Turboprint det ikk' så tosset endda!

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
bejay12

Turboprint det ikk' så tosset endda!

Indlæg af bejay12 »

Jeg har købt den Turboprint med licens til 1 pc og 2 printere og 2 års opdatering for ca. 300kr, jeg må sige at det kører forbavsende godt. ;)

Jeg ville gerne kunne skrive på mine cdér og det havde jeg store problemer med uden at skulle bruge windows, og det har jeg ikke lyst til. :roll:

Jeg ville gerne kunne printe til kant både indre og ydre. I turboprint control kan man stille parametrene, så dem satte jeg til 0,00 til indre kant og til den ydre satte jeg den til 12.00. :!: 8-)

Jeg bruger Gimp som udgangspunkt til at trække mine cd/dvd labels ind i, der bruger jeg kloningsværktøjet til at trække kanten længere mod midten, og senere printer jeg også ud derfra.

Når kanten er trukket længere trykker jeg gem, og min label er klar til at blive printet når jeg får brug for dette.
Jeg har aldrig brugt min pc så meget til at spille på, så i dag er jeg på nøjagtig på det plan jeg var på ved windows førhen, bortset fra at jeg ikke har nedbrud i samme stil. :D
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Turboprint det ikk' så tosset endda!

Indlæg af AJenbo »

Dejligt med en positiv historie :)

Dog tænker jeg om ikke Draw, Schribus eller Inkscape ikke ville være bedre til at sætte billeder op til label udskrivning.

Hvis du vil prøve Schribus vil jeg forslå at teste 1.5 da jeg syndes 1.4 virker for dårligt i Linux. Det kan gøres ved at køre følgende kommando er:

Kode: Vælg alt

sudo apt-add-repository ppa:scribus/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install scribus-trunk
bejay12

Re: Turboprint det ikk' så tosset endda!

Indlæg af bejay12 »

Det skal i hvert fald prøves, hvis det er bedre end gimp til opgaven så er det fedt, da gimp i forvejen er god.