Hejsa i forummet.
Jeg har lidt af et problem, som jeg endnu ikke selv har kunnet løse, så ville høre om i kunne.
Jeg har en vild langsom opstart, dvs at inden jeg kan bruge computeren fra jeg tænder den går der lang tid... tror det er blandt andet er pga af denne fejl meddelse.
http://pastebin.ubuntu.com/642078/
det er de første 8 linier jeg tænkte på men tog det hele med hvis der nu skulle være flere fejl.
log in fejl der giver mig en langsom opstart
-
- IRC nickname: jushoa
- Geografisk sted: århus
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: log in fejl der giver mig en langsom opstart
Der er da vist en del at tage fat i, hvad indeholder din /etc/udev/rules.d/56-hpmud_support.rules ?
-
ser det rigtig slemt ud ???
bruger også denne pc til alt... også det jeg bare finder på nettet og prøver...
den fil du omtalte er her
http://pastebin.ubuntu.com/642097/
bruger også denne pc til alt... også det jeg bare finder på nettet og prøver...
den fil du omtalte er her
http://pastebin.ubuntu.com/642097/
-
- Admin
Nå den ser ikke så betydelig ud. Jeg må indrømme at jeg nok ikke er sikker på hvad det er den fortager sig i de forskellige tring, det er også lidt der for jeg siger der er nok at tage fat om.
Den skal til at igang med at scanne din disk for fejl, og det kan jo tage lidt tid.
Det er vist noget omkring hvordan du montere din printer, det burde dog ikke være et problem før Ubuntu opgradere til en ydere version af Udev.
Scanner disken.
Du har Firestarter, SpamAssassin, ClamAV og gdomap
Til at starte op, det kommer selvfølgelig heller ikke gratis.
Resten kan jeg ikke lige regne ud om den hæger ved eller bare fortsætter.
Vi kan nok få et bedre overblink over hvad der tager tid under opstarten hvis du lægger indholdet fra dmesg op et sted.
Prøv også at installere bootchart så skulle du kunne få et godt overblik over hvad det er den hænger i.
fsck from util-linux-ng 2.17.2
Den skal til at igang med at scanne din disk for fejl, og det kan jo tage lidt tid.
udevd[474]: SYSFS{}= will be removed in a future udev version, please use ATTR{}= to match the event device, or ATTRS{}= to match a parent device, in /etc/udev/rules.d/56-hpmud_support.rules:10
Det er vist noget omkring hvordan du montere din printer, det burde dog ikke være et problem før Ubuntu opgradere til en ydere version af Udev.
/dev/sda1: clean, 643470/29761536 files, 65323601/119024384 blocks (check in 2 mounts)
Scanner disken.
Du har Firestarter, SpamAssassin, ClamAV og gdomap
Til at starte op, det kommer selvfølgelig heller ikke gratis.
Resten kan jeg ikke lige regne ud om den hæger ved eller bare fortsætter.
Vi kan nok få et bedre overblink over hvad der tager tid under opstarten hvis du lægger indholdet fra dmesg op et sted.
Prøv også at installere bootchart så skulle du kunne få et godt overblik over hvad det er den hænger i.
-
Ja, det ser lidt rodet ud... havde overvejet at formatere hd og starte forefra, meen det virker såå windows agtig, og jeg har såå mange ting installeret, som har været besværlige, især windows spil. Ved jeg kan gemme min home og etc mappe på et extern drev og redde meget, meen redder det, det hele ???
Nåå, meen indholdet af dmesg er
http://pastebin.ubuntu.com/642712/
udevd[474]: SYSFS{}= will be removed in a future udev version, please use ATTR{}= to match the event device, or ATTRS{}= to match a parent device, in /etc/udev/rules.d/56-hpmud_support.rules:10
den er denne linie jeg tænkte på, for min logiske sans siger mig den burde ikke blive ved med at give fejlmeddelse hvis den virkelig selv fjerner fejlen....
Ville det være en ide, at lave een ny udev fil ???... eller ihvertfald slette den sidste del der virker til at hænge
Nåå, meen indholdet af dmesg er
http://pastebin.ubuntu.com/642712/
den er denne linie jeg tænkte på, for min logiske sans siger mig den burde ikke blive ved med at give fejlmeddelse hvis den virkelig selv fjerner fejlen....
Ville det være en ide, at lave een ny udev fil ???... eller ihvertfald slette den sidste del der virker til at hænge
-
- Admin
Den advare dig om at "dit" script indeholder ting som ikke vil virke med en fremtidig version, det vil den sådan set blive ved med ind til du retter fejlen.
Det kan godt være du kan erstatte kommandoen direkte, men det er også meget muilgt at den skal bruges på en anden måde.
Jeg tror dog ikke det er den der tager tid.
Ifølge logen tager det ca.38 sec at starte hvilket heller ikke er alt for værst.
Prøv om bootchart kan bringe lidt mere lys over sagerne.
Det kan godt være du kan erstatte kommandoen direkte, men det er også meget muilgt at den skal bruges på en anden måde.
Jeg tror dog ikke det er den der tager tid.
Ifølge logen tager det ca.38 sec at starte hvilket heller ikke er alt for værst.
Prøv om bootchart kan bringe lidt mere lys over sagerne.
-
Jeg vil prøve det med bootchart her i weekenden. meen tænkte på noget andet...
http://pastebin.ubuntu.com/645272/
I flg denne her har jeg mere end een hp rules sat op... og jeg har kun en hp enhed, nemlig min printer, kan jeg såå ikke slette de andre, såå den ikke bruger tid og resurser på at tjekke dem efter ????
http://pastebin.ubuntu.com/645272/
I flg denne her har jeg mere end een hp rules sat op... og jeg har kun en hp enhed, nemlig min printer, kan jeg såå ikke slette de andre, såå den ikke bruger tid og resurser på at tjekke dem efter ????
-
- Admin
De ser da lidt forskellige ud, men du kan prøve at flytte den til en anden mappe og se om alting stadig køre næstegang du starter.
-
rigtig god ide...
vil gå videre med de ideer du har givet mig
såå jeg lukker tråden nu her, ikk
vil gå videre med de ideer du har givet mig
såå jeg lukker tråden nu her, ikk