hurtig - langsom net

Spørgsmål eller problemer med kablet netværk, trådløst netværk, netværkshåndteringen eller andet som vedrører netværk.
T-Duck
Geografisk sted: Nord Falster

Re: hurtig - langsom net

Indlæg af T-Duck »

Nu har jeg prøvet at sætte routeren og antennen så tæt på som mulig.
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

T-Duck skrev:Nu har jeg prøvet at sætte routeren og antennen så tæt på som mulig.

Det burde virke meget bedre med mindre der er metal/jernbeton/et materiale der indeholder vand (f.eks. en dør af træ) imellem.

Signaler ved meget høje frekvenser kan ikke passere vand/vandholdige materialer. ingen radiosignaler kan slippe forbi en metaloverflade med masker der er kortere end 1/2 af signalets bølgelængde (faraday bur).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
T-Duck
Geografisk sted: Nord Falster

Indlæg af T-Duck »

lath skrev:
T-Duck skrev:Nu har jeg prøvet at sætte routeren og antennen så tæt på som mulig.

Det burde virke meget bedre med mindre der er metal/jernbeton/et materiale der indeholder vand (f.eks. en dør af træ) imellem.

Signaler ved meget høje frekvenser kan ikke passere vand/vandholdige materialer. ingen radiosignaler kan slippe forbi en metaloverflade med masker der er kortere end 1/2 af signalets bølgelængde (faraday bur).

/Lars

Jeg blev indspereret af dig lars med signalet. og fandt en parabol løsning på nettet, med at lave en parabol uden om, antennen, og det virker indtil nu. mange tak skal i have alle sammen :D
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit