Jeg har ledt rundt og spurgt mig fra andet steds i forumet, men har stadig ikke fundet en løsning på mit problem.
Jeg har installeret 10.04, men også prøver 10.10 hvor samme problem opstod. Min skærm står og kører op og ned i lysstyrke og gør at mit ur, panel osv skal genindlæses. Jeg har prøvet at køre lavgrafisk tilstand, hvor der slet ikke opstår nogle problemer. Kører jeg standard kan jeg få det hele til at fungere efter at have trykket Ctrl+Alt+Delete og annulleret denne menu og herefter genindlæst panel osv, som den kommer og ser er blevet afsluttet uventet. Jeg er ret ny på Ubuntu, hvor min logiske sans ikke arbejder på sine fulde fem i det nye univers. Men jeg vil gerne vide, hvordan jeg kan undgå dette problem i fremtiden. Skal jeg sætte maskinen til et lavere grafisk niveau? Kan jeg hente en anden driver (har vidst fået hjælp til at hente en som ikke virkede)? Hvad skal jeg gøre for at få min maskine til at fungere ordenligt? Og gerne helt nede på et newbee niveau
På forhånd tak
Problemer med Intel 945GME grafikkort.
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Re: Problemer med Intel 945GME grafikkort.
Jeg er ikke så stærk på driver-området at jeg kan give nogle råd er jeg bange for, men hvis du kunne skrive lidt mere om hvilken computer du har og hvad hardware den indenholder, er der måske en anden der kan hjælpe. Kan du ikke også inkludere resultatet af denne kommando:
(du skal åbne Terminal i "Programmer > Tilbehør", og skrive det dér)
Resultatet skulle gerne være lidt a'la:
på en ny linie i Terminalen.
Hilsen Nicky
(du skal åbne Terminal i "Programmer > Tilbehør", og skrive det dér)
Kode: Vælg alt
lspci | grep 'VGA'
Resultatet skulle gerne være lidt a'la:
Kode: Vælg alt
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GT200 [GeForce GTX 280] (rev a1)
på en ny linie i Terminalen.
Hilsen Nicky
-
- Geografisk sted: Nord Falster
har du prøvet at hente combiz fra synapticpakkehåndtering, of så slå OpenGL fra. for lyde alla sammen problen jeg havde i mine windows dage med counter-strike hvis jeg kørte spillet i OpenGL
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Kan du beskrive lidt nærmere om hvordan lysstyrken ændres, eventuelt med et videoklip