Da firefox 5 blev opdateret i 10.10 kunne jeg ikke bruge mediaplayerconnectivity. Det er faktisk den jeg bruger til at høre de forskellige radiostationer. Det fungerede for mig i ff, 4.01, da Ajenbo forklarede, hvilke mediaplayerconnectivity, jeg skulle bruge. Men endnu en gang kunne jeg ikke finde den nye mediaplayerconnectivity til ff. 5. Derfor er mit spørgsmål er der en ny til ff.5, og da ff i hele tiden skifter, er det så en anden måde til at høre radio i Linus.
/henry
Endnu en gang mediaplayerconnectivity til firefox 5
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Endnu en gang mediaplayerconnectivity til firefox 5
Det gamle link burde stadig være gællende.
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=13857&p=89159#p89156
Du kan se dine tidligere indlæg ved at trykke på Vis dine indlæg på forsiden af forummet.
Ja, men da der ikke er en standard måde for netradio skal vi lige vide hvilken radiokanal det er du gerne vil høre.
Hvis det er en af DR's kan du bruge de direkte Windows media/SHOUTcast links her fra:
http://www.dr.dk/radio/Netradio/DirekteLinks
Du kan i øvrigt tilføje dem til Banshee's radio liste hvis du kopere Windows media linket og i Banchee vælger radio, trykker på + ved siden af søgefeltet, indsætter linket det som Stream-URL.
Er det ikke nogen bestemt radiokanaler du høre kan du også tilføje et hav af radio kanaler til banshee ved at installere [apt=banshee-extension-liveradio]LiveRadio[/apt] og bagefter aktivere det i Banshee under Rediger-Indstillinger-udvidelser
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=13857&p=89159#p89156
Du kan se dine tidligere indlæg ved at trykke på Vis dine indlæg på forsiden af forummet.
henry skrev:er det så en anden måde til at høre radio i Linus.
Ja, men da der ikke er en standard måde for netradio skal vi lige vide hvilken radiokanal det er du gerne vil høre.
Hvis det er en af DR's kan du bruge de direkte Windows media/SHOUTcast links her fra:
http://www.dr.dk/radio/Netradio/DirekteLinks
Du kan i øvrigt tilføje dem til Banshee's radio liste hvis du kopere Windows media linket og i Banchee vælger radio, trykker på + ved siden af søgefeltet, indsætter linket det som Stream-URL.
Er det ikke nogen bestemt radiokanaler du høre kan du også tilføje et hav af radio kanaler til banshee ved at installere [apt=banshee-extension-liveradio]LiveRadio[/apt] og bagefter aktivere det i Banshee under Rediger-Indstillinger-udvidelser
-
Tak for svaret. Jeg har prøvet at installere medieplayerconnectivity 0.9.4, der kom i april med ff 4.0.
Når jeg installere den i ff.5.0 kan det ikke lade gøre, da den ikke er kompatibel med firefox 5.0.
Jeg har ledt efter en opdatering til medieplayerconnectivity 0.9.4, men kan ikke finde noget.
/Henry
Når jeg installere den i ff.5.0 kan det ikke lade gøre, da den ikke er kompatibel med firefox 5.0.
Jeg har ledt efter en opdatering til medieplayerconnectivity 0.9.4, men kan ikke finde noget.
/Henry
-
- Admin
Mærkeligt på siden står der ellers at den skulle være kompatibel med Firefox 1-6
Skulle vi se på om du kan høre radiokanalen direkte i en musikafspiller?
Skulle vi se på om du kan høre radiokanalen direkte i en musikafspiller?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg tror at jeg kender en mulig løsning, men det kræver at man manuelt piller i filen. Jeg har selv haft lavet det samme, og kort sagt fik jeg dette af vide af PKO:
Det virkede i det tilfælde som jeg prøvede med, men jeg er ikke sikker på at det vil virke på alle ADD's (prøv og se om det virker).
Du skal hente udvidelsen til disken. Omdøb fra xpi til zip. Redigér i filen rdf og ændr til max 5.*. gem filen i zipfilen og omdøb til xpi. Installér fra fil i FF.
Det virkede i det tilfælde som jeg prøvede med, men jeg er ikke sikker på at det vil virke på alle ADD's (prøv og se om det virker).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
Jeg har slev lavet samme trick ved andre plugins, jeg trode dog ikke det var nødvendigt med denne da mozilla side sage den var sat til 6.*, men jeg har lige kigget i filen og den er rigtig nok sat til 4.0, så følger du christian.arvai burde den faktisk virke.
-
Ja,ja men jeg har prøvet at forstå, hvordan jeg skal kan løse det. Men det ikke lykkedes. Derfor kan jeg ikke skrive, at vi har fundet en løsning.
/Henry
/Henry
-
- Admin
Du har stadig ikke nævnt hvilken radio station det er du vil høre så vi kan give dig et link der ikke afhænger af dette plugin. Det bliver jo ikke vedligehold længere så det vil ikke blive letter fremover.
-
- Admin
Her værsko mediaplayerconnectivity-0.9.4 til Firefox 9.0. Jeg har kun ændret så det tillader at blive installeret helt frem til Firefox 9.0, det betyder dog ikke nødvendigvis at det vil virke med de versioner, nu hvor Firefox har besluttet sig for at skifte version som andre skifte sko skulle det give dig ½ år at løbe på.
Men som sagt hvis du fortæller hvilken radio station det er du lytter til kan vi lave en mere permanent løsning.
Men som sagt hvis du fortæller hvilken radio station det er du lytter til kan vi lave en mere permanent løsning.
-
En stor tak til dig Ajenbo. Ja det virker nu.
Jeg bruger den radioliste, du selv har lagt ind her og trykker på de forskellige stationer i FF for at høre dem. Ja det virker nu som det skal. Endnu mange tak.
/Henry
Jeg bruger den radioliste, du selv har lagt ind her og trykker på de forskellige stationer i FF for at høre dem. Ja det virker nu som det skal. Endnu mange tak.
/Henry
-
- Admin
Det er da godt nok lidt mårkeligt for det har jeg slet ikke brug for at have et plugin for at få til at virke.
Forstod du min guide om hvodan du til føjer kanalerne til Banshee så du kan høre dem direkte der?
Forstod du min guide om hvodan du til føjer kanalerne til Banshee så du kan høre dem direkte der?