program til usb-stik?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

program til usb-stik?

Indlæg af Kurt Christensen »

Er der nogle OS-programmer der er specielt gode til usb-stik, jeg har monteret 11.04 på et, men det virker lidt tungt
Når lejligheden byder sig.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: program til usb-stik?

Indlæg af AJenbo »

Mener du at den er langsom om at indlæse og åbne programmer? Så er det nok fordi din USB er langsom, løsningen er en hurtigere USB eller programmer der fylder mindre, det er som sådan ikke specifikt for USB men langsomme diske. Hvilket type programmer er det du skal bruge, jeg vil f.eks. for slå at du bruger web baseret programmer da de så ikke skal indlæses fra disken.
Brugeravatar
Kurt Christensen

AJenbo skrev:Mener du at den er langsom om at indlæse og åbne programmer? Så er det nok fordi din USB er langsom, løsningen er en hurtigere USB eller programmer der fylder mindre, det er som sådan ikke specifikt for USB men langsomme diske. Hvilket type programmer er det du skal bruge, jeg vil f.eks. for slå at du bruger web baseret programmer da de så ikke skal indlæses fra disken.

så 10.04 ville være hurtigere end 11.04? det skulle jo gerne være lidt smart uden at være for langsom, og et nyere usb-stik vil hjælpe, eller kan du anbefale et usb-stik?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg ser ikke nogen grund til at 10.04 skulle være hurtigere end 11.04, der er nok sikkert punkter hvor den vil være langsommere, begger fylder omtrent det samme.

Der findes vist en del usb teset på nettet (behøves ikke at være ubuntu specefikke) men jeg har ikke læst nogen af dem.
Brugeravatar
Kurt Christensen

Nå jeg installerede en 10.10 fordi der er noget med unity-menuen hvis kan drille på nogle maskiner, denne gang fjernede jeg også harddisken inden jeg genstartede og installerede på stikket, så min grub overlevede, og alt ser ud til at virke som det var en normal pc, en anelse langsommere men pyt.

nogle forslag til hjælpeprogrammer der er gode at have på sådan et stik?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

[apt=gparted]Gparted[/apt], [apt=clamtk]ClamTk[/apt] og testdisk