Min Ubuntu er åbentbart crusked, jeg troede først, der var DR.dk, der har skiftet software til visning, men jeg kan heller ikke se youtube mere.
Har opdateret skidt og møg!
Jeg overvejer kraftigt "windows-metoden" dø- og re-installer, for jeg ved overhovedet ikke, hvad der er galt?
Hvordan kan jeg se videoklip igen?
Det døde efter en opdatering i sidste uge.
HJÆÆLP. Det er lige før jeg savner win, det opførte sig også mærkeligt (til tider), men da jeg har brugt 15 år på det, så vidste jeg også, hvad man skal gøre. Med Ubuntu er jeg og min nørdemand totalt clueless.
Ingen video-visning?
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Re: Ingen video-visning?
Hej,
og velkommen her i forumet.
Bruger du Firefox?
Jeg tænker lidt på, om det skulle være Flash plugin, der er holdt med at fungere.
Jeg kiggede lige i software center i min Ubuntu 11-04, og jeg har Adobe Flash plugin,
og Multimedia System Selector installeret,
Måske kan du bruge noget fra Ubuntu - Trin for trin guide, eller de andre gode guides på siden.
Henning
og velkommen her i forumet.
Bruger du Firefox?
Jeg tænker lidt på, om det skulle være Flash plugin, der er holdt med at fungere.
Jeg kiggede lige i software center i min Ubuntu 11-04, og jeg har Adobe Flash plugin,
og Multimedia System Selector installeret,
Måske kan du bruge noget fra Ubuntu - Trin for trin guide, eller de andre gode guides på siden.
Henning
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hej og velkommen til forum.
Ud fra:
går jeg ud fra at flash har virket, men ikke gør det mere. Så jeg vil foreslå denne kommando til at genoprette flash http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#13 , så der bliver ryddet op, inden der installeres ny flashunderstøttelse.
Ud fra:
Hvordan kan jeg se videoklip igen?
går jeg ud fra at flash har virket, men ikke gør det mere. Så jeg vil foreslå denne kommando til at genoprette flash http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#13 , så der bliver ryddet op, inden der installeres ny flashunderstøttelse.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Tak for velkomsten!
Jo Flash har virket, og det er muligvis Firefox, der gør knuder.
Jeg troede først det var DR NU- da de har opdateret, men jeg kan så heller ikke se Youtube- eller en del andre sider, hvor flash indgår. De ses crpipled.
Jeg bruger Mozilla 3.6.18 og Ubuntu 11.04.
Normalt skifter jeg ikke lige det store versionsnummer (så får man alle børnesygdommene) før, det er stabilt.
I min min win tid har jeg været ufrivillig betatester for tit.
Tak for svar- jeg pudser lige nørdemanden på det. Det er ham der er Linuxmand, men han også lidt clueless med Ubuntu. Det er jo ikke til servere, vel?
Jeg troede først det var DR NU- da de har opdateret, men jeg kan så heller ikke se Youtube- eller en del andre sider, hvor flash indgår. De ses crpipled.
Normalt skifter jeg ikke lige det store versionsnummer (så får man alle børnesygdommene) før, det er stabilt.
Tak for svar- jeg pudser lige nørdemanden på det. Det er ham der er Linuxmand, men han også lidt clueless med Ubuntu. Det er jo ikke til servere, vel?
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
pinny skrev:Tak for velkomsten!
Du kan nemt kører den kommando selv, Hvis du ikke har prøvet terminalen før, er her en god nem begynderguide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=58 , og så er det bare at kopiere denne kommando ind i terminalen (og kører den) :
Kode: Vælg alt
sudo apt-get remove -y --purge flashplugin-installer flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla adobe-flashplugin && sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/*flash* ~/.mozilla/plugins/*flash*so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so ~/.wine/dosdevices/c:/windows/system32/Macromed/Flash /usr/lib/chromium-browser/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so /usr/share/ubufox/plugins/libflashplayer.so && sudo dpkg -r --force-remove-reinstreq flashplugin-nonfree && sudo apt-get install -y flashplugin-installer flashplugin-nonfree && sudo ln -s /usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so /usr/lib/firefox-addons/plugins/libflashplayer.so && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y
Og så skulle flash virke igen
Med venlig hilsen Christian
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis du køre 11.04 så må der være noget galt for den er med FireFox 4