Vælg USB boot på Medion netbook

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Jørgensenvanløse

Vælg USB boot på Medion netbook

Indlæg af Jørgensenvanløse »

Jeg har købt en Medion "10" netbokk i Aldi. (Akoya E1226). Der er USB 3, 1 GB ram, 250 GB HDD, og 6- celle batteri. Meningen var at jeg skulle køre Linux på den, enten Ubuntu, som jeg kender, eller noget andet til netbookvelegnet.
Det kan jeg tilsyneladende godt glemme alt om, der er KUN mulighed for at boote på hardisken i BIOSen, ingen USB eller andet.
Der er installeret Win.7 på foretagnet, og sjældent har jeg oplevet noget lignede skrammel. Der er intet gjort for at tilpasse OSet til netbooksystemet, tungt, langsomt, -meget langsomt -3 min. om at boote op. Touchpadden virker meget dårlig, der er ikke mulighed for at scroole ned eller op på en hjemmeside, feks. du er nødt til at bruge pilene i øverste højre og nederste højre hjørne.
ØV :cry:

Steen
Jørgensenvanløse

Re: Medion netbook ADVARSEL!

Der er forresten heller ikke en diode der lyser når "Capslock" er aktiveret, der kommer istedet en meddelse i nederste højre hjørne :evil: :evil: :evil:
nymark1
IRC nickname: nymark1
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af nymark1 »

Hej
Tak for advarslen. Jeg har selv flere gange været fristet til at købe en Medion.
Måske spørger jeg dumt, men har du prøvet at trykke på f9, eller f10 tasten lige når du har tændt maskinen?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ofte vil usb optræde som en harddisk hvis du har den sidene når du tænder maskinen. Har du prøvet med usb cd drev, ellers kan du montere harddisken i en anden maskine og installere den vej.
Jørgensenvanløse

Jeg fik lige eksperimenteret lidt, og ved at ramme F12 kom jeg i en biosdialog, ligesom min hedengangne AAo, så HURRA!, jeg smed derefter en gammel Mandriva Live i og det kører rigtig godt, bortset fra den defekte? museplade, og naturligvis, manglende caps lock diode.
Tak for de gode råd
Steen
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jørgensenvanløse

Tak
Steen
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu tråden er løst, skal vi så ikke lige fjerne " ADVARSEL! " fra overskriften ? , der er jo ikke noget problem mere :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing