Jeg antager i hvert tilfælde at det var der problemet opstod, for alt virkede fint før, men nu skanner den ikke efter trådløse netværk.
Ubuntu 10.10. Kort: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG
dmesg | grep iwl
[ 19.770184] iwl3945: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG/BG Network Connection driver for Linux, in-tree:s
[ 19.770189] iwl3945: Copyright(c) 2003-2010 Intel Corporation
[ 19.770375] iwl3945 0000:05:00.0: PCI INT A -> GSI 18 (level, low) -> IRQ 18
[ 19.770391] iwl3945 0000:05:00.0: setting latency timer to 64
[ 19.824472] iwl3945 0000:05:00.0: Tunable channels: 13 802.11bg, 23 802.11a channels
[ 19.824476] iwl3945 0000:05:00.0: Detected Intel Wireless WiFi Link 3945ABG
[ 19.824631] iwl3945 0000:05:00.0: irq 44 for MSI/MSI-X
[ 19.833727] phy0: Selected rate control algorithm 'iwl-3945-rs'
rfkill list all siger:
0: phy0: Wireless LAN
Soft blocked: no
Hard blocked: yes
Har forsøgt at tænde og slukke for kortet (Fn + F8), men uden held.
Hun drager af med maskinen i morgen fredag, og er ikke i stand til selv at tumle med det
På forhånd tak,
Britta
Problem med trådløst net efter opdatering.
-
- Geografisk sted: København
Problem med trådløst net efter opdatering.
Senest rettet af BrittaP 3. jun 2011, 09:31, rettet i alt 1 gang.
Har lige fået et grafikkort der virker, yesss
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Problem med trådløst net efter opdatering.
Hvad har du under Softwarekilder>Opdateringer ? , hvis du har aktiveret *proposed og *backports, ville jeg selv prøve at afmarkere dem og se om det hjælper.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
De er ikke markerede, men siden jeg skrev spørgsmålet har jeg prøvet:
1/ at starte den op på ældre kernels.
2/ at starte den op på pingui OS
3/ at starte den op på den gamle xp partition.
Ingen af delene hjalp, og især det at #3 heller ikke var en succeshistorie og 'Hard blocked: yes' får mig til at tro at min søster må være kommet til at deaktivere netkortet (ja ja, jeg giver bare hende skylden).
Jeg er ikke kommet videre da familien også lige skulle fodres, men jeg er noget i vildrede med hvad søren jeg ellers kan gøre for at komme problemet nærmere, så forslag modtages stadig med kyshånd.
Venligst,
Britta
1/ at starte den op på ældre kernels.
2/ at starte den op på pingui OS
3/ at starte den op på den gamle xp partition.
Ingen af delene hjalp, og især det at #3 heller ikke var en succeshistorie og 'Hard blocked: yes' får mig til at tro at min søster må være kommet til at deaktivere netkortet (ja ja, jeg giver bare hende skylden).
Jeg er ikke kommet videre da familien også lige skulle fodres, men jeg er noget i vildrede med hvad søren jeg ellers kan gøre for at komme problemet nærmere, så forslag modtages stadig med kyshånd.
Venligst,
Britta
-
- Forfatter
- IRC nickname: LinuxMor
- Geografisk sted: Hadsten
Hej....
Lige et dumt spørgsmål...... der er vel ikke en fysisk knap, der er blevet trykket/skubbet på ved en fejltagelse
Lige et dumt spørgsmål...... der er vel ikke en fysisk knap, der er blevet trykket/skubbet på ved en fejltagelse
Vh. Jannie
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Prøv også at kigge i BIOS
-
Tak for input.
Det med den fysiske knap er overhovedet ikke et dumt spørgsmål, men så indlysende at man nemt overser det. Svaret er, at belært af tidligere erfaringer/bommerter har jeg vendt og drejet 'apparatet' i min søgen efter sådan en 'Ding'. Der er en knap der reagerer ved at åbne IE8 når det er xp den er bootet op i, men gør intet når det er ubuntu, såååå
Jeg prøver lige at kigge i BIOS også. Det er endnu ikke forsøgt.
Det med den fysiske knap er overhovedet ikke et dumt spørgsmål, men så indlysende at man nemt overser det. Svaret er, at belært af tidligere erfaringer/bommerter har jeg vendt og drejet 'apparatet' i min søgen efter sådan en 'Ding'. Der er en knap der reagerer ved at åbne IE8 når det er xp den er bootet op i, men gør intet når det er ubuntu, såååå
Jeg prøver lige at kigge i BIOS også. Det er endnu ikke forsøgt.
-
[LØST] Re: Problem med trådløst net efter opdatering.
Nå, hentede manualen fra scribd og fandt den fysiske knap... En lille bitte tap ved siden af de to usb porte, så lille at jeg havde overset den, men ikke så lille at min søster (eller jeg selv) ikke kunne skubbe den tilbage uden at bemærke den...
Jeg gider faktisk ikke føle mig specielt dum, for jeg havde jo ledt efter den. Nå, nu kan jeg da koncentrere mig om at vise hende hvordan man kan streame lydbøger fra biblioteket
Jeg gider faktisk ikke føle mig specielt dum, for jeg havde jo ledt efter den. Nå, nu kan jeg da koncentrere mig om at vise hende hvordan man kan streame lydbøger fra biblioteket
-
- Admin
Re: [LØST] Problem med trådløst net efter opdatering.
Den fejl er set et par gange, jeg skal se om jeg kan finde nogle billeder af den knap, og så smider jeg den med i FAQ i dag.
Jeg fandt lige en ret god guide kun om on/off Wlan http://hubpages.com/hub/turnoffwireless , så jeg tror bare at jeg linker til den fra guiden.
Vi kan jo teste den lidt - Havde du selv kunne finde løsningen ved at læse den guide ? , rfkill list viste jo at det fysisk var slået fra.
Jeg fandt lige en ret god guide kun om on/off Wlan http://hubpages.com/hub/turnoffwireless , så jeg tror bare at jeg linker til den fra guiden.
Vi kan jo teste den lidt - Havde du selv kunne finde løsningen ved at læse den guide ? , rfkill list viste jo at det fysisk var slået fra.
-
Hej Christian,
Jo, jeg tror guiden ville have været en hjælp til at lokalisere knappen, men nu var jeg jo heldig at jeg kunne finde manualen online og få bekræftet at knappen (sandsynligvis) var der, for det var jeg jo ikke engang sikker på. Jeg mener, når maskinen i forvejen har Fn +F8 muligheden.
Jeg har vedhæftet et billede at laptoppens højre side. Det hjalp så heller ikke på situationen at dioden jo var slukket da knappen var slået fra!
Du er selvfølgelig velkommen til at bruge billedet.
Jo, jeg tror guiden ville have været en hjælp til at lokalisere knappen, men nu var jeg jo heldig at jeg kunne finde manualen online og få bekræftet at knappen (sandsynligvis) var der, for det var jeg jo ikke engang sikker på. Jeg mener, når maskinen i forvejen har Fn +F8 muligheden.
Jeg har vedhæftet et billede at laptoppens højre side. Det hjalp så heller ikke på situationen at dioden jo var slukket da knappen var slået fra!
Du er selvfølgelig velkommen til at bruge billedet.
- Vedhæftede filer
-
- 2011-06-03-11-33-45-086.jpg (261.45 KiB) Vist 268 gange
-
- Admin
Jeg har beskrevet problem i guiden, samt vedlagt det link.
Jeg smider nok nogle billeder med i guiden i aften, og så kan det godt være at dit ryger med.
PS : Kan det trøste dig at jeg har lavet samme stunt med en bærbar på arbejde
Jeg smider nok nogle billeder med i guiden i aften, og så kan det godt være at dit ryger med.
PS : Kan det trøste dig at jeg har lavet samme stunt med en bærbar på arbejde
-
Kun hvis du fortæller mig du har lavet det to gange, men tak for forsøget
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Du skal ikke længere skrive løst i emne når problemet er løst