Hej.
Jeg sidder med et ALIX Routerboad D800 Med 3 lan porte da ideen var at lave en lowpower gateway. Men jeg er gået bort fra dette og vil hellere have lavet en low power server, jeg vil derfor høre om der er nogle der har erfaring med dette og kan jeg "bare" lave en installation at f.eks. ubuntu på cf kortet og sætte dette på routerboardet derefter og tilgå det via webinterface derefter ?
Ubuntu på CF Card
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Ubuntu på CF Card
Er det en x386 platform?
-
- Geografisk sted: Spanien
AJenbo skrev:Er det en x386 platform?
Ja det er det
-
- Admin
Ok så burde der ikke være de store problemer med det, men der kan være nogle detaljer omkring hvordan maskinen ser CF kortet.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
AJenbo skrev:Ok så burde der ikke være de store problemer med det, men der kan være nogle detaljer omkring hvordan maskinen ser CF kortet.
Jeg ved ikke om Ubuntu er kompileret til i386. Hvis det er tilfældet bliver der ikke noget problem med din AMD Geode mikoprocessor.
Jeg tror dog at pakkerne er kompileret til nyere mikroprocessorer, f.eks. i686, og så bliver det ikke så nemt. (Jeg ved at godt der i 32-bit pakke navnene står i386, men det betyder nødvendigvis ikke pakkerne er kompileret til i386 (80386) - det kan lige så godt være i686 - Celeron 766 type mikroprocessor og opefter)
I tilfælde af problemer, så prøv at kigge på Debian.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
Så vidt jeg kan se er den CPU der er på det kort kompatibel med i686, den næste Geode ligger et sted i mellem i586 og i686
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
AJenbo skrev:Så vidt jeg kan se er den CPU der er på det kort kompatibel med i686, den næste Geode ligger et sted i mellem i586 og i686
Det må siges at være ret heldigt. Så vidt jeg ved, så kompilerer stort set alle 32-bit linux distro'er til i686.
Der skulle så ikke rigtig være nogen problemer.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
Ups der skulle have stået ældste ikke næste