Program til videokonvertering(.avi - .3gp) ?
-
- IRC nickname: simonslothtour
- Geografisk sted: Fjelsø, Denmark
Program til videokonvertering(.avi - .3gp) ?
Jeg mangler et godt software i Ubuntu, som kan konverterer .avi til .3gp format. Programmet må gerne være med grafisk brugerflade, da jeg ikke er så erfaren med terminalkonvertering, dvs.: jeg kan ikke finde ud af det .
Er der nogen, som har erfaringer med et program, der kan klare en sådan konvertering ?
Er der nogen, som har erfaringer med et program, der kan klare en sådan konvertering ?
Før var jeg træt og deprimeret.. . .
. . . ! Så prøvede jeg Ubunu!
Nu er jeg glad og tilpas hver dag.
Tak Ubuntu
Tak Ubuntu
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Program til videokonvertering(.avi - .3gp) ?
3GP (3GPP file format) is a multimedia container format defined by the Third Generation Partnership Project (3GPP) for 3G UMTS multimedia services. It is used on 3G mobile phones but can also be played on some 2G and 4G phones.
http://en.wikipedia.org/wiki/.3gp
Hvis man søger på "3GPP" i Softwarecenter finder man bla. programmet Transmageddon Video Transcoder, som ser ud til at kunne klare lidt af hvert, jeg ville prøve at se om ikke det kan klare opgaven.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Tak fordi du vil hjælpe Christian.arvai
Jeg vil gerne konvertere .avi - .3gp da jeg vil have nogle videoer over på min mobiltelefon.
Jeg har ledt softwarecenteret igennem utallige gange og har også forsøgt mig med Transmageddon.
Resultatet som jeg får, er en 3gp fil, der optræder, som et ukendt filformat på min sony erricsson mobil(når jeg vælger H264 video codec) eller så får jeg en .3gp fil, der optræder, som en lydfil(når jeg vælger MPEG4/DivX5 video codec).
Så jeg kan ikke få det til at virke, men hvis du vil forsøge vil jeg være meget taknemmelig.
Jeg vil gerne konvertere .avi - .3gp da jeg vil have nogle videoer over på min mobiltelefon.
Jeg har ledt softwarecenteret igennem utallige gange og har også forsøgt mig med Transmageddon.
Resultatet som jeg får, er en 3gp fil, der optræder, som et ukendt filformat på min sony erricsson mobil(når jeg vælger H264 video codec) eller så får jeg en .3gp fil, der optræder, som en lydfil(når jeg vælger MPEG4/DivX5 video codec).
Så jeg kan ikke få det til at virke, men hvis du vil forsøge vil jeg være meget taknemmelig.
Tak Ubuntu
Tak Ubuntu
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Problemet er at .3gp filer kun er en kontainer, der kan indeholde mange former for lyd og video, ikke afspillere understøtter de samme formater så du skal nok se om ikke du kan finde ud af hvilket formater din telefon understøtter. Der ud over vil jeg foreslå dig at bruge http://handbrake.fr/downloads.php
-
Ajenbo:
Tak for det program som du linkede. På denne måde fandt jeg også ud af hvordan jeg tilføjer nye installationsarkiver hvis det er det, som det hedder
Men jeg har prøvet at konvertere en video til mp4 og min mobil(Sony Ericsson Zylo) vil stadig ikke genkende filen uanset om jeg har brugt H.264 (x264) eller MPEG-4 codec!
Specifikationer for Zylo mobilen: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_zylo-3268.php
Som det fremgår i ovenstående link, kan min Sony erricsson Zylo afspille videoer i format MP4/H.263 og H.264.
Derfor forstår jeg ikke hvorfor min mobil ikke kan genkende videoformatet selv om der står, at den kan afspille videoer af denne type?
Tak for det program som du linkede. På denne måde fandt jeg også ud af hvordan jeg tilføjer nye installationsarkiver hvis det er det, som det hedder
Men jeg har prøvet at konvertere en video til mp4 og min mobil(Sony Ericsson Zylo) vil stadig ikke genkende filen uanset om jeg har brugt H.264 (x264) eller MPEG-4 codec!
Specifikationer for Zylo mobilen: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_zylo-3268.php
Som det fremgår i ovenstående link, kan min Sony erricsson Zylo afspille videoer i format MP4/H.263 og H.264.
Derfor forstår jeg ikke hvorfor min mobil ikke kan genkende videoformatet selv om der står, at den kan afspille videoer af denne type?
Tak Ubuntu
Tak Ubuntu
-
- Admin
Jeg har set eksempler på telefoner der kun kunne klare bestemete kbps og opløsninger, kan du finde en video som den kan afspille? Så kunne du nok se på den hvilket format der virker.
-
- Admin
Det lyder præcist som min svogers problem med videoer, hvis kvaliteten er høj kan han ikke afspille dem på mobilen.
Men det er jo heldigvis ikke så svært at sænke kvaliteten, SP. er mere hvilket format/opløsning som du skal ned på.
Men det er jo heldigvis ikke så svært at sænke kvaliteten, SP. er mere hvilket format/opløsning som du skal ned på.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Jeg kender ikke meget til video og mobiltelefoner. Men Miro kan kovertere videoer og er en absolut fantastisk medie afspiller, som også tillader at man abonnerer på f.eks. DR's videocasts, og meget andet selvfølgelig.
Version 3.5 ligger i software-centret.
Den nye version 4 kan installeres som følger: http://www.webcoz.com/how-to-install-miro-4-0-media-player-in-ubuntu-11-04-10-10-10-04-from-ppa/
(Jeg vil dog tilføje at konvertering allerede er inkluderet i version 3.5 - samt at jeg, siden jeg opgraderede til version 4 har haft problemer med at forbinde mig til DR's videocasts - alt i alt vil jeg nok anbefale version 3.5 indtil videre).
De har også en side med troubleshoot: http://manual.getmiro.com/troubleshooting.html#troubleshooting-converting
Der er også sådan en filur: http://www.miksoft.net/mobileMediaConverter.htm
Der er en downloadknap nederst. (Kender ikke produktet, men siden ser da ok fancy ud).
Version 3.5 ligger i software-centret.
Den nye version 4 kan installeres som følger: http://www.webcoz.com/how-to-install-miro-4-0-media-player-in-ubuntu-11-04-10-10-10-04-from-ppa/
(Jeg vil dog tilføje at konvertering allerede er inkluderet i version 3.5 - samt at jeg, siden jeg opgraderede til version 4 har haft problemer med at forbinde mig til DR's videocasts - alt i alt vil jeg nok anbefale version 3.5 indtil videre).
De har også en side med troubleshoot: http://manual.getmiro.com/troubleshooting.html#troubleshooting-converting
Der er også sådan en filur: http://www.miksoft.net/mobileMediaConverter.htm
Der er en downloadknap nederst. (Kender ikke produktet, men siden ser da ok fancy ud).
-
Nu har jeg forsøgt mig med handbrake, men jeg kan stadig ikke få min mobil til at afspille formatet.
Jeg prøvede at konvertere med dvdvideosoft free studio sony ericsson converter hvilket fungerede fint. Her fandt jeg ud af, at min mobil er i stand til at afspille videoer med disse formater:
- MPEG-4 med en bitrate på 1,5 mbps
- audio af AAC format med en bitrate på 128 kbps og en samplerate på 48khz
I handbrake brugte jeg disse indstilling og jeg ændrede også skærmstørrelsen til 240x320 som svarer til min mobilskærms størrelse.
Stadigvæk virker dette ikke! Er der nogen, som har nogle ideer til problemet?
Zob: Tak for svaret og de links, som du vedlagde. Jeg vil ikke prøve at hente Miro pt. da jeg vil forsøge mig med Handbrake, men det kan være, at jeg tager et kig på Miro senere
Jeg prøvede at konvertere med dvdvideosoft free studio sony ericsson converter hvilket fungerede fint. Her fandt jeg ud af, at min mobil er i stand til at afspille videoer med disse formater:
- MPEG-4 med en bitrate på 1,5 mbps
- audio af AAC format med en bitrate på 128 kbps og en samplerate på 48khz
I handbrake brugte jeg disse indstilling og jeg ændrede også skærmstørrelsen til 240x320 som svarer til min mobilskærms størrelse.
Stadigvæk virker dette ikke! Er der nogen, som har nogle ideer til problemet?
Zob: Tak for svaret og de links, som du vedlagde. Jeg vil ikke prøve at hente Miro pt. da jeg vil forsøge mig med Handbrake, men det kan være, at jeg tager et kig på Miro senere
Tak Ubuntu
Tak Ubuntu
-
- Admin
Da min mobil er så forældet at jeg ikke kan teste ift. tråden, må jeg hellere giver straffeten videre til dem der har nyere
-
Okay så må vi håbe, at der er nogle som er i besiddelse af en telefon der kan testes på
Tak Ubuntu
Tak Ubuntu
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Undskyld men jeg smider lige et link til en tråd hvor nogle CLI(command line interface) kommander bliver delt. Jeg ved godt at det handler om nokia 5800 (som jeg har, hø hø), men der er måske lidt inspiration til enten dig eller andre der kunne tænke sig at kikke lidt nærmere på disse sikkert mere fleksible metoder (bemærk Handbrake også bliver brugt fra command line i tråden).
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1125181
Læg også mærke til at jeg ikke kun refererede til miro i min tidligere post. Men nu lover jeg at blande mig mere i noget, jeg reelt set ikke ved en snus om.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1125181
Læg også mærke til at jeg ikke kun refererede til miro i min tidligere post. Men nu lover jeg at blande mig mere i noget, jeg reelt set ikke ved en snus om.
-
- Admin
Min er desværre for fancy, selv min gamle telefon fra 2004 kan afspille avi i de fleste enkodninger
Kan du ikke prøve at optage en stump video og uploade den så vi kan se på formatet, hvis det er optaget på telefonen skulle man tro den var i det optimale format. Jo koter klippet er jo bedre.
Kan du ikke prøve at optage en stump video og uploade den så vi kan se på formatet, hvis det er optaget på telefonen skulle man tro den var i det optimale format. Jo koter klippet er jo bedre.
-
zob: Jeg har nu skimtet mig igennem den tråd, som du linkede til og det ser meget indviklet ud for mig, men brugbart! Jeg vil tage et kig på det når jeg får taget mig sammen.
Ajenbo: Ja der må jeg stå af for min telefon kan ikke afspille avi ;p
Hermed et link til en lille havevideo, som jeg optog her i morges så du kan se formatet:
http://www.mediafire.com/?79wdx8w00yd16t9 (tag dig ikke af de larmende traktorer i baggrunden, som snitter græs!)
Ajenbo: Ja der må jeg stå af for min telefon kan ikke afspille avi ;p
Hermed et link til en lille havevideo, som jeg optog her i morges så du kan se formatet:
http://www.mediafire.com/?79wdx8w00yd16t9 (tag dig ikke af de larmende traktorer i baggrunden, som snitter græs!)
Tak Ubuntu
Tak Ubuntu
-
Er der en flink person som vil hjælpe mig med at få problemet løst eller bare give nogle flere ideer til hvad der kan være galt ?
Tak Ubuntu
Tak Ubuntu