Inden at vi allesammen bliver drejet over mod en selvfed kamp for frihed, vil jeg gerne nævne nogle saglige argumenter jeg mener hører til i denne tråd.
Først et spørgsmål, hvis det er ok at kalde en entitet som Microsoft øgenavne, men ikke enkelt-personer, bliver grænsen så ikke lidt flydende?
Min kommentar handler om øgenavnet M$, som i min verden betyder at Microsoft er pengegriske, og hvorfor det er forkert. Først lidt national-historie:
Vi (den danske stat) er nu igennem EU, og tidligere vores samvittighed, forpligtet til at give 0,9% af vores BNP til ulandsbistand. Denne bistand går primært til de afrikanske lande. 2011 er det første år siden VKO trådte til hvor vi har givet mere end 0,9%, i år giver vi cirka 1,1%, hvilket må siges at være flot. I tal er 0,9% = 5,5mia. danske kroner. Læs mere her:
http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/doctopic?book=BEVPUBL.FL11T&topic=6&searchtype=3I 1994 oprettede den nyrige Bill Gates en fond som siden er blevet slået sammen med hans kones. Selvom det ikke er alle pengene der bliver brugt i Afrika, bliver pengene brugt på at hjælpe børn. De senere år er fonden også begyndt at finansiere landbrug, og hold nu fast, siden 1994 har fonden, som primært modtager penge fra Microsoft, uddelt 17,8mia US$! Regner vi det om til danske kroner efter den nuværende dollar-kurs, som er lav i forhold til 90'erne, så får vi 97,9mia. danske kroner. Se her for bekræftelse på fondens uddelinger:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-13594085Hvis den danske stat siden 1994 har uddelt 5,5mia danske kroner om året, så har de i alt givet 93,5mia kroner i ulandsbistand i samme periode hvor Bill Gates' fond har uddelt 97,9mia danske kroner.
Så ja, Microsoft er grådige. De har skidetravlt med at tage vestens penge, og give dem til børn verden over som ikke engang har rent vand. Derfor ville jeg ønske at vi her på forrum for fremtiden måske kunne sparer lidt på M$ øgenavnene og analogierne, for i princippet gør et US firma hvad vi burde gøre. Vi som ellers er blandt verdens aller-rigeste folk.
Hilsen Nicky