Hej
Jeg har en Ubuntu Server 9.10 64bit som kører på et Intel bundkort med embedded e1000 gigabit interface. Jeg kan ikke få interfacet til at køre hurtigere end 10Mb/s
Jeg har forsøgt med ethtool -s eth0 speed 1000 uden held.
Serveren er koblet til en gigabit switch og fungerer med optimal nethastighed med Windows 2008 Server installeret.
ethtool eth0 giver følgende echo:
Settings for eth0:
Supported ports: [ TP ]
Supported link modes: 10baseT/Half 10baseT/Full
100baseT/Half 100baseT/Full
1000baseT/Full
Supports auto-negotiation: Yes
Advertised link modes: 10baseT/Half 10baseT/Full
100baseT/Half 100baseT/Full
1000baseT/Full
Advertised auto-negotiation: Yes
Speed: 10Mb/s
Duplex: Full
Port: Twisted Pair
PHYAD: 1
Transceiver: internal
Auto-negotiation: on
Supports Wake-on: pumbag
Wake-on: g
Current message level: 0x00000001 (1)
Link detected: yes
Intel e1000 kører kun med 10Mb/s
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Intel e1000 kører kun med 10Mb/s
Hej og velkommen til forummet.
9.10 er ikke længere understøttet så jeg vil foreslå at du opgradere til, 10.04 er også en LTS med server support i 5 år.
9.10 er ikke længere understøttet så jeg vil foreslå at du opgradere til, 10.04 er også en LTS med server support i 5 år.
-
AJenbo skrev:Hej og velkommen til forummet.
Ja det burde jeg, men jeg er nødt til at anvende den PHP version der følger med 9.10 af hensyn til enkelte TYPO3 extensions.
Jeg har prøvet at installere Ubuntu 10.10, men nedgraderingen af PHP kan jeg ikke rigtig få til at makke ret.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Bruger du WiFi på din server?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
onkelh skrev:Hej
Jeg har en Ubuntu Server 9.10 64bit som kører på et Intel bundkort med embedded e1000 gigabit interface. Jeg kan ikke få interfacet til at køre hurtigere end 10Mb/s
Jeg har forsøgt med ethtool -s eth0 speed 1000 uden held.
Serveren er koblet til en gigabit switch og fungerer med optimal nethastighed med Windows 2008 Server installeret.
Den her guide vil nok hjælpe dig:
http://www.ubuntugeek.com/how-to-change-ethernet-network-card-speed-and-duplex-settings-in-ubuntu.html
Er der andre der får samme problem og læser dette indlæg skal de tjekke den her liste af:
- Hvis du skal køre 1 Gbit/s successfuldt skal den anden ende også køre 1 Gbit/s.
- Du skal også bruge det rigtige kabel til 1 Gbit/s Ethernet kommunikation , og i den rigtige længde:
Cat 6, max 90 meter (med 10 meter i overskud til diverse patch kabler i begge ender) i miljøer med lidt støj, meget mindre i støjfyldt miljø - Tilmed skal kabler behandles korrekt.
- Kabler må heller ikke bøjes for meget, da Ethernet signalet ellers hopper af ledningen: Signalet forsætter bare ligeud, hvis du har bøjet kabelet i en for skarp vinkel. Årsagen er at der bruges høje frekvenser på 250 MHz (kat 6), og 500 Mhz@10Gbit/s & Kat 6a, hvilket betyder at Ethernetkabler ved høje b/s rater opfører sig som antennekabler, der er tilsluttet til en (lav-effekt) radiosender, og en radiomodtager
Bemærk at muligvis kan få noget signal ud, men ikke så meget som ellers. - Ingen spole lignende opsamling af overskydende kabel
- Skærmen må ikke være beskadiget på kablet
- Skærmen skal føres hele vejen hen til stikket
- Kabler må heller ikke bøjes for meget, da Ethernet signalet ellers hopper af ledningen: Signalet forsætter bare ligeud, hvis du har bøjet kabelet i en for skarp vinkel. Årsagen er at der bruges høje frekvenser på 250 MHz (kat 6), og 500 Mhz@10Gbit/s & Kat 6a, hvilket betyder at Ethernetkabler ved høje b/s rater opfører sig som antennekabler, der er tilsluttet til en (lav-effekt) radiosender, og en radiomodtager
- Er der:
- rigtig meget støj
og/eller - udstyret ligger meget langt væk (adskillelige 100 meter, eller adskillelige km)
- rigtig meget støj
/Lars
... der ikke arbejder for et netværksudstyr-firma, et fiberfirma eller en netkabelpusher
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags