Antikke styresystemer

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Antikke styresystemer

Indlæg af buddig »

Helge Madsen skrev:...men den kræver Windows 3.11 for at kunne installeres og den har jeg ikke, så hvis der er nogen der har den hører jeg gerne om det.
Det var det for nu.

Hilsen Helge

Billede
Hej,
her er de originale Windows for Workgroups 3.11 :)
jeg læste lige din fine præsentation, og mente at jeg skulle have Windows 3.11 liggende.
Hvordan var det, kræver det ikke Dos for at kunne installeres?
Eller er den første diskette en systemdisk, for der står: indsæt Diskette 1 i drev i drev A.
og skriv a: og tryk på ENTER.

Jeg kan evt. pakke dem i en stor fil og lægge den på et af mine websteder til download.
Henning
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvem er folk tråden..

Indlæg af AJenbo »

Jo Windows 3.11 kræver DOS 3.1 eller højere, jeg ved ikke kom det kan lade sig gøre at køre det fra FreeDOS? Det undre mig lidt at udgaven af OS/2 kræver et andet styre system da den ikke køre oven på dos eller Windows men er et system helt for sig selv.
Helge Madsen
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. mar 2011, 14:36
Geografisk sted: Odense V

Re: Hvem er folk tråden

Indlæg af Helge Madsen »

AJenbo skrev:Du kan sagtens skrive videre når du når enden af boksen, fokus ryger bare en linje længere ned (det er muligt at internet explorer har problemer med det).

Min onkel arbejder ved IBM, jeg fik engang en kasse med OS/2 warp som ikke behøves andre systemer før at installere, jeg skal se om han har flere, det er dog ved at være nogle år siden.


Ok, det var rart at vide, jeg kører ikke IE men Firefox og Thunderbird da jeg finder dem bedre end Microsofts programmer.

Hilsen
Helge
Helge Madsen
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. mar 2011, 14:36
Geografisk sted: Odense V

Re: Hvem er folk tråden

Indlæg af Helge Madsen »

buddig skrev:
Helge Madsen skrev:...men den kræver Windows 3.11 for at kunne installeres og den har jeg ikke, så hvis der er nogen der har den hører jeg gerne om det.
Det var det for nu.

Hilsen Helge

Billede
Hej,
her er de originale Windows for Workgroups 3.11 :)
jeg læste lige din fine præsentation, og mente at jeg skulle have Windows 3.11 liggende.
Hvordan var det, kræver det ikke Dos for at kunne installeres?
Eller er den første diskette en systemdisk, for der står: indsæt Diskette 1 i drev i drev A.
og skriv a: og tryk på ENTER.

Jeg kan evt. pakke dem i en stor fil og lægge den på et af mine websteder til download.
Henning


Hej Henning

Tak for tilbagemeldingen.

Du kan sende den/dem til mig via et link der hedder DROPSEND som kan sende store filer, det er gratis du skal bare oprette dig som bruger, linket er. http://www.dropsend.com, jeg har brugt det flere gange når jeg skulle sende store filer til venner og det virker. Send det som disk opdeling i en samlet fil, du kan evt lave en ZIP fil eller en Winrar fil, jeg har begge programmer så det er ikke noget problem.
Afventer.

Hilsen Helge
Helge Madsen
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. mar 2011, 14:36
Geografisk sted: Odense V

Re: Hvem er folk tråden..

Indlæg af Helge Madsen »

AJenbo skrev:Jo Windows 3.11 kræver DOS 3.1 eller højere, jeg ved ikke kom det kan lade sig gøre at køre det fra FreeDOS? Det undre mig lidt at udgaven af OS/2 kræver et andet styre system da den ikke køre oven på dos eller Windows men er et system helt for sig selv.


Hej

Det er en gammel version af OS2 ver. 2.1, (som jeg fik af en ven for mange år siden, har forsøgt at installere det, aldrig lykkes, har også OS2 WARP på cd i en Trailversion, kan heller ikke installere den), den består af 19 disketter og kræver Windows ver. 3.1 plus diverse systemkrav, som ikke er noget problem. Jeg har både DOS 3, 5 og 6 på disketter. så det skulle heller ikke være et problem.

Hilsen
Helge

PS. Det er ikke noget must, kan bare godt lide at "lege" med den slags.
laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Hvem er folk tråden..

Indlæg af laoshi »

Og jeg havde faktisk engang OS/2 warp på cd'rom - men den er desværre røget ud under en oprydning for nogle år siden...
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Dos / Win

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg har delt tråden, da den ikke helt har noget at gøre med "Hvem er folk tråden..".

I mangel på bedre ideer kaldte jeg den "Dos / Win" , men i kan lige skrive en PB til mig, hvis der er bedre forslag til overskriften.

EDIT :

Ændret til - Antikke styresystemer
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Helge Madsen
Indlæg: 40
Tilmeldt: 19. mar 2011, 14:36
Geografisk sted: Odense V

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af Helge Madsen »

Hej

OK, nu må jeg så se om der kommer nogen svar.

Hilsen
Helge
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af buddig »

Helge Madsen skrev:Hej

OK, nu må jeg så se om der kommer nogen svar.

Hilsen
Helge

Helge Madsen skrev:Hej Henning

Har tidlige lagt nedenstående indlæg ind, har ikke kunnet finde det du skulle have lagt ud på dine hjemmesider, prøv at bruge nedenstående link.

Hilsen Helge

Hej igen,
Filen ligger stadig på http://www.thorsweb.dk/311.tar
jeg har lige hentet den både med 2 forskellige Windows PC'er og med min mobiltelefon for at teste.
Jeg kan ikke kontakte dig andre steder end her, da PB her på forumet ikke fungerer hos mig mere.
Jeg kan heller ikke bruge dropsend, da jeg ikke har din mailadresse.
Håber det her fungerer...
Mvh
Henning
(jeg har lagt min mailadresse på min hjemmeside som et billede, så får jeg ikke spam.) :)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg kan ikke kontakte dig andre steder end her, da PB her på forumet ikke fungerer hos mig mere.

Vi kan ikke umiddelbart finde fejlen, så kan du skrive lidt mere om hvordan problemet opstår, og hvor langt i processen du kommer.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af buddig »

Lige nu sidder jeg ved en notebook med IE 8 og kan skrive, citere indsætte tekst osv. i PB systemet,
men jeg kan ikke finde, hvor jeg skal trykke for at sende eller gemme kladde.
Henning
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af Christian.Arvai »

"Udfør" sender, "Gem" gemmer ......... men de 2 muligheder er der måske ikke ? , det er som når man sender et alm. indlæg i forum.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af buddig »

Nej, der er ingen knapper under tekstvinduet, når jeg skriver en PB her.
Jeg tænkte på, om det var noget med at forumet var sat op,
så man først kan skrive en PB, når man har skrevet et vist antal indlæg.
Men det er lige meget, bare det fungerer hjemme med Firefox. :)
Henning
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af Christian.Arvai »

Det var da en mærkelig fejl, selv om man kunne mistænke os for at priotere Firefoxbrugere højest, burde det virke i alle browsere :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
Indlæg: 20862
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Antikke styresystemer

Indlæg af AJenbo »

Jeg har ikke haft tid til at lave undtagelser til de mange fejl i IE. Siden virker der for bedst med FireFox, chromiun, Chrome, safari, opera og IE9 (I rækkefølge efter mængden af testning).