Acer Aspire 3000 + Broadcom wireless

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
kfj1972

Re: Acer Aspire 3000 + Broadcom wireless

Indlæg af kfj1972 »

Ok, jeg må prøve at vente et par uger mere :-)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Jeg kan lige oplyse at der blev fundet en fejl i den rettede driver så den skal lige igennem processen en gang til, jeg skal prøve at holde dig underrettet om fremgangen.
kfj1972

Indlæg af kfj1972 »

AJenbo skrev:Jeg kan lige oplyse at der blev fundet en fejl i den rettede driver så den skal lige igennem processen en gang til, jeg skal prøve at holde dig underrettet om fremgangen.

Ja ok, måske sådan et eller andet som driller mig. Må jo nok indrømme at som noop der gerne vil benytte Ubuntu til dagligt så er det manglende trådløse net en stopklods som tvinger mig til fortsat at vælge Windows under booten. Og det er jo synd ad pommern til da resten af Ubuntu efterhånden ser ud til at dække mine og nok også de flestes andres behov efterhånden i forhold til tidligere tider hvor bare det at åbne et cd-drev var en halv måne-mission.

Prøvede i øvrigt lige, efter at have set det i en anden tråd, at "fremtrylle" et link med min konfiguration:
- http://paste.ubuntu.com/623791/

Hvis det kan bruges til noget.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Her er lige de mest relevante info fra det output:

Kode: Vælg alt

06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM43225 802.11b/g/n (rev 01)
 *-network DISABLED
       description: Wireless interface
       product: BCM43225 802.11b/g/n
       vendor: Broadcom Corporation
       physical id: 0
       bus info: pci@0000:06:00.0
       logical name: eth1
       version: 01
       serial: 88:9f:fa:37:57:af
       width: 64 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: pm msi pciexpress bus_master cap_list ethernet physical wireless
       configuration: broadcast=yes driver=wl0 driverversion=5.100.82.38 latency=0 multicast=yes wireless=IEEE 802.11bgn
       resources: irq:17 memory:d0200000-d0203fff
1: acer-wireless: Wireless LAN
   Soft blocked: yes
   Hard blocked: no
wl                   2568244  0

Det ligner mest for mig at enheden bare er slået fra og at det skulle kunne løses ved at køre:

sudo rfkill unblock all

Men det har du vist prøvet. Måske var det en ide at starte en ny tråd om det da det godt kunne virke til at være et andet problem end det emnt oprindelig var om, er det også en Acer Aspire 3000 du har?
kfj1972

Indlæg af kfj1972 »

AJenbo skrev:Det ligner mest for mig at enheden bare er slået fra og at det skulle kunne løses ved at køre:

sudo rfkill unblock all

Men det har du vist prøvet. Måske var det en ide at starte en ny tråd om det da det godt kunne virke til at være et andet problem end det emnt oprindelig var om, er det også en Acer Aspire 3000 du har?

Ok, har lige prøvet den kommando.

Fik dette resultat:
http://paste.ubuntu.com/623850/

Maskinen hedder eMachines G640G.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

kfj1972 skrev:Fik dette resultat:
http://paste.ubuntu.com/623850/

Så ingen ændring?

kfj1972 skrev:Maskinen hedder eMachines G640G.

Ok så vil det nok være bedst at starte et nyt emne.
kfj1972

Indlæg af kfj1972 »

Øhhhhh, det lyder måske lidt mærkeligt men opdagede lige før et orange lys hen over mit tastatur og ganske rigtigt så var jeg sgu' online trådløst med Ubuntu 11.04 for første gang nogle sinde. Har prøvet at genstarte maskinen og er stadigvæk online trådløst.

Jeg har intet gjort aktivt for at komme online siden sidst jeg var aktiv i denne tråd og derfor overrasker det mig at maskinen nu pludselig er online trådløst.

Den eneste umiddelbare løsning/forskel jeg lige kan komme på er den opdatering jeg lavede tidligere på aften i Ubuntus opdateringshåndtering. Opdateringen krævede en genstart kan jeg huske, men om jeg har været trådløst online siden da kan jeg ikke svare på da jeg først lige har opdaget det. Måske andre herinde kan dobbeltchecke og se om de får en lignende ændring vha. en opdatering.

Det skal lige siges at jeg løbende opdatere og seneste opdatering har jeg vel lavet for maks. 1-2 uger siden. Men først her til aften den glædelige ændring er sket.

Hvis det ikke er pga. opdateringen. Ja så fatter jeg ikke hvorfor og hvordan jeg pludselig kan komme online trådløst.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Den blev nok bande fordi du har købt en anden :)
kfj1972

Indlæg af kfj1972 »

Ja kan være at den følte sig truet på sin eksistens ;-) lol
Men tror nu alligevel at det er en god idé med den USB Wifi for en sikkerheds skyld.

Men godt nok underligt at det pludseligt virker. Derfor jeg gerne vil høre om andre kan dupliker ændringen/løsningen.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg installerede 11.04 på en Acer med det nævnte kort i sidste uge. Jeg installerede blot firmware-b43-installer, og så virkede det fint. Jeg stiller mig derfor lidt tvivlende, over for at det skulle være opdatering i går, som gav den endelige løsning.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing