ne problemer med brænding....
-
- IRC nickname: hassen
ne problemer med brænding....
ja, ENDELIG har jeg fået slået kopisikring fra, og så kom natty.. da det så lykkeds mig igen, kom DET her problem, som vidst på skærmbilledet, så ahr den kopieret discen, men vil ikke loade min brændbare.. nogle forslag mennesker?
NOT DEAD YET!
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: ne problemer med brænding....
Det ligner udmelbart at du køre et Windows program (det ville være en god ide at oplyse hvilket program det er du har problemer med), da Windows programmer ikke kan få direkte adgang til hardware er det muligt at det ikke vil virke med din brænder.
Mht. kopiering af krypteret dvd'er er jeg altid lidt støvet om reglerne men jeg er sikker på der snart vil komme en og gøre dem klare.
Mht. kopiering af krypteret dvd'er er jeg altid lidt støvet om reglerne men jeg er sikker på der snart vil komme en og gøre dem klare.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
1 : Det ligner :
fra repo
2 : Man må ikke bryde DRM for at kopiere, med mindre at du har fået en direkte tilladelse til det.
Det er dybt ulogisk at man ikke må lave en simpel backup af en dvd som er købt og betalt, men når der er DRM på, er der klare regler på området.
Vi har haft emnet oppe før i forum, og her er (en af) trådene https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=10333&p=63702&hilit=drm#p63702
K3b provides a comfortable user interface to perform most CD/DVD burning tasks. While the experienced user can take influence in all steps of the burning process the beginner may find comfort in the automatic settings and the reasonable k3b defaults which allow a quick start.
fra repo
2 : Man må ikke bryde DRM for at kopiere, med mindre at du har fået en direkte tilladelse til det.
Det er dybt ulogisk at man ikke må lave en simpel backup af en dvd som er købt og betalt, men når der er DRM på, er der klare regler på området.
Vi har haft emnet oppe før i forum, og her er (en af) trådene https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=10333&p=63702&hilit=drm#p63702
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
programmet er K3B, og fra softwareceneret. og har slev været emd i copyright emnerne, men dette tænkte at dette emne jo netop IKKE omhandlede brud af sikring - men derimod at få en brænder til at fungere
NOT DEAD YET!
-
- Admin
ENDELIG har jeg fået slået kopisikring fra
Hvordan regner du selv med at det vil blive fortolket ? , det er jo ret tydeligt at det drejer sig om kopiering af kopibeskyttet materiale.
-
og som sagt er PROBLEMET ikke kopisikring, den er jeg ovre. jeg ønsker ikke hjælp med noget der er moralk forket, da min brænder ikke kan brænde noget som helst... den eneste grund til at jeg nævnte kopisikring var for at sparre folk fra "er det ikke bare en kopisikret skive" taneken
"folket fortolker alting til det de ønsker at se" winston churchill
"folket fortolker alting til det de ønsker at se" winston churchill
NOT DEAD YET!
-
- Admin
-
- Admin
Siden du ikke gøre KDE har du så prøvet om du kan brænde via brasero. Det kan muligvis også skyldes et defekt dvd-drev, sådan et har jeg i min stationær.
-
man må STADIG gerne kopiere til EGET brug. og hvis vi skal køre værdi debatten ud, så brænder jeg KUN fordi jeg egentlig er rimelig klodset og smadre MINE skvier ind i mellem, og ikke gider gå ud og købe nye film hver gang. på trods af at jeg ikke kan snakke mig fra at have hentet lidt musik da jeg var 16, går jeg ikke ind for piratkopeiering! MEN tilbage til det vi egentlig snakker om, nemlig mit brænderdrev...
jeg prøvede for sjov at skyde min skolemappe ned på en DVD skive, og fik en fejlrapport hvor slutningen ser således ud.
ved ikk om i kan få mere fornuft ud af det end jeg?
BraseroReadom called brasero_job_get_output_type
BraseroReadom stderr: addr: 79232 cnt: 17
BraseroReadom stderr: addr: 79249
BraseroReadom stderr: Time total: 36.207sec
BraseroReadom stderr: Read 158498.00 kB at 4377.6 kB/sec.
BraseroReadom stderr: HUP
BraseroReadom process finished with status 0
BraseroReadom Finished track successfully
BraseroReadom called brasero_job_get_done_tracks
BraseroReadom called brasero_job_get_fd_out
BraseroReadom disconnecting BraseroReadom from BraseroChecksumImage
BraseroReadom deactivating
BraseroChecksumImage called brasero_job_get_current_track
BraseroChecksumImage Setting new checksum (type = 2) 0290f54f1e8349577a6851a9658c1141 (7b1c62c93102b1c88e4370f27707a463 before)
BraseroChecksumImage called brasero_job_error
BraseroChecksumImage finished with an error
BraseroChecksumImage asked to stop because of an error
error = 27
message = "Nogle filer kan være ødelagt på disken"
BraseroChecksumImage stopping
BraseroChecksumImage closing connection for BraseroChecksumImage
Session error : Nogle filer kan være ødelagt på disken (brasero_burn_record brasero-burn.c:2862)
jeg prøvede for sjov at skyde min skolemappe ned på en DVD skive, og fik en fejlrapport hvor slutningen ser således ud.
ved ikk om i kan få mere fornuft ud af det end jeg?
BraseroReadom stderr: addr: 79232 cnt: 17
BraseroReadom stderr: addr: 79249
BraseroReadom stderr: Time total: 36.207sec
BraseroReadom stderr: Read 158498.00 kB at 4377.6 kB/sec.
BraseroReadom stderr: HUP
BraseroReadom process finished with status 0
BraseroReadom Finished track successfully
BraseroReadom called brasero_job_get_done_tracks
BraseroReadom called brasero_job_get_fd_out
BraseroReadom disconnecting BraseroReadom from BraseroChecksumImage
BraseroReadom deactivating
BraseroChecksumImage called brasero_job_get_current_track
BraseroChecksumImage Setting new checksum (type = 2) 0290f54f1e8349577a6851a9658c1141 (7b1c62c93102b1c88e4370f27707a463 before)
BraseroChecksumImage called brasero_job_error
BraseroChecksumImage finished with an error
BraseroChecksumImage asked to stop because of an error
error = 27
message = "Nogle filer kan være ødelagt på disken"
BraseroChecksumImage stopping
BraseroChecksumImage closing connection for BraseroChecksumImage
Session error : Nogle filer kan være ødelagt på disken (brasero_burn_record brasero-burn.c:2862)
NOT DEAD YET!
-
- Admin
man må STADIG gerne kopiere til EGET brug.
Både og, hvis materialet er DRM beskyttet, skal man stadigt have en personlig tilladelse.
Og hvis her er nogle som undre sig over hvorfor at jeg er en smule ude med riven nu, så er det fordi det er tredje gang at trådstarter har emner om kopiering/omgåelse af DRM .
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=13454&p=85974#p85974
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=8588&p=52508#p52508
Jeg betragter den diskussion som død og vil ikke se at den blive videreført i tråden.
-
- Admin
Mht din dvd-brænder så prøv at teste med en Ubuntu ISO, virker drevet stadig under Windows og har det virket for dig tidligere? Kan den stadig brænde cd'er men ikke dvd'er?
Den brændings log du viste siger bare der er sket en fejlbrænding, det kan være snavs men også så meget andet.
Den brændings log du viste siger bare der er sket en fejlbrænding, det kan være snavs men også så meget andet.
-
maskinen har aldrig kør windows, udover den ene gang jeg skulle se hvordan skærmkortet var da jeg fik den (det var pre installed) og så længe det er data, kan jeg brænde på begge dele. men musik og film vil den ikk... jeg er rimelig lost :S
NOT DEAD YET!
-
- Admin
Det kan jeg heller ikke rigtig kommed med en god forklaring på, musik er praktisktalt bare wave data og video er mpeg2
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
AJenbo skrev:Det kan jeg heller ikke rigtig kommed med en god forklaring på, musik er praktisktalt bare wave data og video er mpeg2
og det er netop det der er problemet.
Jeg ønsker dog ikke at hjælpe dig til en løsning i denne tråd, men med lidt googlefoo så er løsningen ganske nem at finde
-
- Geografisk sted: silkeborg
Jeg må sige, at jeg har samme holdning som Chr. Arvai, i spørgsmålet om at kopiere krypterede dvd`er, med lov skal land bygges, det er ifølge dansk lovgivning ulovligt, at bryde css krypteringen, og så vidt jeg kan læse mig til, er der ikke nogen undtagelser i den lovgivning om klodsethed og andet, og jeg må så sige, at jeg er en af dem der godt kan forstå der ikke må tages backup, i 90`erne kunne man tage backup af alt software, selv af Windows, hvad de så har sat en stopper for sidenhen, men den gang flød der piratkopierede cd`er i en lind strøm, jeg har selv haft min daglige gang sådan et sted, på et af de danske universiteter, var der en regulær produktion af cd`er med piratkopieret software, så jeg synes at dette emne bør have lov til at hvile i fred.
Linux - The way it was meant to be.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen