Linux kontra Windows

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af T-Duck »

AJenbo skrev:Installer FF og nægt at hjælp dem med IE ;)

Faktisk installerede jeg FF midlertidigt på min fars WIn7 da IE crashede når man åbnede den. Han fortrak den frem for IE da jeg fik tid til at fikse IE, og nu køre begge mine forældre så Ubuntu :)

Jamen :lol: det prøvet jeg på da IE 8 frøs hele tiden. Men min far var stadig. Han forsatte med IE af lige vel. Han er typisk et eksempel på hvor meget magt MS har på folk. Han har brugt windows siden windows 1. Så jeg står med en der altid har brugt det. og det en gang denne gang at han kunne skrive kommandoer i dos :?
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af buddig »

Jeg har i nogle dage haft et screenshot af min Ubuntu desktop med launcheren i venster side som baggrundsbillede og pauseskærm på min PC på arbejde, og det har givet lidt snak.
I dag demonstrerede jeg Live CD'en for nogle kolleger, og det imponerede...

Da jeg kom hjem, kæmpede jeg med at få min kones bærbare (Vista) på den trådløse printer.
Jeg troede det var ret let, da jeg lige havde sat min bærbare (både Windows7 og Ubuntu) til printeren.
Det lykkedes da til sidst, og så kunne jeg igen forsøge at få min gamle stationære AMD64 (1,6 Mhz med 1 GB ram)
til at køre med Ubuntu 11-04 64 bit.

Jeg havde de seneste nætter fået den til at køre lidt engang imellem.
Efter jeg forsøgte at bruge Arvais Trin for trin guide, gik den ned, og jeg brugte LiveCD'en
til at boote på og undersøge installationen.

Her til aften geninstallerede jeg 64 bit maskinen uden at lave samme fejl i partioneringen som sidst,
og nu kører den bare hurtigt, som forventet af en gammel - tidligere sløv computer.

Det er bare lækkert at få 3 nye PC'ere, hurtige og moderne på samme tid, så I kan vel nok forstå, hvorfor jeg har svært ved at få armene ned.
Mit profilbillede :) :)
Henning
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af Christian.Arvai »

Efter jeg forsøgte at bruge Arvais Trin for trin guide, gik den ned, og jeg brugte LiveCD'en
til at boote på og undersøge installationen.

Præcist hvor langt henne i guiden, og med hvilken fejlmelding ?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af AJenbo »

Godt at du har fået det hele til at virke :)
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af buddig »

christian.arvai skrev:
Efter jeg forsøgte at bruge Arvais Trin for trin guide, gik den ned, og jeg brugte LiveCD'en
til at boote på og undersøge installationen.

Præcist hvor langt henne i guiden, og med hvilken fejlmelding ?

Jeg stoppede den selv efter Punkt 3 ca. midt på siden, fordi den var vildt langsom.

Kode: Vælg alt

Og installer følgende pakker :

icedteaplugin

flashplugin-nonfree
Hos mig stod der: Icedtea Java Plugin og ikke icedteaplugin.
Er det fordi jeg kører med den engelske version 11-02?

Ellers er guiden rigtig god at følge - flot og godt arbejde. :)

Min fejl har slet ikke noget med guiden at gøre, den var der både inden og efter, at jeg havde kørt guiden.
Årsagen var, at jeg havde fået sat partioneringen helt forkert under installationen, så der ikke var diskplads nok. :cry:

Gnome power manager var ikke initialiseret korrekt og en masse andre underlige fejl.
Det er beskrevet her.
Henning
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af Christian.Arvai »

Guiden rettet til icedtea java plugin. Egentligt en sjov fejl, for hvis man i 10.04 søger på icedteaplugin, kommer der den rigtige pakke frem, og ingen meldinger som som du nævner, men nu skulle det da passe så 11.04 ikke giver den melding fremover.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af buddig »

I aftes ville jeg teste hastigheden med videoredigering i Ubuntu /Windows 7.
Jeg har Avidemux installeret i begge oprrativsystemer på min Lenovo laptop.
Jeg valgte et videoklip, som jeg nedscalerede fra 640 X 480 til 480 X 360 pixels
og komprimerede til H264 codec.
I Windows tog opgaven 7:04 minut og i Ubuntu tog det kun 5:31 minut.

Billede
Da jeg var færdig, opdagede jeg, at der kunne køre video i flere vinduer samtidig på Ubuntu.
Sejt i forhold til Windows. :)
Henning
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af buddig »

Fredag aften ville jeg se efter noget software, der kunne erstatte Irfanview, som jeg var meget glad for i Windows.
Da jeg åbnede Software Centeret var der øverst under Recommendations (anbefalede ) 7 nye forslag,
der i blandt Gwenview og Gthomb.
Jeg installere dem, og er igen positivt overrasket, jeg oplever dem som bedre end mit tidligere foretrukne. :)
De laver f.eks bedre og flottere webalbums.

I min søgen efter Microsoft Antivirus til at hjælpe en, der kører Windows lidt endnu,
kom jeg lige til at se, hvad Windows software koster.
Prøv f.eks at se i højre side under Design + Udvikler, hvad Visual Studio 2010 koster :o
og mens I kigger Jer rundt i denne verden, så glæd Jer over alle de bedste programmer,
som vi bare henter i Ubuntu Software Centeret.
Jeg har nu deaktiveret Windows Update og Antivirus update på mine 3 Computere,
for hvis jeg booter Windows engang om nogle uger, så gider jeg ikke vente på en masse opdateringer...
Windows har jeg alligevel kun så længe, der er plads på mine harddiske til det hele.
Lige nu mens jeg skriver dette, så kalder min kone, fordi hendes stationære PC er potetionel ubeskyttet...
Ja, det var den, som jeg ikke har fået Ubuntu på endnu, men det vil hun gerne have, da hun synes det
virker lækkert på mine PC'ere :)
Henning
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af AJenbo »

Nå men så må du da skynde dig at hjælp hine over på ubuntu ;)
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Linux kontra Windows

Indlæg af buddig »

Ja, det gør jeg hurtigst muligt.
Den kører som mediecenter, så jeg er spændt på om TV tuner kortet er understøttet...