Hvordan får jeg forbindelse til TP-LINK printerserver?
-
Hvordan får jeg forbindelse til TP-LINK printerserver?
I vores nye bolig er det helt urealistisk at trække kabler, og derfor har vi købte en TP-LINK TL-WPS510U Ver: 3.0 og tilsluttet den til vores gamle HP DeskJet 970Cxi via USB-tilslutningen.
Nu vil jeg gerne have forbindelse fra min ASUS UL30A til printeren. Derfor er jeg gået ind i System > Administration > Printing > Add > Find Network Printer og under Host forsøgt med
* ESSID: WLAN-PS
* Device Name: 1P_PrintServerF014B80000
* IP-Address: 192.168.0.10
* Gateway IP: 192.168.0.1
hver gang med svaret: No printer was found.
Det bør nævnes, at jeg helle ikke kan få det til at virke på min kones PC med Windows XP. På denne maskine kan jeg se, at signalstyrken er Excellent.
Når jeg holder Reset-knappen inde i 8 sekunder udskrives en testside, så der er forbindelse mellem printeren og serveren.
Jeg er interesseret i tre ting fra jer:
1.Hvor læser jeg om tilslutning af trådløse printere under Ubuntu 10.04 64 bit?
2.Hvilket program bør jeg installere for at kunne skanne de trådløse kanaler?
3.Hvordan kan jeg løse min aktuelle opgave?
Nu vil jeg gerne have forbindelse fra min ASUS UL30A til printeren. Derfor er jeg gået ind i System > Administration > Printing > Add > Find Network Printer og under Host forsøgt med
* ESSID: WLAN-PS
* Device Name: 1P_PrintServerF014B80000
* IP-Address: 192.168.0.10
* Gateway IP: 192.168.0.1
hver gang med svaret: No printer was found.
Det bør nævnes, at jeg helle ikke kan få det til at virke på min kones PC med Windows XP. På denne maskine kan jeg se, at signalstyrken er Excellent.
Når jeg holder Reset-knappen inde i 8 sekunder udskrives en testside, så der er forbindelse mellem printeren og serveren.
Jeg er interesseret i tre ting fra jer:
1.Hvor læser jeg om tilslutning af trådløse printere under Ubuntu 10.04 64 bit?
2.Hvilket program bør jeg installere for at kunne skanne de trådløse kanaler?
3.Hvordan kan jeg løse min aktuelle opgave?
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Hvordan får jeg forbindelse til TP-LINK printerserver?
På ubuntu siden af tingende er der ikke nogen forskel mellem en trådløs netværks printer og en netværks printer.
Resetknappen er det den på TP-LINK TL-WPS510U?
Har du fået TP-LINK TL-WPS510U til at forbinde til netvækret, er 192.168.0.10 ip'en for den?
hvad sker der hvis du besøger: http://192.168.0.10/ i din browser.
Resetknappen er det den på TP-LINK TL-WPS510U?
Har du fået TP-LINK TL-WPS510U til at forbinde til netvækret, er 192.168.0.10 ip'en for den?
hvad sker der hvis du besøger: http://192.168.0.10/ i din browser.
-
Tak for din interesse for min opgave!
Ja, reset er på serveren.
Ja igen, 192.168.0.10 er serverens IP-adresse.
Min browser, Firefox, kan ikke åbne serveren på denne IP-adresse.
Jeg kan heller ikke pinge den.
Lige nu er det min opfattelse, at serveren er defekt.
Ja, reset er på serveren.
Ja igen, 192.168.0.10 er serverens IP-adresse.
Min browser, Firefox, kan ikke åbne serveren på denne IP-adresse.
Jeg kan heller ikke pinge den.
Lige nu er det min opfattelse, at serveren er defekt.
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
Nogle routere nægter også visse former for komunikation mellem trådløse enheder. Prøv at åbne netværksværktøjer, gå til fanen portskanning, indtast 192.168.0.10 og tryk på scan, lad den stå at køre i et kvarters tid (tager 23 dage at gå alle porte igennem hvis boksen er godt sikret, så jo længere du kan vente jo flere bliver der tested), hvis den har fundet nogle åbne porte må du meget gerne skrive hvilket, så ved vi nok lidt mere om hvordan den fungere.
-
Jeg har sat Port Scan i gang og venter spændt på resultatet.
Med venlig hilsen Soren
-
Nu har Port Scan kørt siden i går uden at finde noget som helst.
Min forhandler, Proshop, har været så venlig at bytte printserveren, men det har heller ikke hjulpet.
Har I gode ideer?
Min forhandler, Proshop, har været så venlig at bytte printserveren, men det har heller ikke hjulpet.
Har I gode ideer?
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
Der er nok noget der skal aktiveres på en eller anden måde for at den åbner op for netværket og begynder at tilbyde services. Står der noget i manualen om hvordan den deler printeren (smb, hp, appletalk?).
-
Tak for din/jeres interesse for mit problem.
Det er ikke lykkedes for mig at finde noget, der skal aktiveres. Hvis du/I har lyst at kikke med, kan User Guiden hentes på adressen http://www.tp-link.com/en/support/downloadFiles.aspx?mid=01030308&version=v1&pmodel=TL-WPS510U
Jeg indrømmer gerne, at jeg er på hælene.
Det er ikke lykkedes for mig at finde noget, der skal aktiveres. Hvis du/I har lyst at kikke med, kan User Guiden hentes på adressen http://www.tp-link.com/en/support/downloadFiles.aspx?mid=01030308&version=v1&pmodel=TL-WPS510U
Jeg indrømmer gerne, at jeg er på hælene.
Med venlig hilsen Soren
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Du kan ikke forbinde direkte fra PCerne til printeren via TP-LINK.
TP.LINK skal først forbinde til din Router, hvorefter PCerne kan fange den.
Med hvilken adresse, kommer du ind i Routerens konfiguration?
Først skal du have routeren connectet med TP-LINK (adresse 192.168.0.101)
Derefter skal du have sat Routeren op med en fast IPadresse til printeren (iflg. dens QuickGuide foreslås adresse 192.168.1.10, hvis dit netværk har adressen 192.168.1.1, men det kan man selv bestemme. Det er dog en forudsætning at tallene før punktummerne er ens).
stra
TP.LINK skal først forbinde til din Router, hvorefter PCerne kan fange den.
Med hvilken adresse, kommer du ind i Routerens konfiguration?
Først skal du have routeren connectet med TP-LINK (adresse 192.168.0.101)
Derefter skal du have sat Routeren op med en fast IPadresse til printeren (iflg. dens QuickGuide foreslås adresse 192.168.1.10, hvis dit netværk har adressen 192.168.1.1, men det kan man selv bestemme. Det er dog en forudsætning at tallene før punktummerne er ens).
stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Hej Stra,
Jeg vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt.
Vi har en internetforbindelse, som er tilsluttet en Linksys E3000 trådløs router. Herfra er der trådløs forbindelse til 1 labtop og 2 desktops.
Nu vil vi gerne kunne udskrive på vor gampe HP 970Cxi, og derfor har vi anskaffet denne TP-Link trådløse print server.
Skal printserveren have forbindelse til routeren og af denne vej kunne servicerer PCerne?
Jeg vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt.
Vi har en internetforbindelse, som er tilsluttet en Linksys E3000 trådløs router. Herfra er der trådløs forbindelse til 1 labtop og 2 desktops.
Nu vil vi gerne kunne udskrive på vor gampe HP 970Cxi, og derfor har vi anskaffet denne TP-Link trådløse print server.
Skal printserveren have forbindelse til routeren og af denne vej kunne servicerer PCerne?
Med venlig hilsen Soren
-
Ja, det er den opgave du skal have løst.
TP-LINK er en "station", ligesom en PC og de skal alle forbindes gennem din Linksys Router.
stra
TP-LINK er en "station", ligesom en PC og de skal alle forbindes gennem din Linksys Router.
stra
stra
-
Nu har vi balladen. Routeren kan ikke se printserveren selv om der kun er 5 m i lige linie mellem dem.
Ved at holse reset-knappen inde i 8 sekunder udskrives en testside. Her er IP-adressen 192.168.0.10. Hverken 192.168.0.10 eller 192.168.0.101 svarer.
jeg har også prøvet med browseren og forsøgt at pinge den med samme skuffende resultat.
Ved at holse reset-knappen inde i 8 sekunder udskrives en testside. Her er IP-adressen 192.168.0.10. Hverken 192.168.0.10 eller 192.168.0.101 svarer.
jeg har også prøvet med browseren og forsøgt at pinge den med samme skuffende resultat.
Med venlig hilsen Soren
-
- Admin
Enheden kan jo ikke på magisk vis gætte navnet og koden til dit netværk, så der må være en eller anden opsætning process du har overset.
-
Et bud:
Hvis det er Ubuntu, der er hostmaskine for routeren, så kig lidt på denne side
http://www.ubuntugeek.com/ubuntu-networking-configuration-using-command-line.html
for at sætte TP-LiNK op (afsnittet om "setting up second IP address)
Desuden skal du bruge oplysningerne fra "guickstarts-guiden" og din egen routers address og undernetmaske.
stra
Hvis det er Ubuntu, der er hostmaskine for routeren, så kig lidt på denne side
http://www.ubuntugeek.com/ubuntu-networking-configuration-using-command-line.html
for at sætte TP-LiNK op (afsnittet om "setting up second IP address)
Desuden skal du bruge oplysningerne fra "guickstarts-guiden" og din egen routers address og undernetmaske.
stra
stra
-
Et andet bud er denne vejledning, som godt nok er til mac. http://www.tp-link.com/support/showfaq.asp?id=252
Men højreklik på netværksikonet/håndterforbindelser/trådløs/tilføj og sæt TP-link op i tilstand "ad-hoc"
Når det er gjort, skal du kunne komme ind i TP-LINK`s web baserede værktøj og færdiggøre opsætningen.
stra
Men højreklik på netværksikonet/håndterforbindelser/trådløs/tilføj og sæt TP-link op i tilstand "ad-hoc"
Når det er gjort, skal du kunne komme ind i TP-LINK`s web baserede værktøj og færdiggøre opsætningen.
stra
stra