Kender I et program, som kan få en PC til at skanne de trådløse kanaler. Ideen er, at jeg vil slukke for mit eget trådløse udstyr undtagen PCen mens jeg skanner, så jeg kan vælge den trådløs kanaler, som der er mindst støj på. Under Windows findes der en skanner som hedder WirelessNetView.
Hvad hedder Ubuntus svar på den?
Program til at skanne de trådløse kanaler?
-
Program til at skanne de trådløse kanaler?
Med venlig hilsen Soren
-
- Geografisk sted: Randers
Re: Program til at skanne de trådløse kanaler?
Hvis jeg har forstået det rigtigt så se på den her http://www.metageek.net/products/inssider/linux/
-
Hej Fragmo,
Tak for dit forslag!
Det ser bestemt ud til, at du har forstået det rigtigt. Jeg har fulgt linket i README FIRST, downloaded programmet og forsøgt at installere det i henhold til beskrivelsen. Alligevel modtager jeg en fejlmeddelelse, og programmet forsøger at starte men opgiver. Det roder jeg med lige nu.
Tak for dit forslag!
Det ser bestemt ud til, at du har forstået det rigtigt. Jeg har fulgt linket i README FIRST, downloaded programmet og forsøgt at installere det i henhold til beskrivelsen. Alligevel modtager jeg en fejlmeddelelse, og programmet forsøger at starte men opgiver. Det roder jeg med lige nu.
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvad siger fejlen og hentede du programmet som .deb?
-
Hej Ajenbo,
Ja, jeg brugte .deb-versionen.
Det er en meget lang historie. Jeg har oprettet et emne med mange detaljer på adressen: https://github.com/metageek-llc/inSSIDer-2-Cross-Platform/issues/17
Har du forslag, vil jeg selvfølgelig gerne prøve dem.
Ja, jeg brugte .deb-versionen.
Det er en meget lang historie. Jeg har oprettet et emne med mange detaljer på adressen: https://github.com/metageek-llc/inSSIDer-2-Cross-Platform/issues/17
Har du forslag, vil jeg selvfølgelig gerne prøve dem.
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
Programmet kræver en nyere version af det biblioteker du har til rådighed, en opgradering til en nyre udgave af ubuntu eller et ppa kunne nok hjælpe dig.
-
Tak AJenbo,
Da jeg installerede 10.04 besluttede jeg, at jeg ville holde fast ved den indtil næste langtidsstabile udgave, men måske skal jeg genoverveje.
Undskyld min uvidenhed: Hvad er en ppa?
Da jeg installerede 10.04 besluttede jeg, at jeg ville holde fast ved den indtil næste langtidsstabile udgave, men måske skal jeg genoverveje.
Undskyld min uvidenhed: Hvad er en ppa?
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
Et personligt (for ham der laver det, ikke for dig) pakke arkiv. De indeholder normalt også alle afhænigheder og så får du også automatisk opdateringer af programmet.