarit
- Geografisk sted: Præstø
Skrivebordsproblem
efter instalation af 11.04 er mit skrivebord helt ændret og alle ikoner såt i en "stolpe" ude i den ene side og jeg kan ikke mere flytte eller ændre mit panel så det kommer ned i bunden. jeg ville gerne have ikoner på skrivbordet igen og mine paneler ned i bunden. Medes jeg sad og roede med dette forsvant firefox ikon fra "stolpen" kan nogen hjælpe
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Skrivebordsproblem
Det er det nye Unity interface.
Dine skrivebords ikoner burde ikke forsvinde, prøv at åben systemovervågningen (tryk på Ubuntu-logoen og begynd at skrive navnet for at finde programmet) og tryk på fanen Processer, kan du se om nautilus(skriv navnet) køre?
For at tilføje et i kon til panelet skal du bare søge efter det og så trække det der til på stolpen hvor du vil have det. Eller hvis programmet allerede køre kan du højer klikke og vælge Behold i panel.
I unity kan du ikke flytte bjælken til bunden af skærmen, den fungere nemmelig også som den bjælke der normalt er i toppen af programmer når de er maksimeret, for på den måde at spare på skærm pladsen.
Dine skrivebords ikoner burde ikke forsvinde, prøv at åben systemovervågningen (tryk på Ubuntu-logoen og begynd at skrive navnet for at finde programmet) og tryk på fanen Processer, kan du se om nautilus(skriv navnet) køre?
For at tilføje et i kon til panelet skal du bare søge efter det og så trække det der til på stolpen hvor du vil have det. Eller hvis programmet allerede køre kan du højer klikke og vælge Behold i panel.
I unity kan du ikke flytte bjælken til bunden af skærmen, den fungere nemmelig også som den bjælke der normalt er i toppen af programmer når de er maksimeret, for på den måde at spare på skærm pladsen.
-
- IRC nickname: samarit
- Geografisk sted: Præstø
af hjertet tak. det var så det jeg ikke vidste om 11.04 så havde jeg nok beholdt den 10er version jeg havde men det er ikke lige at rette op på nu jeg må vel leve med det
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det er du nu ikke helt nød til, i 11.04 har du stadig mulighed for at få den klassiske brugerflade. Den kan du vælge nederest på logind skærmen ud for Skrivebordsmiljø.
I 11.10 vil den mulighed ikke længere være der. Det tætteste der vil være er at installere Gnome 3 og køre Gnome 3 klassisk.
I 11.10 vil den mulighed ikke længere være der. Det tætteste der vil være er at installere Gnome 3 og køre Gnome 3 klassisk.